Kokemuksia polven nivelkierukan repeämästä ja tähystysleikkauksesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun miehellä lähti jotenki se kierukka pois paikaltaan ja tarkotus oli tehdä tähystysleikkaus. Ei ollutkaan niin helppo juttu, polveen jouduttiin laittamaan rautaa ja tehtiinkin avoleikkaus. Sairauslomaa oli 3kk:tta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun miehellä lähti jotenki se kierukka pois paikaltaan ja tarkotus oli tehdä tähystysleikkaus. Ei ollutkaan niin helppo juttu, polveen jouduttiin laittamaan rautaa ja tehtiinkin avoleikkaus. Sairauslomaa oli 3kk:tta.

Auts...

Minulla kierukka on revennyt, joten operaatio on kai paljon yksinkertaisempi.
Siivoillaan repaleita pois, näin oon käsittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla kierukka on revennyt, joten operaatio on kai paljon yksinkertaisempi.
Siivoillaan repaleita pois, näin oon käsittänyt.

Mulla oli kans revenny kierukka.

Toimenpide oli mulle tosi helppo, en kysyny lääkäriltä oliko hänen mielestä...;)

Sairaslomaa oli muistaakseni pari päivää.
Sairaalasta pääsin ekana post.oper. päivänä, ehtona oli että pystyin kävelemään ontumatta ja se onnistui.
Ei mitään ongelmia istumisen tai kävelyn kanssa :)

Hei,

Useimmiten toipumiseen vaikuttaa se että miten paljon nivelkierukkaa joudutaan poistamaan. Jos nivelkierukka joudutaan poistamaan lähes kokonaan niin se aiheuttaa useimmiten potilaalle nivelrikon. Nivelkierukka voidaan nykyään korjata implantilla.

Täällä on lisää juttua nivelkierukan korjaamisesta implantilla -> http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1278255485/0 .