Nostelen tätä vanhaa ketjua ja laitan mun arvioinnin näistä rattaista:
Sport-malli todella ketterä ja pieneen tilaan menevä, suosittelen! Minulla kokemusta molemmista, sekä sporteista että vibeista. Yleisesti ottaen p&T on hyvä idea, mutta niiden tuotekehittely on ikäänkuin vähän jämähtänyt eikä laatu ihan vastaa hintaa. Ostimme molemmat ja testasimme kummat paremmat. Luovuimme vibeistä, ne olivat suuri pettymys! Verrattuna Sportteihin isot miinukset olivat: jäykät työntää, työntöaisa niin leveä (ja litteä!)ettei käteni mahtunut niiden ympäri joten turvallisuusriski oli kun ote oli epävarma, laivamaiset, ei yhtään ketterät kuten sportit ja kummallien ratkaisu edessä istuvan jaloille; jalat roikuuvat, lapsi ei voi pitää jalkoja varsinkaan lepuuttaen. Tilaa lapsille toki oli enemmän kuin Sportissa mutta huomasimme että turhaa tilaa, +2-käyrällä kasvava 2v. esikoisemme humpsahti sinne ehkä vähän liiankin kanssa. Plussaa vibeissa oli vauvan makuutilan väljyys sekä kuomukangas, joka oli suojaava mutta silti heppoisampi kuin sporteissa.
Sporttien plussat:
+ helpot ohjailla, yhden käden ranneliikkeellä sää käännettyä rattaiden kulkusuuntaa, pyörivät myös helmposti ns. akselin ympäri
+ tietysti koko idea on loistava ja käytännöllinen
- vauvan kantokoppa älyttömän pieni!! Kts. alla vinkit
- kuomussa verkkokangasta, ts. ei suojaa kovin hyvin tuulelta eikä tuiskulta
- talvella möykkyisessä maastossa tosi vaikeat työntää
-ei mitään iskunvaimennusta pyörien yläpuolella joten vähän kovaa kyytiä mutta lapset tottunevat

- pyörät/sisäkumit ovat heikko kohta... menevät suht. helposti rikki mutta varaosiahan saa joko tilattua ulkomaisista nettikaupoista tai jos ostaa vaunut suomesta, niin maahantuojalta
Vinkkejä!:
* Vauva kannattaa laittaa esim äitiyspakkauksen makuupussiin tai vastaavaan, koska p&t'n oma kantokassi on onnettoman lyhyt ja menee vauvalle ehkä kaksi kuukautta. Me käytimme ensin kesällä äp:n pussia, sitten saimme mahtumaan Brio double waven kantokassin (myös Emmaljungan duolift-kantokassi mahtui) siihen myös. Jalkatila tosin nousee vähän ylemmäs ja on ahdas, mutta kun ottaa kovikepohjan irti tai askartelee jostain mistä tahansa levystä samanlaisen mutta lyhyemmän pohjan kuten me teimme, on tosi kätevä ratkaisu. Olemme käyttäneet vauvalla myös eisbärchen-talvimakuupussia, sekin tosi mukava.
* Kesällä vauvalle tulee aika hiostavat oltavat jos käyttää sitä muoviläppää suojana, suosittelen lämpimästi ihan vaan harsoa joka vaikka pyykkipojilla kiinnittyy. Itse ompelin pariin harsoon samanlaisen tarranauhapalan joka myös siinä muoviläpässä on joten se kiinnittyy siihen vastakapaleeseen kuomun takaosassa
* Vauvan sadesuojaläpän alareunaan voi kiinnittää/ommella narut tai tarranauhat joilla kiinnittää läppä takaistuimeen. Takanoleva saa siis myös katoksen! Tein samanlaisen kappaleen eisbärchenin uv-suojasta joten aurinkoisella säällä nopea kiinnittää uv-suoja takanaistuvalle. Ihmettelen ettei p&t ole itse keksinut sellaista.
* Takanaistuvallekin saa istuinpehmusteen (buggy bunny) kun ompelee sen "hartiakohtiin" tarranauhat tai narut joilla kiinnittää pehmuste takaistuimen ylärautaan. Ensin kannattaa tietysti poistaa pääpehmuste ja taittaa taakse. (Pääpehmuste on erillinen tyyny pehmusteen sisällä.
* Renkaisiin pitää pumpata ilmaa tooooosi varovasti eikä yhtään yli 2,4 barin koska sisäkumit repeävät helposti
* Rattaisiin sopii kuin nakutettu Emman yleissadesuoja, sekä taapero että taapero+vauva-asennoissa. Sitten kun on takasituin, ei sadesuoja mene takaistuimen päälle mutta sen pystyy vetämään siihen päänpäälle hyvin, on testattu että se suojaa.
Muuta yleistä:
Ärsyttää että Suomessa yhdellä on monopoli tuoda maahan p&t:n tuotteita mikä aiheuttaa sen, että tämä maahantauoja voi päättää mitä tuotteita täällä myydään. Ts. Suomesta ei saa moniakaan tosi kivoja lisävarusteita kuten mukitelinettä, istuinpehmusteita jne jne. Mutta onneksi niitä saa ulkomaisista nettikaupoista, esim Olivers babycare jne.