Kokemuksia Phil&Teds rattaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anne"

Vieras
Harkinnassa olisi tällaiset rattaat taaperolle ja tulevalle vauvalle. Mutta viihtyykö lapset tässä kun eivät näe toisiaan ja toinen on todella alhaalla? Aiheuttaako ihan alhaalla oleminen jonkinlaisia ongelmia, esim laittaako lapsi kätensä renkaisiin, turhautuuko kun ei näe kunnolla? Miten vauva sitten viihtyy kun ei näe rattaiden työntäjää kun on kasvot menosuuntaan ja onko vauvan kannalta minkalaiset rattaat? Meitä erityisesti kiinnostaa Verve malli.

Meillä oli lyhyt aika kun vauva oli 3-5kk ikäinen kun ei viihtynyt. Aiemmin nukkui aina rattaissa, sitten kun alko olemaan rattaissa myös hereillä mutta ei vielä voinut olla puoli-istuvassa asennossa niin eihän se viihtynyt kun ei nähnyt mitään.. Mutta helpotti heti kun pystyi laittaa istumaan. Minua häiritsi kyllä että vauva on kasvot menosuuntaan päin, vauvaa se ei ole tuntunut haittaavan.

Mä oon pitäny enimmäkseen isompaa lasta siinä alaistuimessa, sille on helppo tyrkätä esim kynä ja piirustusvihko käteen niin viihtyy. Tai jos ei viihdy niin voi kävellä välillä. Renkaissa on sormisuojat ja tarvittaessa turvavyöt niin tiukalle ettei yllä niiden yli renkaiseen.

Kannattaa testata rattaat ennen ostopäätöstä, etenkin se miten esikoisesi mahtuu siihen pienempään istuimeen ja pystyykö nukkumaan siinä, en muista minkämoinen kallistusnoissa verveissä on

tosta turhautumisesta mäkin olin huolissani mutta turhaan.hyvin viihtyi. alkuunhan vauva oli isomman "alla" makuulla, ja sitten opittuaan istumaan laitettiin takapenkille. aika pian lasten painot olivat niin lähellä toisiaan että saattoi laittaa myös isomman taakse(ikäero 2v), kovin paljon painavampaa taakse ei voi laittaa painopisteen vuoksi. vauva-aikana takana roikuui myös lelu viihdykkeenä. nyt lapset painavat 14 ja 17kg ja isompikin menee taakse vieläkin. (metrin mittainen nelivuotias). eli käyttöikää riittää niin kauan kuin rattaita,yhden tai kahden lapsen, tarvitsee. mikä on hyvä asia kun en halua olla ostamassa koko ajan uusia ja philtedsit kuitenkin aika kalliit.

Meillä on noi Bugaboon Donkeyt ja on aivan mahtavat! Ne on uskomattoman kapeat vaikka lapset istuukin vierekkäin. Saat vaihdettua istuimia kumpaakin suuntaan, myös koppaa. Ja kun vanhin lapsesi jo kävelee saat vaunusta yhden istuttavan, se menee vielä kapeammaksi. www.bugaboo.com

[QUOTE="Vieras";26453328]Onko vertailukokemuksia explolerista ja vibestä, kummat kannattaisi hankkia. Ikäeroa tulee 2v ja talvivauva eli onko se sisarusistuin ahdas toppapuvun kanssa?[/QUOTE]

Kyllä kaksivuotias mahtuu siihen sisarusistuimeen toppapuvussakin, mutta kummasakaan noista sisarusistuimista ei kaksivuotias oikein pysty nukkumaan. Explorerin sisarusituimessa ei oo ollenkaan kallistusta, vibeissä on mutta kallistusasentoon ei paljon yli puolivuotias mahdu, ei ainakaan kaksvuotias enää. Itse en ottaisi kolmipyöräisiä enää jos sais valita ,vaan nelipyöräiset.