kokemuksia perhepäivähoitajista..

Mulla on vajaa 2 v. lapsi joka menee perhepäivähoitajalle hoitoon vuoden vaihteessa kun kaupungilla ei ollut tarjota päiväkoti paikkaa.

Olo on ollut tosi levoton kun mietin tätä asiaa.

Lapseni on luonteeltaan aikasta vilkas ja se vielä lisää tuolta huolta, että miten tämä hoitaja pärjää.

Tiedän, että kyseessä on ammatti-ihminen ja varmasti osaa tehdä työnsä hyvin, mutta..
Kummalisinta tässä on se, että joskus ajattelin myös itse ruveta perhepäivähoitajaksi.. En taida enää ruveta kun omat fiilikset on nyt nämä kun tämä esikoiseni pitää laittaa perhepäivähoitajalle..
 
vieras
Meidän poitsu on perhepäivähoidossa ollut jo 1v lähtien nyt 3v.
Ja kaikki on mennyt hyvin.Saimme todella kivan tädin hoitajaksi,olemma olleet enemmän kuin tyytyväisiä tähän paikkaan.
Ryhmässä on 4 lasta,3 poikaa ja yksi tyttö.
Meidän lapsemme on kanssa todella vilkas pikkupoika mutta hyvin tuo täti on hänen kanssaan pärjännyt.
Välillä varahoidossa päiväkodissa hoitajan lomien ajan mutta kuitenkin itse vien mielluummin tuonne perhepäivähoitajalle koska meidän kohdalle sattui ainakin niin "ihana" hoitaja.

"olisiko pientä hehkutusta",mutta olen todella tyytyväinen.
 
Meillä meni 1,7vuotiaana,nyt 3v.viihtynyt loistavasti,kuin mummulaan veisi mutta pitää kuria kummiskin!Käyvät metsäretkillä,kirjastossa,puistoissa ja välillä päiväkodin kanssa isommilla retkillä tms.nyt joulun alla tekevät retken lähimetsään ja vievät joulun eläimille;jokaisella lapsella jotain siemeniä ja kuivaa leipää ja pähkinöitä mukana ja jättävät sitten puun juurelle tuomisensa tonttulakit päässään :heart: poika on ollut lähitarhassa joskus varahoidossa ja hyvin sekin on sujunut.Mutta kun noin pieni suosittelen pph.Ai nii ja sairastavat tosi vähän,poika ei ole ollut sairauden takia hoidosta pois koskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sakky:
hoitajia on joka lähtöön.suurin osa hyviä, ammattitaitoisia, työssään viihtyviä ihan niin kuin on päiväkodissakin.

Juurikin näin, meille kävi niin ettei kemiat oikein kohdanneet hoitajan kanssa.. ´

Nyt onneksi muksut päiväkodissa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja sakky:
hoitajia on joka lähtöön.suurin osa hyviä, ammattitaitoisia, työssään viihtyviä ihan niin kuin on päiväkodissakin.
Aivan! Ja jos pulmia tms. ilmenee kannattaa ne ottaa puheeksi mahdollisimman pian oli päivähoitomuoto sitten mikä hyvänsä.
 
minä vaan
meillä oli kaksoset jonkin aikaa perhepäivähoitajalla..
oli todella hyvä.
mutta näkeehän noita huonoja hoitajiakin puistoissa...
mutta ei niistä nyt viitsi puhua ettet pelästy..
 
pimpula
molemmat tytöt ollet pphoidossa. esikolla koko ajan sama, aivan ihana ja ammattitaitoinen hoitaja. oli myös kuin mummola. kakkonen meni pphoitoon 9 kk iässä ja eka hoitaja sattu sellanen "hällä väliä" tyyppi vaikka oli 63 v ja koko ikänsä ollu pphoitaja. meille se vaan ei käyny, vaan vaihdoimme hoitopaikkaa 3 kk jälkeen ja tämä toinen hoitaja on aivan loistava, lapset viihtyy ja saavat loistavaa hoitoa.

ainoo huono puoli on et kun hoitajalla on pitkät päivät ja ylitöitä kertyy ni varahoitopaikaa ei tahdo löytyä kun kunnassa on paljon lapsia vailla hoitopaikkaa. sikäli päiväkoti olisi parempi mut muuten en pphoitoa vaihtais (vaikka tää kakkonen aika vilkas tapaus onki)
 
Ei oo tullut käytyä näil sivuil pitkään aikaan ku on tapahtunu vähän yhtä ja toista.. Iloisia ja vähemmän iloisia asioita.

Käytiin tutustuu siihen perhepäivähoitajaan, mut ei sit ollut mieleinen.. Soittelin uudestaan kaupungille ja nyt sitten tuo poizu menee ihan päiväkotiin. Sielläkin käyty tutustumas ja vaikuttaa mukavalta paikalta ja hoitajien kanssa tulin myös hyvin juttuun
 
Tuo mun neiti on. Aloitti elokuussa. Ja on ollu niin huippu!! Siis aivan loistava paikka. Ihan itkettää kun meillä muutto nyt tässä kuussa ja en tiedä saanko yhtä hyvää hoitajaa uudelta paikkakunnalta. Varsinkin kun on niin hyvä vertauskohde... että löydänkö edes yhtä hyvää. En kadu päivääkään että neiti jäi ilman pk paikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Alkuperäinen kirjoittaja sakky:
hoitajia on joka lähtöön.suurin osa hyviä, ammattitaitoisia, työssään viihtyviä ihan niin kuin on päiväkodissakin.
Aivan! Ja jos pulmia tms. ilmenee kannattaa ne ottaa puheeksi mahdollisimman pian oli päivähoitomuoto sitten mikä hyvänsä.
juuri näin ajattelen myös.tyttö ryhmäperhepäivähoidossa.arvosana 9.
hyvää,ammattitaitoista hoitoa. :)
 

Yhteistyössä