Kokemuksia perätilasynnytyksestä kaivataan.

Eli olis kiva kuulla teiltä kokemuksia perätilasynnytyksestä jos vaan löytyy, kääntöyritys olisi viikon päästä edessä ja sitten mietitään jatkot.
En edelleenkään osaa päättää mitä toivon, sectiota vai pt-synnytystä jos ja kun valinnan mahdollisuus suodaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
TAYS lienee tällä hetkellä ainoa paikka, jossa suositaan alatiesynnytyksiä perätiloissakin. Muualla Suomessa lähes takuuvarmasti leikataan.
No ei kyllä takuuvarmasti leikata. Perätilasynnytystä tehdään muissakin sairaaloissa, sillä edellytyksellä, että lantio on riittävän suuri, vauva sopivan kokoinen ja muutenkin hyvässä asennossa. Herkästi kyllä leikataan ihan missä vaan sairaalassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
TAYS lienee tällä hetkellä ainoa paikka, jossa suositaan alatiesynnytyksiä perätiloissakin. Muualla Suomessa lähes takuuvarmasti leikataan.
No ei kyllä takuuvarmasti leikata. Perätilasynnytystä tehdään muissakin sairaaloissa, sillä edellytyksellä, että lantio on riittävän suuri, vauva sopivan kokoinen ja muutenkin hyvässä asennossa. Herkästi kyllä leikataan ihan missä vaan sairaalassa.
joo, PHKS on siis synnäri ja lääkäri kyllä esitteli molemmat vaihtoehtoina ettei se välttämättä ole sectio.
ja kiitos linkistä, kyllä mietin vaihtoehtoja, päätöstä en ole vielä tehnyt ja kuvauksetkin yms. varmaan silloin ensi maanantaina. mut jos mahdollisuus annetaan itse valita niin olisi kiva tietää kokemuksia jotta tietää mitä tulossa :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Onnea harkinnalle! Sektioista ainakin kokemuksia löytyy vaikka kuinka. :D
sectio mietityttää kun on nuo kaks hulivili poikaa täällä kotosalla, jotenkin mä pelkään sitä leikkaushaavaa ja leikkaustakin.. mulla varmaan hajoo pää ennen ens maanantaita :)
 

Yhteistyössä