kokemuksia parvisängystä (aikuiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli parvi joskus, kun nukuttiin vähän aikaa olohuoneessa olosuhteiden pakosta. Joku varmaan tykkää, mutta voi luoja, miten vaikea kapistus! Petaaminen, lakanoiden vaihto, kiipeily edestakaisin ja parvi syö myös kaiken valon huoneesta. Sen lisäksi tietysti sekin, että jos lapset on pieniä, joudut vahtimaan, etteivät kiipeile sinne ja putoa.

Meillä oli joskus parvi, kun äidin kanssa asuttiin pienessä kaksiossa. Herraisä se oli tuskanen paikka. Ei päässyt nopeasti alas, siellä oli kuuma, hutera.. Ei kannata :)

Minä ajattelin ostaa parvisängyn. Tämän:

tromso-parvisanky__0159200_PE315638_S4.JPG

Ei ei ei. Ihan hirveetä se petaaminen, kapuaminen yöllä vessaan, huteruus ja muu jo mainittu. Tai jos olet kipeä, yrjötaudissa, niin et voi omassa sängyssä nukkua. Loppujen lopuksi käy niin, että jääpi terveenäkin mieluummin vaikka sohvalle nukkumaan.

Olen nukkunut, aluksi oli kivaa kun sai yksiöön tilaa.

Mutta sitten; se petaaminen, kesällä sairaan kuuma, lähdepä yöllä pissalle sieltä...
Ja jotenkin tosi hankala jos siellä nukkuu kaksi aikuista.

Saattaisin EHKÄ harkita jos nukkuisin siellä yksin, mutta kyllä ensin yrittäisin muita ratkaisuja.:-)

Minulla oli ensin parvisänky yksiössä. Mahtui mukavasti sohva sinne alle. Oli oikein kätevä. Muutin kaksioon ja nukuin muutaman vuoden vielä parvessa, kunnes sain kaverilta kunnon sängyn.

Ei se nyt nii kamlaa ollu, joskus jopa mukavaa. Lakananvaihtopäivänä tosin potutti koko parvi. Toisaalta sänkyä ei tarvinnut koskaan pedata, kun ei se sieltä katonrajasta näkynyt. Kesäisin tuli vähän hiki, mutta voi olla, että kuuma olisi ollut lattianrajassakin.

Ei se mielestäni mikään tuhoon tuomittu idea ole. Kunhan ostaa kunnollisen ja tukevan parven. Minulla oli sellainen tosi jykevä puinen sänky. Olisko ollut 160cm leveä, että sinne sopi kyllä kaksikin ihmistä.

Yhteistyössä