kokemuksia parisuhdekursseista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksista kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksista kiitollinen

Vieras
Onko kukaan käynyt? Saitteko apuja ts. paraniko keskinäinen kommunikaatio?

Meillä pahimmat kriisit tälläerää takana päin, mutta jätti jälkiään senverran että keskinäinen kommunikaatio on ihan nollissa edelleen.

Mietin voisko joku parisuhdekurssi tuoda jotain helpotusta? Ja ennenkaikkea avata miehelle tietoisuuden siitä että muillakin on/on ollut samoja ongelmia ja se on ihan normaalia pitkässä suhteessa... siis jonkunlaista vertaistukea ehkä?

Kataja ry:n kursseja tossa kattelinkin, eli jos joku on sinne uskaltautunut ja saanu miehensäkkin raahattua niin kertokaa ihmeessä kokemuksia!

[QUOTE="provo";23254204]ei ku täällä ollaa sitä mieltä ettei kuuluta yhteen jos tulee ongelmia - parempi erota ja ettii uus elättäjä[/QUOTE]

eiku kaikilla menee aina niin hyvin ettei ole tarvetta ;)

Me mentiin exän kans just tonne Katajan kurssille. Mä sanoin, et tää on nyt sit viimenen mahis meijän suhteen. Mies oli vastahakonen jo alunalkuaan ja yhen yön jälkeen jankkas vaan, et tää on niiiin tyhmää ja dorkaa ja sitä ja tätä, et miks me ees ollaan tääl. Mul palo hihat ja lähettiin veke sielt ja sanoin samal miehel, et tää oliki sit tässä tää meijän juttu.

Mut siis ideana ihan ok juttu. Meit oli siel noin kuus paria (en muista tarkkaa lukuu). Eri ikäsiä ja eri elämäntilantees olevia. Siel oli sellasia ryhmä jutskii, mis lähinnä ne ohjaajat kerto juttui ja sit sellasia paritehtäviä. Mun mielest ihan kivoja, siis sellasii, mis piti oikeen miettii, et miks on toisen kaa ja mikä siin on hyvää ja mihin on joskus rakastunut jne. Mut mun ex oli niiiin huono puhumaan asioista, et eihän se saanu yhtään mitään irti sielt.

Ohjaajat meil oli sellanen keski ikänen pariskunta, jotka oli ite joskus aikoinaan käyny saman kurssin. Rentoja ja mukavia. Suosittelen kyllä lämpimästi ja menemistä ja monestihan sanotaan, et sinne kannattais mennä ennen ongelmia, eikä vast niiden ilmaannuttua. olis sit keinot niihin ongelmien ratkasuks.

Kävin seurakunnan perhekerhossa lapseni kanssa, koskaan he ei nähneet miestäni (tietenkään kun hän kävi töissä) ja siitä ohjaajilla oma päätelmä,
minun parisuhteeni voi huonosti.
He alkoi väkisin tyrkyttämään minulle kyseistä kurssia kun olihan meillä nyt pikkuinen lapsikin ja varmasti rankkaa aikaa on,
sanoin heille että sepä vasta huvittavaa mennä kyseiselle kurssille missä ihmisillä oikeita ongelmia kun sekaan tulee pariskunta joka on kuukausi sitten vihitty :D
että parisuhdekurssille häämatkalle :D
Loppui sen jälkeen tyrkyttäminen kyseiselle kurssille ;)

Kävin seurakunnan perhekerhossa lapseni kanssa, koskaan he ei nähneet miestäni (tietenkään kun hän kävi töissä) ja siitä ohjaajilla oma päätelmä,
He alkoi väkisin tyrkyttämään minulle kyseistä kurssia kun olihan meillä nyt pikkuinen lapsikin ja varmasti rankkaa aikaa on,
sanoin heille että sepä vasta huvittavaa mennä kyseiselle kurssille missä ihmisillä oikeita ongelmia kun sekaan tulee pariskunta joka on kuukausi sitten vihitty :D

Niin kai se päätelmä siitä tuli kun olin uusi vasta paikkakunnalle muuttanut kuten miehenikin ja kaikki muut mammat oli aina miehensä kera kyseisessä kerhossa, mutta mikäs sinne on mennesä jos mieskin kotona.

Me oltiin katajan parisuhdeluennolla joka oli just jotain kommunikaatio-asiaa. Oli tosi hyvä, ja molemmat oltiin tyytyväisiä. Yhden illan luennolle on aluksi helpompi lähteä kuin koko viikonlopun kurssille, sit voi miettiä että haluaako pidemmälle kurssille. Voin kyllä suositella, ja nimenomaan jo ennen kuin ollaan ihan eroamassa. Ps. Jossain oli juttu että miehet on nykyisin kovasti innokkaita hoitamaan parisuhdetta, se on osa menestyvän miehen ansioita että parisuhde voi hyvin ;) Tuollakin kurssilla oli ihan tavallisen mukavan oloisia pareja, ei tullu olo että ollaanpa luusereita kun apua tarvitaan vaan just se ajatus että fiksut hoitaa myös parisuhdettaan!

Oon myös kuullu, et jotkut ovat saaneet häälahjaks parisuhdekurssin. Ja juurikin siitä syystä, et olis sit ne keinot käytös, jos/kun ne ongelmat ilmeentyy.

Yhteistyössä