Meillä pari ekaa viikkoa oli yhtä huutamista. Kumpikaan lapsista ei olisi aamulla halunnut jäädä tarhaan, vaan molemmat huusi ja itki mun perään kun jätin ne sinne :ashamed: Onneksi tuo vaihe meni nopeesti ohi ja nyt jäävät oikein mielellään. Lapset on olleet tarhassa nyt pari vuotta.
Alussa syöminen ei sujunut ollenkaan :ashamed: Nyt onneksi syövät molemmat ihan kunnolla. Riippuu tietysti ruuasta. Jos on jotain hyvää, niin voivat ottaa lisääkin. Päikkäritkin sujuu oikein hyvin. Monesti ollaan sanottu kyllä ettei 5vee esikoinen tarvii yli kahden tunnin unia, mut hoitajat on joko uskomattoman tyhmiä tai sitten ne tekee sen tahallaan, mut ne nukuttaa poikaa tosi kauan ja sit me kotona tapellaan illalla puoleen yöhön asti, että saadaan se nukkumaan :kieh: Tästä asiasta meinataan kyllä puhua johtajan kanssa, kunhan menevät syksyllä takaisin tarhaan.
Kavereita on tullut paljon ja joka päivä melkein tuovat kotiin omia hienoja taideteoksiaan :heart: Mä en jaksaisi kotona keksiä niin paljon tekemistä mun lapsille mitä niille tarhassa keksitään. On retkiä ja kaikkee muutakin mukavaa toimintaa =) Omat kokemukseni on ihan mukavia. Lapset tykkää ja muuten ollaan ihan hyvin tultu juttuun hoitajien kanssa mitä tuon esikoisen päikkäreiden kanssa ollaan jouduttu nyt kinaamaan :/ Mut ehkä siihenkin tulee nyt muutos ja alkavat kuuntelemaan mitä mieltä me asiasta ollaan.
Alussa molemmat sairastelivat tosi paljon |O Milloin oli silmätulehdus, kuume, yskä, ripuli, oksutauti tai jotain muuta yhtä kivaa...Puolen vuoden jälkeen hoidon aloittamisesta onneksi tämä vaihe meni ohi ja nyt sairastelu on melko harvinaista =) Kehitys on mun mielestä mennyt tosi hyvin eteenpäin
Tyttö oli vaipoissa (1vee) kun meni tarhaan ja todella nopeesti oppi kuivaksi, kun se aika koitti
Puhumaan alkoi hirveen nopeesti. Ajattelen sen johtuvan siitä, että kuulee tarhassa koko ajan, kun muut lapset puhuu ja ottaa mallia niistä.
Kumpikin tulee hyvin toimeen tarhassa muiden kanssa. Syrjimistä ei ole ollut. Tai ei ainakaan mun korviin ole kantautunut tietoa siitä =) Ja tarhoja todellakin on erilaisia
Meilläkään tuo ei oo parhaimmasta päästä, mutta huonommistakin olen kuullut |O