kokemuksia. onko saanut käynnistyksen ihan la:n jälkeen vauvan suuren koon vuoksi

eli onko ketään saanut synnytyksen käynnistyksen vauvan ison koon/muun syyn takia heti la:n jälkeen tyyliin 40+ viikoilla.

meillä suvussa isoja vauvioja. mulla itellä esikoinen käynnistetty ennen la:ta syntyi 39+1 (ei kiva kokemus)

pikkukakkonen käynnistettiin vasta 42+ ja silloin ei kiva kokemus syntyi koosta (4450G)

nyt pikkukolonen tulossa ja haluisin käynnistyksen lähemmäs la:ta tai heti sen jälkeen viikolla 40+ jos ei synny ennen. epäilen kyllä että kun keho kaksi kertaa synnyttänyt "lääkkeellisesi" ei osaa tuottaa kroppa tarpeeksi hormoonia ittekseen saadakseen synnytystä käyntiin.

vai pitääkö mennä pelkopolin kautta... mua kauhistuttaa tällä hetkellä tuo tilanne että menee taas 42+ asti ja eivät edes kutsu kontrolliin ennen kuin 42+

kokemuksia
 
juu siis pitänee puhua tksissä että kirjoittaisivat samalla pelkopoli lähetteen. mulla ylimääräinen lääkäri ultra kun istukka hieman rajamailla tuolla alhaalla.

tosinn en halau käynnistystä ennen 39+4 viikkoo eli siihen asti tai jopa 40+ viikolle saisi mennä. pikkukakkosella oli otsa hieman sinertävä synnytyksen jälkeen ja molemmat korvalehdet "ruvella" ylhäältä kun panttautuivat niin lujaa. pään ympärys kasvoi 2pvä:ssä 1cm eli oli lääkärin tarkastuksessa jo 38cm. pelottaa.
 
Mulla käynnistettiin kaksi ekaa synnytystä, kun 42+1 oli tullut täyteen. Kumpikin vauva oli yli nelikiloinen. Ekalla kerralla käynnistyksen syynä oli (ei koko vaan) lapsiveden vähyys, tokalla kerralla lapsen vähäiset liikkeet. MUTTA mutta, kolmas lapsi syntyikin sitten ihan ilman lääkkeellistä käynnistystä 41+3 - eli elimistö näemmä osasi sitten kuitenkin käynnistää synnytyksen ihan itse kolmannella kerralla... Eli kaikki on mahdollista, myös se, että vauva syntyy melko hyvissä ajoin ja omia aikojaan. Nyt neljättä odottelen rv:lla 33, saas nähdä kuinka tällä kertaa käy...
 
Kiva olisi kuulla enemmän kommentteja, itsellä juuri viime viikolla lääkäri pyyti tulemaan 40+4 käynnistykseen jos ei aiemmin itse ala, rd:stä johtuvan vauvan kasvun vuoksi. Esikoinen tulossa niin ei aiempaa kokemusta. Nyt siis 38+6 tänään.
 
Mulla on käynyt vähän päivänvastoin. Molemmat menneet 10 päivää yli ja en halunnut käynnistystä. Synnytykset alkoivatkin sitten ihan itsekseen 41+3. Toinen lapsi oli 4765g ja tuli helposti ja nopeesti.
 
Minulla ei edes tehty varsinaista kokoarviota vaikka (useista eri tekijöistä johtuen) epäilin toista lasta odottaessani vauvan olevan iso. Poika syntyi sitten rv 41, painoa 4385 g ja tuloksena 3-4 asteen repeämät. Ei tietoa johtuiko nuo pahat repeämät vauvan koosta vai nopeasta synnytyksestä vai opiskelijasta avustajana syntymähetkellä, vai mistä, kun en ollut edes ensisynnyttäjä. Hieman on mietityttänyt tuo että olisinko ilman niitä selvinnyt jos olisi syntynyt aiemmin (siis pienempänä). Onneksi ei pysyvää vammaa jäänyt niin en ole jaksanut asiaa enempää selvitellä.
 

Yhteistyössä