Kokemuksia oman lapsesi eskari-/koulukiusaamisesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi itkujen itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi itkujen itku

Vieras
miten vakavaa oli ja millä keinoin tilanne saatiin hallintaan? vai jatkuuko edelleen? :/

mulla siis tyttö eskarissa ja nyt päivittäin kokee sitä ettei häntä otettais leikkiin mukaan ja jos otetaankin niin saa sen huonoimman osan (on esim koira joka viedään toisaalle koppiin ja saa olla siellä itekseen)

eskariopen kans olen puhunut tästä. lupasi seurata tilannetta. lasta olen yrittänyt rohkaista reippaammin sanomaan että tahtoo leikkiin mukaan ja että haluaa välillä olla esim äiti tai opettaja, mutta mitä muuta tässä pitäs tehä... pitääkö jo 6veen pärjätä itse 3-4 lasta "vastaan" vai pitäskö mun vaatia eskariopea hanakammin puuttumaan tilanteeseen??

ja sit mietin sitä että johtaako tällainen pieni(?) syrjiminen vakavampaan kiusaamiseen myöhemmässä vaiheessa?? hermoilenko nyt turhaan? vai onko parempi puuttua mahd varhaisessa vaiheessa?

Itselläni ei ole oman lapsen kohdalla asiasta kokemusta, mutta jos asia kohdalleni vielä tulee, niin varmasti kaiken mahdollisen teen, jotta lapsellani olisi ryhmässä hyvä olla. Ovatko nuo 3 - 4 lasta ainoat vaihtoehdot leikkitovereiksi? Ja mites se, että kutsuisit yhden lapsista leikkimään vapaa-ajalla lapsesi kanssa? Näin voisit ehkä vahvistaa lapsesi siteitä ryhmäläisiin.

Voi olla, että kyse on vain yhdestä voimakastahtoisesta lapsesta, joka ei syystä tai toisesta kelpuuta lastasi leikkiin mukaan, vaikka muut kyllä ottaisivat. Ota asia sitkeästi esille open kanssa! Ope voi auttaa lastasi mukaan leikkiin ja ohjata yhteisiä leikkejä. On selvä, että joskus voi joutua torjutuksi leikissä ja on hyvä oppia sekin, mutta jos tilanteesta tulee pysyvä, se varmasti vaikuttaa lapsesi käsitykseen itsestään.

Yhteistyössä