Kokemuksia Nuvaringistä kaipailen!

  • Viestiketjun aloittaja HildaHulda
  • Ensimmäinen viesti
HildaHulda
Nyt pitäisi jotain ehkäisyä miettiä ja eniten kiinnostaisi tuo renkula. Olen toivottoman huono muistamaan pillerit silloin kuin pitäisi, Nuvaringissä ei olisi sitä ongelmaa. Riittäisi ruksi seinäkalenteriin joka kolmas viikko muistuttamaan :)

Listatkaapa hyviä ja huonoja puolia! Käytitkö ennen vastaavia pillereitä, onko ollut huonompi vai parempi ratkaisu?
 
Taare
minä enemmän kun tyytyväinen renkaaseen, muisti kun on mikä on, niin nyt tarvitsee muistaa vain 4 viikoin välein pitää tauko.
Mitään hirviöitä ei ole noussut pintaan käytön aikana ja vuotokin on vähentynyt hurjasti. Mitään pahaa sanottavaa ei ole vielä vuodessa löytynyt
 
HildaHulda
Kiitos linkistä! Kävin lukemassa ja sain just sitä tietoa mitä hain =)

Enköhän nyt kokeeksi rinkulan ota, hinnasta huolimatta, pillerit kun ehkäisi vähän turhankin tehokkaasti...Jospa pienemmällä hormonimäärällä ei olis samaa vaikutusta.

Täytyy nyt varata gyneaika ja jutella vielä lisää ihan asiantuntijan kanssa.

 
DIESELmom harmaana
minäkin taas kehun renkaan helppoutta.. yhden sivuvaikutuksen olen kyllä huomannut.. eli valkovuoto on lisääntynyt normaalista.. eli alapää puhdistaa itseään tehokkaammin,, mutta ei tuo liene huono vaikutus kun vertaa siihen kuinka helposti pillerit limakalvoja ainakin minulla kuivatti.. paremnpi näin päin.. =)
 
Mulla on huonoa kokemuksia renkaasta.. Kuukautisten jälkeen välivuotoa koko ajan seuraaviin kuukautisiin asti. Kaikki kuitenkin ok, eli ei tulehduksia ym. Itsekin ajattelin että helppo ehkäisy, mutta kyllä taidan vaihtaa...
 
renkailija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2005 klo 14:37 vierailija kirjoitti:
Mulla on huonoa kokemuksia renkaasta.. Kuukautisten jälkeen välivuotoa koko ajan seuraaviin kuukautisiin asti. Kaikki kuitenkin ok, eli ei tulehduksia ym. Itsekin ajattelin että helppo ehkäisy, mutta kyllä taidan vaihtaa...
olisiko sulle liian mieto ehgkäisy.. kun tuo nuvaring on pienenpi pitopisuuksiltaan , eli voi olla ettei jaksa sulla pitää sitä omaa kiertoa poissa vaan on sekaisin.. kato kuitenkis alkuun pari kuukautta tasaantuuko.
 
Mulla oli nuvaring,olihan se helppo kun ei tarvinu muistaa joka päivä mut mulle tuli siitä aivan järkyt menkkakivut joiden takia istuin joka kerta päivystyksessä... Välivuotoja oli myös. Vaihdoin takas pillereihin
 
tänään taas hain apteekista uuden 3kk satsin renkaita, ja oon ollu tosi tyytyväinen! Paino putoaa ihan itsestään, menkkakivut jääny kauas taakse ja vuoto ihan minimissään ;)
Lääkäri oli kyllä sitä mieltä että olen poikkeus tuon vuodon määrän suhteen, sillä yleensä ei ole noin reilua vaikutusta.. mutta jos olen kuukauden ilman rengasta, saan istua viikon pytyllä ja vuodan kuin seula :whistle:
Helppo ehkäisy, hinta on hiukan kalliin puoleinen mutta ainakin mä säästän hinnan siteiden ostossa takas, nyt kun selviää pelkillä pikkuhousunsuojilla =)
 
DIESELmom harmaana
huoh.. mä täällä niin kovin kehunut moneen kertaan tuota nuvaringia.. nyt liki 2v käytön jälkeen se on pakko heittää koko resepti ja renbkaat roskiin..

aiemmin ei ollut pahemmin mitään oireita. nyt parissa kuukaudessa alkoi seuraavat
unettomuus
väsymys
kiukkuisuus (tosi opahalla tuulella kokoajan.)
itkuisuus
totaalinen haluttomuus,
limakalvojen oheneminen (haavaumia alapäässä, kamala kutina ja kuumotus, nenäverenvuotoa)
painoa nousi 10 kiloa 2 kuussa
pahoinvointi (ei pystynyt syömään kuin omenoita)


käväisy lääkärillä.
sanoi että kohtalaisen yleisiä oireita pitkään kä'yttäneillä! oireet vilmenee vaan usein myöhemmin kuin esim pillereiden käyttäjillä koska on sen verran miedompi.

nyt ollut noin kuukauden poissa. halut palanneet, limakalvot parantuneet
olotila positiivinen ja iloinen enkä enää kiyukkua kokoajan. ja paino tippunut 6 kiloa!!

eli kannattaa tarkkailla oloaan. itsellä tosiaan oireetta näin pitkään mutta nyt sitten kaikki mahdollinen kerralla.

etenkin noi alapään hiivamaiset oireet on merkki että limakalvot ojn ohentuneet ja ärtyy entisestään jos käyttöä jatkaa.

ihanan helpopo oisi ollut käytössä. nyt ainoa vaihtoehto kai kumi kun en hormoneita uskalla koskeakaan.
:( :(
 

Yhteistyössä