Kokemuksia NuvaRing-ehkäisyrenkaasta? Onko ihan kamala ja lihonko, muutunko sietämättömäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilyttää

Vieras
En ole ikinä ennen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ja nyt 27-vuotiaana pitäisi aloittaa.. Lääkäri suositteli tuota nuva ringiä, mutta mua hieman epäilyttää. Eniten ahdistaa, jos menee pää ihan sekaisin ja koko ajan vain vituttaa ja masentaa. Mulla on aina ennen menkkoja voimakasta ärtymystä eli vitutusta, joten pahentaakohan tuo sitä?

Niin, ja toinen kauhistuksen aihe on painonnousu, josta lääkäri mainitsi yleisenä oireena:( Oletteko te lihoneet paljon? En halua lihoa yhtään, olen jo nyt normaalipainon ylärajalla, joten kiloakaan en tarvitse. Tiedän että vaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta jos jotain kokemuksia olisi jakaa?

Kiitos

Mieliala tasaantui huimasti verrattuna e-pillereihin, oli helppo käyttää..Ainoa "miinuspuoli" oli se sivuoire joka leikkii tällä hetkellä tolla leikkimatolla... :whistle: Siis rakas toki, mut ehkäisystä puhuttaessa ei kovin hyvä juttu... :D Eli sen kanssa kannattaa olla tarkka ja seurata mahd. välivuotoja yms. et jos se hormonitaso on sit vähän turhankin alhainen eikä riitä ehkäisemään..

Mulla ei ole pillereistä mitään kokemusta, joten ei ole oikein vertailupohjaa noihin mielialoihin. Tosiaan ekaa kertaa olen nyt aloittamassa hormonaalista.

On kyllä ikävä kuulla, että ehkäisyteho ei oikein meinaa toimia, mulle raskaus olisi abortin paikka eikä sitä nyt mielellään sellaiseen lähtisi. Tuo alhainen hormonimäärä vähän epäilyttääkin.. Mutta kai se pääsääntöisesti toimii kuitenkin.

No joo, eiköhän se yleensä toimi, olis munkin pitäny ite tajuta et se saattaa pettää kun tuli muutaman kerran välivuotoja, joten oma moka..On mulla muutama tuttu jotka sitä käyttää ilman mitään ongelmia tai lihomisia yms..

Yhteistyössä