Kokemuksia, neuvoja?

Hei!

Olen 40-vuotias kahden lapsen (10, 14 v.) äiti. Iltatähteä olemme yrittäneet lokakuusta 2005 lähtien. Takana yksi keskenmeno heti yrityksen alussa, sitten ei mitään. Olemme käyneet testauttamassa itsemme reilun puolisen vuotta sitten: kummassakaan ei ole mitään vikaa. Minunkin hormonitasoni oli ihan normaali.

Nyt sitten on alkaneet kuukautiset heittää häränpyllyä! Yleensä kierto on 28 kuin nakutettu, yhden päivän heittoja joskus. Mutta edellinen kierto olikin 24, ja nyt ei ole tullut menkkoja lainkaan! Kp 32 menossa! Tein raskaustestin kp 28, oli sellainen todella herkkä, joten luotan kyllä siihen. Mitään raskaustuntemuksia ei ole. Tunnen vahvasti, etten ole raskaana, olenhan jo vanha tekijä, koska olen ollut 4 x elämäni aikana raskaana, joista kaksi on mennyt kesken.

Mitä tämä nyt sitten on? Voisiko olla, että kierrot alkavat jo tämän ikäisenä heitellä, ja vaihdevuodet tekevät tuloaan???????????? Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä, jossain luki, että jo 40-vuotiaana voivat alkaa epäsäännölliset kuukautiset ja jatkua monta vuotta! Kääk. Tosi "kivaa"! Jos niin on, kai siihen pitää vaan sopeutua.

Te samanikäiset äidit: Kuis on? Kokemuksia kehiin pyytelee heittämään Rosamunde ja on niistä kovasti kiitollinen! =) =) =) :flower: :flower:
 
tuossa juuri itse rupesin noita viime kierron päiviä laskee, niin sain vain kierron pituudeksi 25,olis tarkoitus saada tuolle 9kk neidille oma sisarus vielä.
voihan noi kierrot heittää muutenkin kuin vaihdevuosissa ja ne voidaan myös testata joillain kokeella myös.
tänään rupesin tikkuttaa ovulaatiota,sillä keinolla sarakin sai alkunsa,mullakin oli keskenmeno siinä ennen.mulla neljä lasta
vaidevuosien alkaminen on kai myös perinnöllinen.
mulla vanhin sisko 46v eikkä sillä oo mitään vaihdevuosia näkyvissä.
 
äitini menkat loppuivat vasta 52 vuotiaana, siihen asti aivan säännölliset.

Muutamalla työkaverilla nyt vaihdevuodet , ovat noin 45v.

Se on ilm hyvin henkilökohtaista milloin kenelläkin vaihdevuodet alakavat.


Moi,moi taas! :wave:
 

Yhteistyössä