Kokemuksia nahkasohvasta lapsiperheessä?

  • Viestiketjun aloittaja help!
  • Ensimmäinen viesti
help!
Eli ongelma on tämä - ollaan löydetty mieleinen divaanisohva, jossa reilusti tilaa koko poppoolle. Minä vaan haluaisin mieluummin sohvan kankaisena ja mies nahkaisena. Nyt sit koetan miettiä, että kannattaisko mun taipua ton nahkan kannalle vaiko ei?

Niin ja nahkainen on 600 euroa kalliimpi kuin kankainen, joten pitäis sen sit olla parempikin :p Kangasversiossa kangas oli sellaista "karheaa", "punosmaista" niinku ehkä noin 70% sohvista näytti siellä kaupassa olevan. Eli ei mitään ihan sileää eikä samettimaista vaan sellaista jotakin muotijuttua :D (tosi hienosti selitetty).

Miten siis kestävyys, likaantuminen, hoitaminen?
 
4x
Meillä neljä lasta ja kolme vuotta vanha valkoinen nahkasohva. Sohva on aivan järkyttävässä kunnossa. En ottais pikkulapsiperheeseen kyllä enää nahkasohvia jos nyt saisin valita
 
no
Ehdottomasti minä ottaisin nahkaisena. Se on paaaaaaljon helpompi puhdistaa kuin kankainen.
Ainakin meillä nahkaiset sohvat ovat olleet helpompia hoitaa pienten lasten aikaan kuin kankaiset.
Nahkasohvan miinuksena minä sanoisin sen kylmäpinta (ei tietty helteillä haittaa) ja narina.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja 4x :
Meillä neljä lasta ja kolme vuotta vanha valkoinen nahkasohva. Sohva on aivan järkyttävässä kunnossa. En ottais pikkulapsiperheeseen kyllä enää nahkasohvia jos nyt saisin valita
:( Tätä just pelkään. Pystyykö nahkasohvaa mitenkään edes pelastamaan?

Mitä teidän sohvalle on käyny? :D Siis onko siinä likaa vai jotain repeämiä?

Toi nahkainen sohva maksaa kuitenkin alessakin himpun alle 2000 euroa eli en kyllä raaskis heittää kankkulan kaivoon sellasta rahaa :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ehdottomasti minä ottaisin nahkaisena. Se on paaaaaaljon helpompi puhdistaa kuin kankainen.
Ainakin meillä nahkaiset sohvat ovat olleet helpompia hoitaa pienten lasten aikaan kuin kankaiset.
Nahkasohvan miinuksena minä sanoisin sen kylmäpinta (ei tietty helteillä haittaa) ja narina.
Joo ei tuo kylmä pinta haittaa, kun rakastan kaikkia torkkupeittoja jne :) Eikä narina.

Meidän sohva olis muuten musta.
 
nahkaisen ottasin, mun kokemuksella helpompi pitää puhtaana vaikka kankaisiin sohviin nyt onkin saatavana suoja-aineita mut kait mun mielipide johtuu siitä et meidän kankaisen sohvan kans peli on jo pelattu ja tuota ei saa enää millään kohentamaan ulkonäköä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
nahkaisen ottasin, mun kokemuksella helpompi pitää puhtaana vaikka kankaisiin sohviin nyt onkin saatavana suoja-aineita mut kait mun mielipide johtuu siitä et meidän kankaisen sohvan kans peli on jo pelattu ja tuota ei saa enää millään kohentamaan ulkonäköä.
No siis meillähän on kanssa sellainen lähtötilanne et nyt muutossa menee kaatikselle tuo vanha kankainen sohva. On se liian pienikin, mut isoimmaksi osaksi siksi, että on aivan kauheassa kunnossa enkä sitä saa enää puhdistettua millään :(

Millaista likaa nahkasohvaan sit tulee? Tarttuuko kynänjäljet, ruoanjäljet? Entä miten helposti tulee vekkejä (vaikka totta kai tämä riippuu myös nahan laadusta)?
 
Meillä oli nahkasohvat sillon kun olin pieni, meitä oli kolme pientä lasta sekä yksi teini-ikäinen. Isä oli ostanu ne sohvat vissiin ennen kun me synnyttiin, tätä silloin tieni-ikäistä isoveljeäni lukuunottamatta. Ja ne sohvat tuli mulle sit kun olin 20 v. ja meillä oli sillon koira. Sit kun erosin miehestä annoin ne sohvat kierrätykseen.

Oli vielä ihan kuin uudet ja tosiaan kestäny pikkulapsia sekä pari koiraa ja oli varmaan ainakin 25 v. vanhat sohvat, että kyllä mä sanoisin, että nahka kestää. Tai ainakin sillon "ennen vanhaan" :D
 
pat
Jos nyt saisin valita niin ottaisin kyl ehdottamasti tuon meidän kangassohvan tilalle nahkasohvan. On aivan hirveässä kunnossa (ikää vajaa 5 vuotta ) ja mietin, että mistä saisin jonkun peseen ne paikan päälle ja kuinka kalliiksi sekin oikein tulee. Ennen tuota kangassohvaa meillä oli mustat nahkasohvat, jotka olivat ties kuinka monta vuotta vanhat. Ne sai helposti puhdistettua kostealla. Harmi että niistä meni lopulta runko rikki...
Valkoinen väri on muuten todella arka lapsiperheessä, joten en suosittele kyllä sitä kenellekään. Mieluummin ite suosin tummia värejä kuin vaaleita, niistä ei kaiken maailman lika heti näy.
 
nina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
nahkaisen ottasin, mun kokemuksella helpompi pitää puhtaana vaikka kankaisiin sohviin nyt onkin saatavana suoja-aineita mut kait mun mielipide johtuu siitä et meidän kankaisen sohvan kans peli on jo pelattu ja tuota ei saa enää millään kohentamaan ulkonäköä.
No siis meillähän on kanssa sellainen lähtötilanne et nyt muutossa menee kaatikselle tuo vanha kankainen sohva. On se liian pienikin, mut isoimmaksi osaksi siksi, että on aivan kauheassa kunnossa enkä sitä saa enää puhdistettua millään :(

Millaista likaa nahkasohvaan sit tulee? Tarttuuko kynänjäljet, ruoanjäljet? Entä miten helposti tulee vekkejä (vaikka totta kai tämä riippuu myös nahan laadusta)?
no ei mikää ekoteko jos viet kaatikselle!! huh
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
nahkaisen ottasin, mun kokemuksella helpompi pitää puhtaana vaikka kankaisiin sohviin nyt onkin saatavana suoja-aineita mut kait mun mielipide johtuu siitä et meidän kankaisen sohvan kans peli on jo pelattu ja tuota ei saa enää millään kohentamaan ulkonäköä.
No siis meillähän on kanssa sellainen lähtötilanne et nyt muutossa menee kaatikselle tuo vanha kankainen sohva. On se liian pienikin, mut isoimmaksi osaksi siksi, että on aivan kauheassa kunnossa enkä sitä saa enää puhdistettua millään :(

Millaista likaa nahkasohvaan sit tulee? Tarttuuko kynänjäljet, ruoanjäljet? Entä miten helposti tulee vekkejä (vaikka totta kai tämä riippuu myös nahan laadusta)?
no ei mikää ekoteko jos viet kaatikselle!! huh
Koetin sitä ihan ilmaiseksikin tarjotella facebookin kautta ja myydä huutiksessa lähtöhintaan 0 euroa ja kysellä kaikki tutut läpi ottaako. En usko, että ottavat sit kierrätykseenkään, kun on loppu :/ Ei oo mahdollisuutta polttaa tms.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
meillä kanssa nahkasohva ja kankainen jos ois olt, ni järkyssä kunnossa olisi. poika puklas siihen pienenä monet puklut ja muutenkin kaikkea lennelly.. :/
No tuota... meillä toi kangassohva on nähnyt kaksi vauva-aikaa ja voin sanoa, että on se oikeesti semmosessa kunnossa, etten ihmettele jos/kun ei sitä kukaan halua :(
 
nahkaa
kaverilla 5 lasta, jotka tekee sohvalla muutakin kuin katsoo pikkukakkosta, sekä kaksi hevosen kokoista koiraa, nahkasohvat ei ole meneet miksikään, ei naarmuja, ei halkeamia, ei mitään vikoja, vain pyyhintä kostella ja sellainen nahkapuhdistus ajoittain ja kuin uudet. tuollaisella sakilla kangassohva olisi tuhoon tuomittu. miettikää pölyn, karvojen, ja lian määrää!!
 
kolmen äiti
Musta nahkasohva, ehdottomasti!! Meilläkin on B)

3 lasta ja 2 koiraa. Sohvilla ikää 2v, ihan ovat uudenlaiset. Tosi helppo pitää puhtaana ja hyvät löhöilyyn :D Eivätkä kerää pölyä samaan tapaan kuin kankaiset...
 
ap
Kiitos kommenteista, taitaa mies siis voittaa tän erän :p

Pitää vähän sit tarkistaa muuta budjettia jos sohvaan sit menee toi vajaa 2000. Mut toisaalta haluaisin sohvan, joka olis vielä useamman vuoden päästä kiva.
 
sohva
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
nahkaisen ottasin, mun kokemuksella helpompi pitää puhtaana vaikka kankaisiin sohviin nyt onkin saatavana suoja-aineita mut kait mun mielipide johtuu siitä et meidän kankaisen sohvan kans peli on jo pelattu ja tuota ei saa enää millään kohentamaan ulkonäköä.
No siis meillähän on kanssa sellainen lähtötilanne et nyt muutossa menee kaatikselle tuo vanha kankainen sohva. On se liian pienikin, mut isoimmaksi osaksi siksi, että on aivan kauheassa kunnossa enkä sitä saa enää puhdistettua millään :(

Millaista likaa nahkasohvaan sit tulee? Tarttuuko kynänjäljet, ruoanjäljet? Entä miten helposti tulee vekkejä (vaikka totta kai tämä riippuu myös nahan laadusta)?
Pehmeäpintainen nahka toimii, ei tule vekkejä eikä jää jälkiä, ei kanata ostaa sellaista ns kiiltopintaista sohvaa, se on yksi avaimen raapaisu tms ja jälki on ikuinen. Lika on lähinnä tummentumaa, eli normi likaa, mutta lähtee pois sillä nahan puhdistus aineella. Mustassa sohvassa ei lika edes näy.

 
,l
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kommenteista, taitaa mies siis voittaa tän erän :p

Pitää vähän sit tarkistaa muuta budjettia jos sohvaan sit menee toi vajaa 2000. Mut toisaalta haluaisin sohvan, joka olis vielä useamman vuoden päästä kiva.
Tässä tapauksessa tulet kiittämään että sijoitit enempi rahaa nahkaan, kankaisen kanssa itkisit vuodessa.
 

Yhteistyössä