Kokemuksia näistä rattaista?

  • Viestiketjun aloittaja nn
  • Ensimmäinen viesti
marilyn.
ja mietin itsekin tuota pieniä etupyöriä, mutta paino kuitenkin takana kun esikko istuu siellä. Ja noissa Britaxeissa voi laittaa myös babyn sinne alas. Meillä on myös yhdistelmävaunut ensi talvea varten, kun esikko tuolloin on jo lähemmäs kolmea ikävuotta, mutta ei vielä ainakaan ole innostusta osoittanut pitkän matkan kävelemisen suhteen...
 
Äiti lapsille 07 ja 09
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Syksyllä tulossa perheenlisäystä, ja esikoinen on silloin juuri täyttänyt 2-vuotta. Jotkut kätevät sisarrusrattaat olisi hakusessa, lähinnä sellaiset mitkä saa helposti kasaan ja vaan otettua mukaan! Tällä hetkellä löytyy emmaljungan ceroxit ja Gracon quattro tour de luxit (joista ajattelimme luopua).

Onko kellään kokemuksia näistä?

http://www.britax.fi/rattaat/b-dual
Itse en ainakaan lastani tuonne alempaan laittaisi; likaa, pölyä, hiekkaa, pakokaasuja, lunta ja muuta moskaa.
peesi tälle


Tämän logiikan mukaan ei lasta voi pulkassakaan vetää, tulee likaa, loskaa, pakokaasuja... :p Ei se istumakorkeus nyt niin kovin vaikuta, ja noissa on tuo alakori,joka ottaa roiskeet vastaan,ennen kuin ne lapsen päälle ehtivät. Ja säännöllisellä pesulla pysyvät kyllä puhtaana, vaunut ja lapset...
 
vieras
Noissa Britaxeissa näyttäis olevan kennorenkaat, Phil&Ted'seissähän on ilmakumirenkaat. Ainakin talvella näillä on oikeasti iso ero (ilmakumirenkaat on paremmat). Lisäksi Phil&Ted'seissä rungon materiaali on terästä (=erittäin kestävä, silti kevyet työntää), Britaxeissa näköjään alumiinirunko. Meillä nuo Phil&Ted'sit olleet erittäin hyvät yhdellä lapsella ja nytkakkonen tuloillaan ja aiotaan näitä käyttää tuplavankkureinakin.
 
Vigour-rattaiden omistaja
Meillä on samantyyppiset Vigour-rattaat. Nämä ovat kulkeneet ties missä: metsässä, hiekassa, lumessa, sorassa. Kuitenkin suurimman osan ajasta ajetaan siistejä katuja pitkin ja menemme paikasta toiseen, kaupassa jne. Näissä muissa olosuhteissa nämä toimii huomattavasti paremmin, kuin tavalliset nelipyöräiset. Itse asiassa meillä oli sellaiset isopyöräiset tavalliset vaunut ja mä en niillä pystynyt lumessa ulkoilla oikeastaan olleenkaan.

Meille tulossa toinen vauveli ja ollaan vaihtamassa ehdottomasti näihin B-dualeihin. P&Tissä oli mielestäni liian vähän tilaa ja huonosti istuimien säätömahdollisuuksia. Näissä taas voi säätä aivan miten vaan. Ja parasta tässä, että ainakaan meidän taapero ei suosu matkustamaan enää selkä-menosuuntaan, kun taas vauvaa ei voi laittaa siten, ettei sitä näy koko ulkoilureissun aikana, joten verrattuna tavallisiin tupliin nämä ovat paremmat. Ainakin omasta mielestäni.
 
minttu
olette siis käyneet kokeilemassa Britaxin b-dualeja? Olemme itsekin miettimässä kummat otamme britaxit vai Phil&tedsit. Tilattiin b-dualit testattavaksi kun meillä ei ole lähellä liikkeitä joissa voisi testata. Olis kiva kuulla enemmänkin KOKEMUKSIA (ei siis olettamuksia) näiden kahden rattaan eroista.
 
trööt
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja s-lauta:
ei kaksi vuotias tarvi istuu enää rattaissa .osta seisomalauta
Ei kaikkien 2-vuotiaat jaksa seistä seisomalaudalla, jos perhe liikkuu paljon rattailla. Meillä on ORA Landit ja tyytyväisiä ollaan oltu. Pikkuinen vetelee tyytyväisenä päikkäreitä ja isompi voi tarvittaessa tulla lepäämään viereen. En vaihtaisi pois.
Meillä perhe liikkuu paljon ja lapset ovat nimen omaan tottuneet siihen. Ja jaksavat kyllä tosi mukavasti. Kärryjä ei oo meillä käytetty sen jälkeen kun kukin ollu 1,5v. Patsi ehkä lomamatkoilla.
 
palstalla kenenkään lapsi ei istu yli 1½v rattaissa. ja nukkuvat aina myös sisällä, ei rattaissa ikinä ja missään. mitäs jos lähtee rannalle suunnilleen koko päiväksi, onko oikein kävelyttää sieltä väsyneet lapset bussiin, jossa ehtivät nukkua istualtaan vartin, ja pysäkiltä kotiin? entä jos asuukin kaupungissa eikä maalla missä on autot..
me oltiin juuri viikko maalla, missä kauppaan ei liikuta ilman autoa matkan vuoksi. tai edes bussilla, koska se on niin kallista ja kulkee kerran tunnissa. ei 2v7kk tarvinnut siellä rattaita mihinkään, mutta nyt kotona kaupungissa mieluusti laitan rattaisiin jos mennään bussilla, tai kävellään reippaasti, tai on päiväuniaika sillävälin kun ollaan asioilla..
 
Veijari
Me käytiin juuri kaupassa katsomassa B-dualeja ja mä ainakin innostuin...

P&T on meille liian kapeaistuimiset, sekä ainakin sportissa sisaristuimen kuomu (istuimen ollessa ylhäällä) ottaa kiinni pitkän esikoisen päähän. Meillä ikäeroa tulee 2v, vähän vajaa ja mielellään saisin isommankin makuuasentoon rattaisiin- tätä mahdollisuutta ei P&T:ssä ole jos vauva on siellä "leivinuunissa".

Vibet on varmaan vähän isommat kuin Sportit, mutta silti monet asiat puhuvat mielestäni B-Dualin puolesta:
- hinta
- isommat ja tilavammat istuimet
- kuomut molemmilla
- jos vauva on alla kantokassissa, saa kuomun siihen päälle suojaamaan täysin vauvaa ja verkosta työntäjä näkee vauvan koko ajan
- kätevät mahdollisuudet päästä tavarakoriin sekä edestä että sivuilta (vetoketjut!!)

Miinuksena pitäisin sitä että edessä on pienet renkaat, mutta eihän täyellisiä rattaita ole vielä ainakaan minun eteeni tullut!!

Mieluiten ottaisin rinnakkain istuttavat, mutta kun meillä vaatimukset on seuraavaat:
-erilliset kuomut
-työntäjjän pitää nähdä vauva hyvin
-taittuvat pieneen kasaan
- tilavat myös isommalle lapselle

Näillä kriteereillä b-dual tulee parhaiten esiin kuitenkin...

Mietityttää vaan se 15kg painoraja.. Esikoinen on 1,5v neuvolassa ollut hitusen alle 13kg. kuinkahan paljon tulee painamaan 2v ja siitä eteepäin...? Kaupassa tästä keskusteltiin ja sanoivat että ei se ihan kilosta tai kahdesta ole kiinni, että miten istuin kestää. Niissä kaikissa taitaa olla se 15kg rajana ja silti nämä 5kin vuotiaat tälläkin palstalla ottavat unia rattaissa.

Mielipiteitä?
 
shihtzu
Minäkin olen vähän miettinyt, että millaiset tuplat sitä hankkisi, kun esikoinen on 2v3kk kun nuorempi syntyy ja aika paljon kuljetaan rattailla. Tällä hetkellä esikoinen on 1v11kk melkein ja kun lähdetään kauppaan ja otetaan rattaat esille, niin kamala huuto alkaa, jos jätkä ei heti pääse kyytiin, sen mielestä rattaissa istuminen on jotain todella mukavaa, ei ymmärrä jos pitääkin kävellä vieressä ja sitten sinkoilisi joka suuntaan.
 
3:n äiti
Noi näyttää kyllä tosi näppäriltä ja käteviltä, voi kun olisi ollut tuon tyylisiä sillon kun omat oli ratasiässä.. Ja kyllä meillä ainakin 3-vuotiaaksi asti rattaissa istuttiin..
 
Audry
Siis saako B-dualeissa vauvan pehmeään tai kovaan koppaan niin, että työntäjä näkee vauvan JA taaperon kasvot menosuuntaan?

Mainoksissa vauva on tällaisessa asennossa kaukalossa, joka adapterilla kiinni vaunuissa, en oikein tajua. Kiitos jos joku tietää!
 
vv
Kaveri on kehunut nuo maasta taivaisiin, on kuulemma todella hyvät. Heillä oli aiemmin Emmaljungan kaksostenrattatt, mutta luopuivat iistä hyvin nopeasti ja vaihtoivat noihin. Vauvan saa koppaan kasvot työntäjään päin, kun hankkii kovan kopan, mutta sisarusta ei taida silloin saada kyytiin. Kaveri pitää vauvaa pehmeässä kantokassissa alaistuimessa ja tuo kuomu on sellainen, että siitä näkee läpi vauvan kasvojen kohdalta, ei siis ole kangasta koko kuomu vaan keskellä on sellainen verkko.
 
äitsy
Kävin äsken testaamassa noita tuplarattaita ja Britaxin B-Dualit vaikuttavat parhaimmilta meidän tarpeisiin.

En halua niitä tuplaleveitä ja testasin Gracon, Phil&Tedsin ja Z-Line Twin Riderit 1v9kk lapsen kanssa. Noissa kaikissa kuomu on niin matala, että pää osuu kuomuun eikä lapsi nää sieltä mitään. Ja jos ajattelee, että kuomu olisi aina auki, niin mitäs sitten vesisateella tai auringonpaisteella, mulla on matkarattaissa nytkin se semmoisilla ilmoilla päällä. Enkä halua ostaa valmiiksi epäsopivia. Britaxissa jäi tosi hyvin tilaa pään päälle ja istuinkorkeus oli hyvä, lapsi näkee sieltä hyvin eikä se vauva ole missään maanrajassa vaikka kuvissa näyttää siltä.

Meillä on ainakin ihan utopistinen ajatus, että tämä tuleva isoveli kulkisi seisomalaudalla tai kävellen! Siis eihän kaupassakäynnistä tulisi mitään ja ei se nyt todellakaan jaksa vielä vieressä kävellä. "Karkaamisvaara" olis todennäköisin ja siinä sitten sydän kurkussa juokset isoveljen perässä ja vauvako odottaisi maitohyllyllä vaunuissa. No way! Ihan oman mielenterveyden vuoksi jatkamme kaupassakäyntiä rattailla lapsi visusti 5-pistevaljaissa kiinni ;) Täällä kaupungissa ei ole edes järkevää päästää uhmaikäistä parivuotiasta kävelemään vaunujen vieressä.

Mutta pointsit siis noille Britaxeille, käyttökokemuksia olisi tosi kiva kuulla!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s-lauta:
ei kaksi vuotias tarvi istuu enää rattaissa .osta seisomalauta
Onko tähänki olemassa laki ;)

Kyllä meillä saa vaikka 5vuotias istua rattaissa ku reissataan. Kyllä he kerkee justa ja kävellä vielä elämäsä aikana aika paljonkin.

 
vieras
Miten tuonne alas saa vauvan kunnolla suojattua tuulelta ja sateelta?
Mä en usko et nuo toimis meillä käytössä. Ja miten sitten ku pienempi ei enään viihdy tuolla alhaalla ja haluaa nähdä paremmin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
palstalla kenenkään lapsi ei istu yli 1½v rattaissa. ja nukkuvat aina myös sisällä, ei rattaissa ikinä ja missään. mitäs jos lähtee rannalle suunnilleen koko päiväksi, onko oikein kävelyttää sieltä väsyneet lapset bussiin, jossa ehtivät nukkua istualtaan vartin, ja pysäkiltä kotiin? entä jos asuukin kaupungissa eikä maalla missä on autot..
me oltiin juuri viikko maalla, missä kauppaan ei liikuta ilman autoa matkan vuoksi. tai edes bussilla, koska se on niin kallista ja kulkee kerran tunnissa. ei 2v7kk tarvinnut siellä rattaita mihinkään, mutta nyt kotona kaupungissa mieluusti laitan rattaisiin jos mennään bussilla, tai kävellään reippaasti, tai on päiväuniaika sillävälin kun ollaan asioilla..
Tätä minäkin aina ihmettelen,et muka kenenkään lapset ei enään tarvi rattaita ;)
Mä mieluummin ihmisvilinässä kulkiessa laittaisin vaikka kaikki rattaisiin 0v-8v lapset,et varmasti pysyvät tallessa. Sama sille jaksavatko kävellä. Kyllä sitä kävellä kerkee.
 
äitsy
Isompi lapsi voi nukkua yläpaikalla, koska selkänojan saa siitäkin täysin makuuasentoon.

Tuolla alemmalla paikalla olevalla lapsella on myös tosi iso kuomu katoksena ja kun sinne laittaa vauvan kantokassissa, niin ei se sen tiiviimmin ole tavallisissa vaunuissakaan. Jos olisin nyt hankkimassa vasta ensimmäisiä vaunuja, niin enpä muita edes miettisi. Todellakin on 3 in 1-vaunut!

Meilla käy varmaan niin, että kun pienempi (nyt vielä syntymätön) on sen ikäinen, että ilmaisee mielipiteensä istumapaikasta, niin isompi on taas sen ikäinen, ettei enää välttämättä istu rattaissa. Mutta myyjä sanoi, että hänelle on tosi moni sanonut, että lapset kilpailevat siitä, että kumpi SAA istua alhaalla, koska se on makeempi paikka :D

Ja niinkuin aiemmin kirjoitin, niin ei se alapaikka ole niin alhaalla mitä kuvissa näyttää. Kannattaa käydä kattoo livenä, niin saa paremman kuvan. Minulla oli siis se asenne kun menin liikkeeseen, että minähän en vauvaa minnekään tien tasolle laita, mutta käsitys muuttui kun näin ne käytännössä esiteltynä.
 
trere
Alkuperäinen kirjoittaja s-lauta:
ei kaksi vuotias tarvi istuu enää rattaissa .osta seisomalauta

Meijän tyttö oppi kävelemään kun oli 1v8kk. Ja nyt täytti kaks. Kävelee nytten vasta kunnolla, enkä todellakaan vois kuvitella, että jaksais seisoa seisomalaudalla. Ostosreissujen aikan tuon ikäinen tarvii vielä unet, ja muutenkin seisomalaudan kanssa eritt'in huono työntää rattaita.
MEillä on phil&tedsit ja sinne alaistuimeen mitään rapaa lennä.
Talvella kulkee loistavasti!
 
äitsy
Katsoin myös noita Phil&Tedsejä, mutta niissä oli kuomu niin matalalla, että täytyi heti hylätä. Mutta hienosti nekin rullasi :) Nyt täytyis vaan myydä uusien tieltä niin huiput Peg Peregot, että harmittaa jo valmiiks ja sen vuoksi on saatava tilalle ainakin yhtä hyvät tuplat.
 

Yhteistyössä