Täällä yksi katkerasti mytoysiin pettynyt. Ota mukava asento, tää on pitkä tarina.
Tarina alkoi siitä, kun ostin huuto.netin kautta käyttämättömän turvaistuimen. Istuimeen tuli vika reilun vuoden käytön jälkeen, mutta siinä oli onneksi kahden vuoden takuu. Otin yhteyttä myyjään, joka kertoi että se oli ostettu mytoys.de:stä. Otin yhteyttä mytoysiin, joka järjesti noudon istuimelle. Mutta sitten alkoivat ongelmat. Heidän systeeminsä ei millään taipunut ymmärtämään, että istuimen alkuperäinen ostaja oli myynyt sen eteenpäin, vaan he sitkeästi lähettivät kaikki viestit alkuperäiselle ostajalle, vaikka olin useaan kertaan viestittänyt, että istuin oli nyt minun. Jopa nouto oli bookattu väärään osoitteeseen sen takia. Soitin jopa kuluttajavirastoon, joka vahvisti, että vaikka istuin oli vaihtanut omistajaa, oli siinä takuu voimassa ihan normaalisti. Kun vihdoin sain noudon onnistumaan ja istuin saatiin Saksaan, mytoys ilmoitti, että sitä ei voi enää korjata. Normaalisti olisin saanut tilalle uuden istuimen, mutta koska se oli sillä hetkellä loppu heidän varastostaan, he palauttaisivat rahat - alkuperäiselle ostajalle. Eivätkä millään meinanneet ymmärtää, että jos palauttavat rahat alkuperäiselle ostajalle, hän saa siitä rahat kahteen kertaan ja minulle ei jää istuinta eikä rahoja. Onneksi istuimen minulle myynyt henkilö oli reilu ja auttoi minua asiassa, hän joutui lähettämään mytoysille faxin(!), jossa allekirjoituksellaan antoi luvan palauttaa rahat minulle.
No, koska mytoys kovasti pahoitteli asiaa ja lähetti minulle alennuskupongin, päätin aikaisemmista ongelmista huolimatta tilata uudenkin istuimen heiltä. Tilasin samalla kaksi istuinta ja jäin odottelemaan tyytyväisenä. Parin viikon päästä sain tilaukseni. Ja mitä sainkaan: yhden mustan ja yhden harmaan turvaistuimen sijasta sain yhden vääränmerkkisen punaisen turvaistuimen ja yhdet vaaleanpunaiset nukenrattaat! Laitoin välittömästi viestiä mytoysille ja sain seuraavana päivänä vastauksen. Olivat kovin pahoillaan, nyt ei auttaisi muuta kuin pakata kamat uudelleen, roudata ne postiin palautukseen ja maksaa postikulut itse (palauttaisivat kulut jos lähettäisin todisteen palautuksen hinnasta). Siinä vaiheessa paloi käämi. Soitin Saksaan ja ilmoitin, että en todellakaan raahaa ihan älyttömän suuria paketteja postiin, koska kyseeessä on heidän virheensä. He ilmoittivat, että ovat juuri muuttaneet toimintatapaansa ja eivät enää nouda tuotteita Saksan ulkopuolelta. Minä puolestani ilmoitin, että mikäli näin on, kerron kaikille tutuille ja tuntemattomille firman huonosta palvelusta, jonka jälkeen asiakaspalvelija lupasi yrittää järjestää noudon heidän vanhan yhteistyökumppaninsa kautta. Ja ihme ja kumma, tämä nouto järjestyi (viime maanantaina) ja sain tänään viestinkin, että väärät tuotteet ovat saapuneet perille ja toivottavasti rahatkin ovat pian takaisin minulla.
Mutta ei tässä vielä kaikki. Koska todellakin tarvitsen nämä istuimet kun nuorempi poikani on jo kasvanut ulos turvakaukalostaan ja sain mytoysilta jälleen alennuskupongin, päätin vielä kerran tilata istuimet mytoysilta. Etsin tuotteet, lisäsin ne ostoskoriin, syötin alennuskoodin ja olin tyytyväisenä menossa kassalle, kun huomasin tuotteiden alapuolella punaisen tekstin. Koska Saksani on hyvin huonoa, syötin tekstin kääntäjään ja aloin kiroilla. Molempien tuotteiden kohdalla oli viesti, että tuotetta ei voida suuren kokonsa takia postittaa haluaamaani maahan. Sanat ei oikein riitä kuvaamaan sitä raivoa, joka silloin heräsi. Keräsin kuitenkin itseni ja laitoin (taas) viestiä mytoysille, että mikäs juttu tämä oikein nyt on. Kun en 12 h saanut vastausta, hermoni petti ja soitin sinne. Asiakaspalvelija kertoi, että asia oli juuri niin, että isoja istuimia ei enää postiteta Saksan ulkopuolelle. Hän lupasi kuitenkin tarkistaa asian vielä jostain, koska oli heidän vikansa etten ollut saanut tuoleja ensimmäisellä kerralla. Hän soitti hetken kuluttua takaisin ja ilmoitti, että oli huonoja uutisia. He eivät voineet enää lähettää tuoleja ulkomaille eivätkä voisi tehdä poikkeusta edes tässä tapauksessa. Mä aloin itkemään, kun olin niin turhautunut, toivotin koko firman konkurssiin ja länttäsin luurin kiinni.
Eli nyt otetaan vinkkejä vastaan oikeasti hyvistä saksalaisista verkkokaupoista. Mytoys.de sucks!