Kokemuksia Mutsy -rattaista?

  • Viestiketjun aloittaja Mutsi07
  • Ensimmäinen viesti
Mutsi07
Onko kellään "mutseja"? Millaiset ovat olleet? Erityisesti Urban rider kiinnostaa, mutta miksei myös 3- ja 4-rideritkin.
Miten Urban riderien käännettävyys? Kääntyykö kevyesti yhdellä kädellä (vrt. 360 -kolmipyöräiset)? Esim. I'coonit, 3- ja 4-pyöräiset, olivat hieman pettymys, olivat aika raskaat kääntää.
 
Olen harkinnut myös mutsyn rattaita ja vaunukoppaa. On ainut löytämäni merkki jossa tarpeeksi pitkä työntöaisa maksimikorkeudessa, jotta myös yli kaksimetrinen mieheni voisi rattaita työnnellä ilman että on selkä vääränä.
Itse ajattelin noita 3-ridereita. Tuntuvat sopivan/kääntyvän paremmin pieneen tilaan (kuten hisseihin) kuin noi urban riderit. 3-riderissa saa etupyörät lukkoon jolloin pitkien matkojen teko onnistuu vaikka yhdellä kädellä työntäen.

Kummalla kankaalla ajattelit ostaa cargolla vaiko collegella?

'Mutsilaiset' kertoisitteko kokemuksistanne, sekä plussat että miinukset?

Kiitoksia!
 
Urban Riderit olleet käytössä vuoden verran. Kääntyvä akseli on helppo ohjailla ja kevyt. Olen kokeillut myös 3-Ridereita, mutta ne ovat raskaammat kääntää. 4-Ridereita en ole kokeillut, mutta pienet pyörät epäilyttävät. Ratas on hyvä istua ja istuimen säädöt paremmat kuin muissa rattaissa.
 
sal
Meillä vauvalla mutsy urban rider, kantokoppa sekä deluxe ratas. Vaunuja vasta käytetty ja olen tosi tyytyväinen.

Riittävän korkea työntöaisa, kevyet liikuteltavat, mutta tosi tukevat kuitenkin. Pyörät isot ja kulkevat huonommissakin olosuhteissa. menevät tosi littanaksi.

Minulle on tärkeää myös että vauva on korkealla eikä selkäni rasitu. Kätevää on myös se että maxi cosin cabriofix kaukalon saa kiinni adaptereilla. Samainen kaukalo menestynyt testeissä hyvin ja käyttömukavuus on telakan vuoksi hyvä.

Suosittelen siis.

Toimitusaika on sitten yleensä luvattoman pitkä. meillä kesti melkein 3kk.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 17:20 Wieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:18 vieras kirjoitti:
Minikdsillä Tampereella on tarjouksessa Urban Ridereita 495,- koko yhdistelmänä. Jotain värejä näytti olevan heti varastossa. http://www.minikids.fi
Koko yhdistelmänä eli mukana myös ns. vaunukoppa?? Vai rattaat ja istuin?
Koko paketti vaunukopalla ja rattaan istuin. lakanasetti vielä kaupan päälle. Oli vielä se kalliimpi runkomalli samaan hintaan. Värit eilen oli jo aika vähissä.
 
Tää on nyt vanha ketju jo, mutta postaan silti kokemukseni jos jotakuta rattaita etsiviä auttaa. Itse en löytänyt uudempia ketjuja.

Mutsy Urban Rider kokemuksia
+ Teleskooppiaisassa todella iso säätövara
+ Hyvä ja suojaava sadesuoja
+ Todella kestävät kankaat!
- Tavarakori ihan surkea, erillinen shopping bag pakko-ostos.
- Aisaan ei saa kiinnitettyä hoitolaukkua eikä mitään muutakaan
- Kääntyvät takapyörät vaativat opettelua
- Kääntösäde aika iso, eli eivät käänny läheskään niin pienessä tilassa kuin kääntyvillä etupyörillä varustetut kärryt. Takapyörät auttaa lähinnä "väistelyyn" tai mutkitteluun, ei ympäri kääntymiseen.
- Teleskooppiaisan lyhyimpiä säätöjä ei voi käyttää, koska jalkatila ei kävelijälle riitä. Huomioi tämä varsinkin jos kuvittelet käyttäväsi seisomalautaa.
 

Yhteistyössä