Kokemuksia Mirena hormonikierukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyviä ja huonoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle laitettiin mirena noin viikko sitten ja laitto sattui kyllä mutta ei niin paljon kuin kuvittelin sen sattuvan- ehkä kuitenkin osasyy siihen oli se että olin ottanut pari eri särkylääkettä ennen sitä- kipuherkkä ihminen kun
olen. Toivottavasti tämä sopii minulle sillä e-pillerit ei alkuunkaan sopineet ja ennen tätä minulla ehti olemaan 2 eri kertaa toinen ehkäisykeino mutta toisella kerralla alkoi olla sen verran paljon oireita joiden en ensin tajunnut siitä johtuvan enkä sen takia halunnut myöntää sitä itselleni. Tosin gyne ehdotti ensin jotain muuta ehkäisyvaihtoehtoa kun en ole synnyttänyt ja heillä ei suuren kysynnän takia sattunut olemaan synnyttämättömille tarkoitettua pienempää h-kierukkaa, mutta en silti muuttanut mieltäni asian suhteen. Saaa nähdä miten alkaa menemään- kun kuitenkin 5vuotta saisi olla miettimättä muuta ehkäisyä, kunhan vaan pysynee paikallaan enkä tule raskaaksi.

Ei sitten ollenkaan... Minulle mirena laitettiin koviin kuukautiskipuihin. Olin lukenut netistä ennen laittoa kaikenlaisia kauhukokemuksia, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla itse. Ensinnäkin itse laitto sattui aivan MIELETTÖMÄSTI, silmissä pimeni, kohtuni suu oli kuulemma tosi ahdas (en ole synnyttänyt). Ultralla lääkäri varmisti, niin kierukka oli nätisti paikallaan. Heti laiton jälkeen alkoi todella paha huimaus ja pahoinvointi, niin että jouduin 11/2 tuntia lepäämään ennen kuin pääsin kotiin. Alavatsassa oli järjetön särky koko loppupäivän ja yöllä jouduin heräämään ottamaan Panacodia. Särky hieman hellitti seuraavana päivänä ja ajattelin että lähtee kyllä parempaan päin, mutta kaikkea muuta... Särky oli koko ajan, en saanut selkää ollenkaan suoraksi, koska kipu välittömästi paheni jos yritin suoristautua. Kipu myös säteili jalkoihin. Lisäksi mulla oli koko ajan pahoinvointia. Viisi päivää kärvistelin, odotin sitkeästi että kohta hellittäis, en millään halunnut luovuttaa näin nopeasti, koska ajattelin että kohtu tottuis kyllä ja saisin apua kuukautiskipuihin. Sitten en kestänyt enää ja menin gynekologilleni, joka heti nähtyään, miten käppäilin selkä kyyryssä sanoi että otetaan se väkkyrä pois. Ultralla hän vielä varmisti niin edelleen mirena oli oikein hyvin paikallaan ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. Mutta kyllä heti helpotti kun se härveli otettiin pois, lähti paineen tunne. Kivut jatkuivat vielä pari päivää, mutta heti paljon lievempinä. Tälläinen kokemus minulla oli. Mitään vuotoa mulla ei muuten ollut.

Ap täällä taas kertoilee kokemuksia. Hyvin on sujunut. Kuukautiset ovat toistaiseksi tulleet ajallaan hieman niukempina ja lyhytkestoisempina kuin aiemmin, eikä mitään välivuotoja ole ollut. Hyvin on siis toiminut Mirena minulla. Halut edelleen huipussaan.

Mulle laitettiin Mirena n. 3 kk sitten. Varoittivat että laitto saattaa nipistää ja tuntua muutenkin epämiellyttävältä. Kuitenkin kipulääkityksestä huolimatta asentaminen sattui aivan p******sti ja melkein jo päässä pimeni. Valehtelematta pahinta kipua mitä oon näin aikuisiällä kokenut. Tuntui kuin mut olis seivästetty, pistävä, terävä kipu, joka säteili joka suuntaan. HYI. Sanoin jo miehelle että kun tämän otan pois, niin toista ei tule. Ehkäisynä on toiminut hyvin, mutta eipä tässä kyllä peittoa ole paljoa heiluteltukaan. Tää suurimmaks osaks siks että vuotoja on lähes jatkuvasti tyyliin 2 viikkoa vuotoa, 1 viikko vuodoton jne.. ja todella kivuliaita kramppeja/supistuksia on ollut nämä 3 kk eikä paremmaksi näytä muuttuvan. Kierukan laiton jälkeen uutena vaivana jalkaan säteilevä kipu supistelun yhteydessä. Viikon päästä jälkitarkastus ja silloin lähtee tämä vekotin pois, eikä takaisin tule. En halua kärsiä jatkuvista kivuista ja vuodoista enkä myöskään halua syödä kipulääkkeitä jatkuvalla syötöllä. Muutenkin inhottaa ajatus jostain vierasesineestä omassa kropassa ja vieläpä kohdussa, mikä kuitenkin on tarkoitettu lapselle eikä jollekin muovikapistukselle. HYI.

LOISTOVEHJE!!! En luovu ikinä! Toka menossa ja käytännöllisesti katsoenei kuukautisia seitsemään vuoteen.

Asennus eikä vaihto sattunut nimeksikään. Asennuksen jälkeen vuoto kesti kuukausia, yli puoli vuotta. Mutta sen jälkeen TAIVAS!

Itselläni vehje on ollut 5kk, ja aion otattaa mahdollisimman pian pois. Huonoja puolia on ollut omalla kohdallani paljon enemmän kun positiivisia:

Huonot puolet:
- laitto sattui aivan mielettömästi, jonka jälkeen viikko kovaa kouristusta ja kipuja (en ole synnyttänyt)
- olen vuotanut 5kk jonka aikana kaksi vuodotonta päivää
- edelleen tulee ns. "menkat" normaalisti, ja ennen kuukautisia kivu ovat ihan järkyttävät
- migreenit, ilman estolääkettä oli kuukaudessa 4 pahaa kohtausta
- turvotus ja painonnousu, tosin puhutaan vain 3kg
- mielialanvaihtelut
- finnit ja iho menneet huonoon kuntoon ja erityisesti selässä kipeitä ja isoja finnejä
- hiukset rasvoittuvat
- vatsaongelmat
- vuodon haju voimakas

Halut eivät ole missään vaiheessa dramaattisesti laskeneet, mutta jatkuva vuoto (erityisesti pahanhajuinen) ei kyllä ole haluja nostaneetkaan. Söin kuurin Flagyl Comppiakin tuohon hajuongelmaan, mutta siitä ei ollut kyllä apua asiaan, valitettavasti.
Huonoja puolia on ollut itselläni niin paljon enemmän ja sitä myöten kärsivällisyys ihan lopussa, että luovun suosiolla kaikista hormoonillisista ehkäisymenetelmistä (nyt on kokeiltu melkein kaikki ja ne ei näytä olevan vaan mun juttu). Kuparikierukkaan en ole kyllä vaihtamassa runsaiden kuukautisten takia.

Mulla laitettiin kierukka tammikuussa kun raskauden jälkeen menkat olivat todella runsaita ja kipuja oli jos jonkinlaisia. Epäilivät endoa mut ultrassa ei mitään näkyny, joten sanoivat vaan et pahat menkkakivut...ihme kun ei ennen ole ollu...

Anyway...näinä kuukausina aika harvassa ovat ne päivät, jolloin vuotoa ei olisi. Rättifirmat juhlivat kustannuksellani :D Migreeniä pukkaa todella usein, vaikka siihen estolääkitys. Mieliala liitää laidasta toiseen ja nyt on alkanu naama kukkimaan. Pidän itteäni suht kärsivällisenä tyyppinä mut nyt alkaa kyllä vahvasti tuntuu et pois otatan moisen mööpelin :D Tie sitten kuinka monta vuotta pitäis opotella muuttuuko paremmaksi vai onko sillon jo perunapellolla (naama) kovakin kuhina ;) Tosin kyllä mietityttää et mikä on tilanne poisoton jälkeen -kaameet kivut taas ja hanat auki-menkat. Nooh, sen tietää vaan koplaamalla :)

[QUOTE="carina";30065300]Mulla laitettiin kierukka tammikuussa kun raskauden jälkeen menkat olivat todella runsaita ja kipuja oli jos jonkinlaisia. Epäilivät endoa mut ultrassa ei mitään näkyny, joten sanoivat vaan et pahat menkkakivut...ihme kun ei ennen ole ollu...

Anyway...näinä kuukausina aika harvassa ovat ne päivät, jolloin vuotoa ei olisi. Rättifirmat juhlivat kustannuksellani :D Migreeniä pukkaa todella usein, vaikka siihen estolääkitys. Mieliala liitää laidasta toiseen ja nyt on alkanu naama kukkimaan. Pidän itteäni suht kärsivällisenä tyyppinä mut nyt alkaa kyllä vahvasti tuntuu et pois otatan moisen mööpelin :D Tie sitten kuinka monta vuotta pitäis opotella muuttuuko paremmaksi vai onko sillon jo perunapellolla (naama) kovakin kuhina ;) Tosin kyllä mietityttää et mikä on tilanne poisoton jälkeen -kaameet kivut taas ja hanat auki-menkat. Nooh, sen tietää vaan koplaamalla :)[/QUOTE]

Piti sanoa vielä et ehkäsy on 100%! Ei paljon haluja tai sit ne ei osu niille muutamalle harvalle vuodottomalle päivälle :D

Mulle laitettiin Mirena kierukka tänään. Syynä oli se, ku menkat tuli nii epäsäännöllisesti ja väliä oli niissä jopa 3-7 kk, et ne tuli. Ja sit kivut oli kauheet. Oon siis 23-vuotias nainen ja en oo synnyttäny. Laitto nipisti hieman särkylääkkeestä huolimatta ja vissiin immenkalvokin puhkes. Laiton jälkeen tuli runsaasti vuotoo, mut nyt myöhemmin ei oo tullu mitään. Toivon et tää on oikee ratkasu mulle.

Vuodot muuttuivat huomattavan säännöllisiksi ja todella niukoiksi Mirenan ansiosta. Mitään sivuvaikutuksia en itse kierukasta saanut, tosin se ehti olla vain 9 kk kun päädyttiin yrittämään esikoista ja kierukka tuli poistaa. Nykyisin käytössä visanne joka vie kokonaan kuukautiset pois (tosin eka 3 kk sen kanssa oli kamalia sivuvaikutuksia).

Mulla ollut Mirena 1,5v. Laitto ei sattunut yhtään ja oli tosi nopsasti ohi. Ekat 6kk vuoteli ja tiputteli aika paljon mutta sitten helpotti.
Nyt menkat kyllä tulee muttei niin runsaina kuin ennen. Välillä tosin vähän sekoilee eli saattaa tiputella eikä tulekaan kunnon menkkoja Mutta kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen.

Kappas, ketju näköjään taas framilla. Päivitänpä siis omia kokemuksiani tähän.

Mirena ollut siis kohta 10 kk ja toimii kuin unelma. Kuukautiset ovat niukentuneet melkein olemattomiksi. Pikkuhousunsuojalla pärjää ja kesto 3-4 päivää. Haluja on ja iho on hyvässä kunnossa, kunhan maltan pitää näppini erossa suklaasta. Hiivatulehduksia on ollut muutama, mutta johtuu varmaan vilkkaasta seksielämästä. Ihana kapistus, tästä en luovu, varsinkaan kun se helpottaa vaihdevuosioireita.

No voi hemmetti nyt tuli pelko perseeseen että mun kapistus on vähintäänkin pois paikaltaan.. Mistä senkin voi tietää! Mun kierukka laitettiin melkein kuukausi sitten, vähän epätavallisessa kierron vaiheessa koska se asetettiin samalla kun olin vatsan tähystysleikkauksessa nukutettuna. Sanottiin että seuraavien menkkojen jälkeen kierukka kiinnittyy ja alkaa toimia ehkäisynä. Menkat tuli melko äkkiä. Tiputtelua oli joka päivä kunnes viisi päivää sitten ne loppui ja olin varovaisen iloisella mielin että ehkäpä nyt tulisi hetki kun uskaltaisi vihdoin olla rennolla mielellä miettimättä jatkuvaa vuotoa (se stressaa!) mutta nyt se sama jatkui aamulla ja vielä kummien turvotuksen ja jopa ehkä lievien menkkakivun tapaisten kouristusten kera. Onkohan se normaalia? Onko muilla ollut alkuaikoina outoja tuntemuksia, ehkä jopa kipuja mahassa vaikka kaikki on ollut ok?

Mulla on nyt neljättä vuotta mirena hormonikierukka ja poisto viikon kuluttua. En ole koskaan elämässäni tutkinut keskustelupalstoja, mutta kaikki ihmeelliset oireet on saanu mut tutkimaan mirenan sivuoireita. Ekat kaks vuotta meni hyvin. Voin oikeastaan paremmin ja laihduin. Toisaalta elämäntyyliini muuttui huomattavasti samoihin aikoihin ja vietin koko talven Aasiassa terveellistä elämää. Kolmantena vuonna alkoi turvotuksen. Turvotusta oli ollut välillä vähän, mutta kolmantena vuonna ajoittain rinnat turposivat kaksinkertaisiksi, tunsin oloni koko ajan täydeksi ja turvonneeksi ja yhtäkkiä taas paino putosi ja oloni oli kevyt ja hyvä. Lääkärit sanoivat että spekuloin liikaa ja laitan kaikki oireet mirenan syyksi. Ystävät alkoivat huomauttelivat minun puhuvan jatkuvasti siitä kuinka kaikkialta kiristää ja vatsaa turvottaa. Olen tehnyt viimeisen vuoden aikana varmaan viisi raskaustestiä ja kesällä kaksi silläturvotus lisääntyi ja vatsassa alkoituntua ns."perhosia" ja ihmeellistä kuplimista munasarjoissa. Mielialani on ollut allapäin kesän alusta asti, pyörryttää ja turvottaa. Ihmettelen vain että miten oireet tulivat vasta kolmannen vuoden jälkeen. Toivottavasti helpottaa kun mirena poistetaan. Luotan intuitiooni ja uskon että nämä oireet johtuvat kierukasta. Olin 19 kun Kierukka laitettiin eikä minulla ole lapsia. Kuukautiset tuli kierukan aikana ekaa kertaa vasta reilu puoli vuotta sitten. Onko muilla alkanut Kierukka oireilemaan vasta muutama vuosi laiton jälkeen?

[QUOTE="Xxx";30203400]No voi hemmetti nyt tuli pelko perseeseen että mun kapistus on vähintäänkin pois paikaltaan.. Mistä senkin voi tietää! Mun kierukka laitettiin melkein kuukausi sitten, vähän epätavallisessa kierron vaiheessa koska se asetettiin samalla kun olin vatsan tähystysleikkauksessa nukutettuna. Sanottiin että seuraavien menkkojen jälkeen kierukka kiinnittyy ja alkaa toimia ehkäisynä. Menkat tuli melko äkkiä. Tiputtelua oli joka päivä kunnes viisi päivää sitten ne loppui ja olin varovaisen iloisella mielin että ehkäpä nyt tulisi hetki kun uskaltaisi vihdoin olla rennolla mielellä miettimättä jatkuvaa vuotoa (se stressaa!) mutta nyt se sama jatkui aamulla ja vielä kummien turvotuksen ja jopa ehkä lievien menkkakivun tapaisten kouristusten kera. Onkohan se normaalia? Onko muilla ollut alkuaikoina outoja tuntemuksia, ehkä jopa kipuja mahassa vaikka kaikki on ollut ok?[/QUOTE]

Mulla on nyt neljäs mirena menossa, kaks ekaa toimi kun junan vessa, kolmas laitettiin vajaa vuosi sitten ja heti laiton jälkeen alkoi pienet kivut, pikku vuotelu, jatkui, jatkui....kertaalleen tarkistettiin että langat hyvin paikallaan--->kaikki ok.
No vuotdot vaan jatkui, ehkä 1-3täysin vuodotonta päivää/kk.
Jossain vaiheessa , oisko ollu 2-3kk laiton jälkeen alkoi todella runsas, hyytymäinen vuoto ja samalla kovat kivut, kesti muutamia päiviä, joitakin tunteja kerrallaan ja sit aina loppui yhtäkkiä. Niukka vuotelu tuossa välissä.mTaas tarkistettiin langat ja sanottiin, että kaikki kunnossa.
No, homma vaan jatkui....4kk laitosta menin lopulta yksityiselle ultraan ja siellä paljastui, että mirena oli uponnut kohdun seinämään!
Poisto saman tien ja 6kk odotusta, että kohdun seinämä arpeutuu kuntoon. Pelotti uuden laitto, mutta se laitettiin gyn polilla ja paikka tarkistettiin uä:llä. Nyt on ollut uusi kierukka 2kk ja hyvin on toiminut!!

Mulla on nyt neljättä vuotta mirena hormonikierukka ja poisto viikon kuluttua. En ole koskaan elämässäni tutkinut keskustelupalstoja, mutta kaikki ihmeelliset oireet on saanu mut tutkimaan mirenan sivuoireita. Ekat kaks vuotta meni hyvin. Voin oikeastaan paremmin ja laihduin. Toisaalta elämäntyyliini muuttui huomattavasti samoihin aikoihin ja vietin koko talven Aasiassa terveellistä elämää. Kolmantena vuonna alkoi turvotuksen. Turvotusta oli ollut välillä vähän, mutta kolmantena vuonna ajoittain rinnat turposivat kaksinkertaisiksi, tunsin oloni koko ajan täydeksi ja turvonneeksi ja yhtäkkiä taas paino putosi ja oloni oli kevyt ja hyvä. Lääkärit sanoivat että spekuloin liikaa ja laitan kaikki oireet mirenan syyksi. Ystävät alkoivat huomauttelivat minun puhuvan jatkuvasti siitä kuinka kaikkialta kiristää ja vatsaa turvottaa. Olen tehnyt viimeisen vuoden aikana varmaan viisi raskaustestiä ja kesällä kaksi silläturvotus lisääntyi ja vatsassa alkoituntua ns."perhosia" ja ihmeellistä kuplimista munasarjoissa. Mielialani on ollut allapäin kesän alusta asti, pyörryttää ja turvottaa. Ihmettelen vain että miten oireet tulivat vasta kolmannen vuoden jälkeen. Toivottavasti helpottaa kun mirena poistetaan. Luotan intuitiooni ja uskon että nämä oireet johtuvat kierukasta. Olin 19 kun Kierukka laitettiin eikä minulla ole lapsia. Kuukautiset tuli kierukan aikana ekaa kertaa vasta reilu puoli vuotta sitten. Onko muilla alkanut Kierukka oireilemaan vasta muutama vuosi laiton jälkeen?

Minusta oireilusi kuulostaa ennemminkin ruokavalioperäiseltä? Kannattaa tarkistaa ensin ruokailutottumuksesi. Kokeile gluteenitonta ja/tai maidotonta ruokavaliota.

Olen tyypin 1 diabeetikko joten ruokavalioni on melko terveellinen. En syö lähes ollenkaan gluteiiniåitoista ruokaa, ellei paria ruisleipää silloin tällöin lasketa. En myöskään käytä maitotuotteita paitsi hapatettuina. En syö laisinkaan punaista lihaa tai kanaa. Puhuttiin gynen kanssa ruokavaliosta turvotuksen takia ja mitään muutosta ei mielestään tarvinnut tehdä. Jätin pois maca jauheen ja soijatuotteet sillä ne saattavat turvottaa rintoja ja aiheuttaa nestettä kroppaan hormonien takia. Rintsni maitorauhaset ovat myös kovin turvonneet ja arat, en usko gluteiiniåitoista vaikuttavan asiaan?

Olen tyypin 1 diabeetikko joten ruokavalioni on melko terveellinen. En syö lähes ollenkaan gluteiiniåitoista ruokaa, ellei paria ruisleipää silloin tällöin lasketa. En myöskään käytä maitotuotteita paitsi hapatettuina. En syö laisinkaan punaista lihaa tai kanaa. Puhuttiin gynen kanssa ruokavaliosta turvotuksen takia ja mitään muutosta ei mielestään tarvinnut tehdä. Jätin pois maca jauheen ja soijatuotteet sillä ne saattavat turvottaa rintoja ja aiheuttaa nestettä kroppaan hormonien takia. Rintsni maitorauhaset ovat myös kovin turvonneet ja arat, en usko gluteiiniåitoista vaikuttavan asiaan?

Ei sopinut mulle vaikka menkat poistikin lähes kokonaan. Muutaman kuukauden välein pientä tiputusta. Mirenaa kestin 1,5 v. Tässä oireita:
-Jatkuva turvotus ja pms
-Ajoittain koviakin menkkakipuja ilman menkkoja
-Iho ihan JÄRKYTTÄVÄSSÄ kunnossa
-Hiuksia lähti PALJON
-Munasarjojen monirakkulaisuus paheni

Kaikki oireet katosivat kuukauden sisällä poistattamisesta. Ekalla viikolla lähti 2 kg turvotusta...

Mirena ollut kohta pari vuotta. Laittaminen sattui (ei siis lapsia aikaisemmin), mutta kyllä kannatti. Aiemmin järkyttävät menkat, jolloin melkein aina pyörryin kipuun tai muusta syystä. Nykyään ei mitään :) Kyllä hoitaa asiansa.. suosittelen ;) ja halpa sijoitus!

Mulla ollut kierukka nyt 3kk ja meinaa herrrrmot mennä. Vuodan ihan niin ku lähes kokoajan ja kivut ovat palanneet :( Laitto ei sattunut ollenkaan eikä ollut mitään kipua seuraavinakaan päivinä...,mutta kohta lähtee kyllä pois..ei tääkään kivaa oo :(

Mulla kierukka ollut n.2,5 viikkoa.Nyt on viikon verran ollut menkkakivun tyylisiä kipuja.Sitten wc:ssä tulee vähän verta pissan mukana ja pyyhkiessä paperiin on kirkasta verta.Mielialoihin ei ole musta vaikuttaneet ja halutkin on entisellään.Päänsärkyjä on välillä,liittyvätkö sitten kierukkaan vai johonkin muuhun?Toivottavasti nää menkkakivut loppuu pian.Aattelin kyllä soittaa huomenna lääkärille ja kysyä et onko syytä huolestua.Nyt kun luki noita muita kokemuksia niin tää taitaa kuulua asiaan mut soitan kumminkin.

Miten ihmeessä täällä asennetaan synnyttämättömille mirenaa? Jaydess on pienempi ja tarkoitettu synnyttämättömille. Googlatkaa ja sen jälkeen kysykää niiltä gyneiltä.

mulla on kolmas mirena menossa eikä pahaa sanaa. Alussa oli tiputteluvuotoa monta kuukautta, mutta sen j'älkeen ei siis yhtään. zero.

Jos kierukka on kohdunseinämässä, se on LÄÄKÄRIN tekemä virhe. Tehkää valitus.

Mulle oltiin laittamassa tänään ekaa kertaa kierukkaa, juuri mirenaa. Ei saatu laitettua koko härveliä, kun jo pelkkä mittausvaihe sattui niin että silmissä pimeni. Menkat loppunut kaksi päivää sitten ja ei ole synnytyksiä taustalla. Onko muilla vastaavaa kokemusta kesken jääneestä kierukan laitosta?

Varattiin uusi aika, jolloin puudutetaan ennen laittamista. Jännittää silti, kun tietää mitä sopii odottaa. Onko asentamiskipu vielä voimakkaampi kuin tämä alun mittaamisvaihe? Onko muita joille on kierukka asetettu puudutuksessa?

Niin ja mulle gyne nimenomaa suositteli mirenaa. Sanoi, että ei ole kuulemma mitään väliä sillä koolla.

En voi suositella. Ekat 3kk ihan ok, mutta sitten alkoi ongelmat. Kokoajan ihme valkovuotoa ja sitä tuli paljon. Jatkuvaa lääkärillä ravaamista ja tulehduksia ja sitten ihan puhtaita labratuloksia vaikka oireet olivat melkoiset. Lopulta alkoi tulla ihmeellisen väristä vuotoa, vaaleanruskeaa tai lähinnä beigeä. Oli sitten tiputtelivuotoa, koska loppui heti kun kierukka otettiin pois, kuten loppui kaikki muutkin ongelmat.

Seksihalut katosivat kokonaan, naama ja varsinkin kaula täynnä finnejä, oikein sellaisia isoja paukamia. Vuoden ehti olla kierukka ja sen seurauksena kaula nyt ihan arvilla :(
Yhdyntäkipuja tietyissä asennoissa (ne vaihteli), miehen vehje jotenkin tökki sitä kierukkaa ja sattui mahaan.

Yhteistyössä