Kokemuksia lapsen sairastaminen + työssäpoissaolo

Mites jos laittaisi kännykkään muistutukset juuri niihin aikoihin kun pitää välipalat, insuliinit + verensokerit ottaa
Niinhän voisi kanssa tehdä, mutta silti mä en jätä noita kahdestaan. Ei 3,5-v osaa toimia eikä tarvikaan jos jotain sattuu. Mä pidän sitten itse palkatonta. Tammikuussa voivat ehkä alkaa olla lyhyitä aikoja kahdestaan, mutta nyt on itsellä liian suuri stressi miettiä koko ajan että onkohan siä jäänyt levy päälle tai jotain. Tokihan mies on päivät yksin ja voi säheltää täällä mitä vaan ja polttaa vaikka koko talon jos ei muista, että ollaan sovittu että ei lämmitä yksin ollessaan. On meinaan unohtanut että on takkakin päällä, mutta mä olin kotona sillon.

Kyllä vaan on työnantajalla sanottavaa. Jos mies ei todista olevansa kykenemätön hoitamaan lasta, ei toinen vanhempi voi olla kotona hoitamassa lasta, jos toinen on jo kotona. Niin sanoo laki. Eli se lappu tarvitaan. Mutta luulisi että jos miehellä ollut selkäongelmia ja aivoverenkierronhäiriö, niin sen lapun voisi hommata tällä viikolla ja palkka-asiakin voitaisi korjata. Mitään miehen työterveyden lausuntoa ei kaivata vaan asiantuntijalääkärin, lausuntohan pitää olla kyvystä hoitaa lasta, ei työkyvystä.
Kun yliopistollinen sairaalamme on pessyt kätensä tossa selkäasiassa, että kun eivät voi sille mitään tehdä niin eivät halua sinne miestä enään asian tiimoilta. Käskivät jatkossa käydä työterveydessä. Ja on käynyt särkylääkkeitä muuttamassa yms. terveyskeskuksen omalääkärilläkin. Täytyy katsoa, jos sen palkka-asian saa muutettua kun se todistus nyt hommataan jokatapauksessa. Vaikuttaa sitten tai ei. Mutta ton aivoverenkiertohäiriön luulin kyllä vaikuttavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihme työnantaja;27681466:
No ei helvetissä pidä mihinkään palkattomaan suostua, kun on oikeus palkalliseenkin vapaaseen. Ei pitäisi tuon miehen tilanteen mitenkään vaikuttaa siihen, koska on perusteet sille, miksei voi hoitaa lasta. Pidä ap. kiinni oikeuksistasi!
No en tiiä onko niitä oikeuksia :)

esimies
Kun yliopistollinen sairaalamme on pessyt kätensä tossa selkäasiassa, että kun eivät voi sille mitään tehdä niin eivät halua sinne miestä enään asian tiimoilta. Käskivät jatkossa käydä työterveydessä. Ja on käynyt särkylääkkeitä muuttamassa yms. terveyskeskuksen omalääkärilläkin. Täytyy katsoa, jos sen palkka-asian saa muutettua kun se todistus nyt hommataan jokatapauksessa. Vaikuttaa sitten tai ei. Mutta ton aivoverenkiertohäiriön luulin kyllä vaikuttavan.
Tuo selkävaiva ei varmaankaan enää tuon ikäisen lapsen hoidossa riitä syyksi, koska ei ole vaippoja tms ja tiedän, ettei yh äitikään ole saanut kodinhoitajaa tms jos jalkakipsissä tai vastaavaa, jos ei ihan vauvaikäistä ole. Muistiongelmat taas minusta on hyvä syy katsoa, ettei mies ole kykenevä huolehtimaan lapsestanne.
Ja epäilijöille, meillä pyydetään aina puolison työnantajalta todistus, että puoliso on ollut työssä sailloin, kun meidän työntekijä on hoitanut sairasta lasta kotona. Ei meinaan ole 1 eikä 2 kertaa, kun "sairaanlapsen hoito" onkin ollut kokoperheen yhteinen risteily tms. Ja sitten ajattelemattomuuksissaan kirjoittavat sen vielä facebookiinkin.. Nyt saa sitten kaikki tuoda lapun puolison työnantajalta, kiitos muutamien epärehellisten.

Joo voi olla, että selkävaiva ei riitä. Vaikka ei pysty olemaan koko päivää jalkeillakaan niin tuskin se mun esimiestä kiinnostaa :) Ja siis päivän kerrallaan pystyy olemaan tytön kanssa kun tyttö on terve. Mutta ei tulisi kuulonkaan, että kunnon mahataudissa tms. pystyisi kanniskelemaan sitä tuntitolkulla kun ei kanna ja nosta muutenkaan :)

Mutta en nyt sitten vielä heitä kirvestä kaivoon ja saa sinne työterveyteen soittaa huomenna.

Kyllä toi varmastikin menee niin, että miehestä tarvitaan todistukset siitä ettei kykene hoitamaan lasta (oli sitten syy mikä hyvänsä).
Sitä ennen joudut olemaan palkattomasti kotona noissa tilanteissa.

Tietyllä tapaa sama kuin ettei sairas kotiäitikään pysty lasta hoitamaan kipeenä ja mies voi olla vaan palkattomasti pois.

Yhteistyössä