Kokemuksia kuparikierukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missprincess
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

missprincess

Uusi jäsen
16.10.2012
2
0
1
Olen nyt päätynyt siihen tulokseen, että hormoniehkäisy saa jäädä lukuisten haittavaikutustensa takia. Mun kropalle se ei vaan sovi missään muodossa. Kuparikierukkaa olen tässä nyt harkinnut, ja olisi kiva kuulla muiden kokemuksista!

Kaksi kertaa ollut ja molemmilla kerroilla sujui kaikki hyvin ilman mitaan sivuhaittoja. Ekalla kerralla se oli 5 vuotta. Toisella kerralla vain pari vuotta.

Kerran kokeilin, kierukka oli paikoillaan n. 4kk. Sitten poistatin sen. Lisäsi vuotoja ihan mahdottomiin määriin, kastuin mm. kauppareissulla kerran polviani myöten märäksi... onneksi oli pitkä takki päällä. Lisäksi valkovuoto oli niin älytöntä, että isäntä halusi käyttää sen vuoksi kondomia :D Ihan hyödytön mulle koko kuparikierukka siis. Mutta hormonikierukka taas on sopinut mulle ja runsaisiin menkkoihin se onkin hoitona.

Vajaan vuoden kerkes olla ennen ku poistatin. Vuodot oli ehkä hivenen runsaammat ku normaalisti, ja yleensä menkat alko kolmen päivän tuhruilulla. Vuotoa kesti sen 5-6 päivää + tuo tuhruilu, eli siis yhteensä 8-9 päivää. Normaalisti menkat kestää 5 päivää. Muuten ei kyllä moitittavaa, ja uudestaan laitan kunhan sen tarve tulee.

Alussa vuodot oli runsaat (ei tienny missä välissä olis pytyltä noussut) mutta 4kk jälkeen tasoittui normaaliksi. Ihan hyvä oli, kolme eri kertaa on ollut. Viimeisellä tuli kohdunulkoinen raskaus, siksi vaihdettiin nyt hornmonikierukkaan.