Kokemuksia kolmosista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian suurperheen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian suurperheen äiti

Vieras
Toissapäivänä saimme tietää että kolmoset olisi tulossa. On hieman sekavat fiilikset, toisaalta olen älyttömän iloinen ja onnellinen, mutta toisaalta pelkään mitä se arki kolmen vauvan (plus kahden muun lapsen) kanssa on. Onko täällä paikalla sellaisia ihmisiä, joilla olisi kolmosista kokemusta? Olisi mukava kuulla miten vauva-arki sujui, kävikö isä töissä, oliko muuta hoitoapua yms yms, kaikki kokemukset otan enemmän kuin mielelläni vastaan! :)

en muuten osaa olla tueksi mutta mll:llä on ainakin täällä jotain monikkoperhetapaamisia. kannattaa varmaan sellaisiinkin ottaa yhteyttä niin "kohtalotovereita". ja triplasti onnea teille!

Heippa!

Pakko kommentoida, olen itse kolmonen:) Tulet varmasti tarvitsemaan toisen käsiparin avuksesi. Meillä asui lapsuudessa isän nuorin sisko sen ekat 6 kk ja autteli äitiä meidän kolmosten hoidossa (muistaakseni). Isä kävi töissä. Oli se äidille rankkaa aikaa, mutta hei, aattele miten asiat on kehittyneet. Nykyään enemmän on monikkoperheille tukea tarjolla.
Käy ainakin vilkaisee: http://www.kolmosperheet.fi , ehkä saat ajatuksen tynkää.

Niin ja meillä ramppas useamman vuoden ajan kotihoitajat (mitä ne ny sitten nykyään onkaan) äitiä jeesimäs. On antosaa aikaa sinullekin luvassa, rankkaa mutta antoisaa:)

Jos muut lapses on jo isompia niin he varmaan mielellään leikin omasesti voi autella esim syötöissä:D Siinä hommassa kuulemma kädet loppuu...

Onnea monikkoraskauteen! Yksi palsta mistä saisit vinkkejä aiheeseee on googlella löytyvä Monikko-onnea.

Se on suljettu palsta monikkoperheiden vanhemmille. Useimmilla on tietysti "vain" kaksoset mutta myös kolmosperheitä mahtuu mukaan. Suljetun palstan ideana se, että arjen tilanteista voisi kertoa ilman ylimääräisiä uteliaita. Kolmoset (ja kaksosetkin) kun usein keräävät sitä huomiota liikuitpa missä tahansa.

Yhteistyössä