Kokemuksia kohdunpoistosta tai embolisaatiohoidosta... Mielellään niiltä joilla jo pidemmän aikaa poistosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juupajuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juupajuu"

Vieras
Itsellä myooma kohdussa, ei ole iso, vain 5cm. Mutta on kohtuontelossa eli vain myoomaa ei pystytä poistamaan! Kohdunpoistoa ovat väläytelleet, kun oireina kivut ja runsaat ja hyytymiä täynnä olevat kuukautiset jotka kestäneet pahimmillaan melkein 3vkoa putkeen... Nyt kysymys kuuluukin, että ne joilla on jo pidempään kohdunpoistosta (vuosia, tai ainakin reilusti kuukausia), onko kohdunpoisto vaikuttanut orgasmiin? Itsellä orgasmissa ainakin koko kohtu supistelee, ja pelottaa että jos se poistetaan laimeneeko orgasmit täysin? Näitäkin kokemuksia lukenut...

Entä onko kellään kokemusta myooman embolisaatiohoidoista? Käsittääkseni näitä ei kovin monessa paikassa suomessa tehdä, mutta jos sellaiseen pääsisi...

Mulla kohdun poistosta kohta 3vuotta ja aivan kuin uusi elämä olisi menossa.Ei joka kuukausi sitä tolkutonta vuotoa ja kipua. Eikä ainakaan mulla ole vaikuttanu orgasmin saantiin mitenkään :)

Kiitos tästä, itsellä vaan tuo asia pelottaa kauheesti! Jotenkin oma orgasmi on sellanen, miten sen selittäisi, kokonaisvaltanen, tuntuu että koko kohtukin supistelee....

Ei ole vaikuttanut seksiin. Seksi parantui kohdunpoiston jälkeen. Ehkä sekin vaikuttaa, kun ei ole enää minkäänlaista pelkoa raskaudesta. Ja muutenkin, kuukautiset loppui, mikä mahtava tunne. Itse olin 38 kun kohtu poistettiin. Olin välillä jo ihan hermoraunio, kun oli välivuotoja ja runsaat vuodot muutenkin. Elämä helpottui paljon. Mitään ihanaa en kuukautisista tuntenut, niin paljon vuosien aikana sain niiden takia kärsiä.

Minulla sama tilanne kuin aloittajalla.Pelkkää myoomaa ei voida poistaa joten mietin kovasti embolisaatiohoitoa. Lapsia ei vielä ole joten sen jälkeen säilyisi edes jonkinlainen mahdollisuus saada, vaikkakin ei ilmeisesti suositella.

Yhteistyössä