Toimii hoitomuotona runsaisiin kuukautisiin. Joko muuttaa vuodon niukaksi, tai poistaa vuodot kokonaan (joa hyvä tuuri käy).Mihin tuota hoitoa annetaan?
Siihen eivät tule missään nimessä suostumaan. Enkä kyllä itsekään näe mitään syytä moiseen operaatioon, kun "lievemmätkin" keinot on keksittyKohdunpoisto, entäs se vaihtoehto?
Jos harkitset toimenpidettä, varmista että tarkistavat ennen toimenpiteeseen määräystä kohdun muodon. Ettei käy kuten minulle.Onko joku käynyt moisen läpi ja mitenkä tyytyväinen olet tuloksiin?
Oliko toimenpide kivulias, miten toipuminen?
Minulla on tulossa kohdun limakalvon termoablaatio / lämpöpallohoito 02/2025, paikan ilmoitan jos/kun juttu on ohi, mikäli selviydyn elossa.Onko joku käynyt moisen läpi ja mitenkä tyytyväinen olet tuloksiin?
Oliko toimenpide kivulias, miten toipuminen?
Olisi kiva kuulla että kuka lääkäri kertoi mikä meni pieleen, mulla vaan pyöritellään päätä ja ihmetellään kun kivut paheni ja menkat muuttuivat 5 päivästä kaksiviikkoisiksi.Jos harkitset toimenpidettä, varmista että tarkistavat ennen toimenpiteeseen määräystä kohdun muodon. Ettei käy kuten minulle.
Kävin toimenpiteessä kolme vuotta sitten ja olen siitä asti kärsinyt kovista kivuista ennen kuukauitisia (vuoto nykyään pientä) ja kuukautisten alussa. En voi istua enkä seistä niinä päivinä ilman, että tulee niin valtavat kivut että taju meinaa lähteä. Joudun syömään ne päivät vahvoja kipulääkkeitä.
Kun kävin tämän vuoksi lääkärillä, kohtu tutkittiin ja havaittiin, että minulla on ”kissansilmäkohtu” eli sen mallinen kohtu, että laite ei päässyt ylänurkkiin vaan sinne jäi tervettä limakalvoa. Ihmettelen miksi tätä ei tarkistettu ennen kuin määrättiin toimenpiteeseen.
Kivut johtuvat siitä, että terve limakalvo tuottaa verta, mutta veri ei pääse sieltä kunnolla poistumaan, poltetun limakalvon tukkiessa reitin.
Kivut vain pahenevat vuosien mittaan ja odotan vaihdevuosia kuin kuuta nousevaa, että pöäsisin kuukautisista.