Kokemuksia kiusaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilunautti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilunautti

Vieras
Moi

Tarkoitukseni on kirjoittaa musiikkinäytelmä, jossa teemana on kiusaaminen (sekä työpaikoilla että kouluissa ja yleisesti elämässä). Tarvitsisin nyt apua ja inspiraatiota tämän kipeän aiheen kartoittamiseen. Toivoisinkin, että haluaisitte jakaa kokemuksia seuraavista asioista:

1. Millaista kiusaaminen on ollut (mielellään mahdollisimman tarkasti kuvattuna eli mieleen jääneet vuorosanat ja tarkat tilannekuvaukset ennemmin kuin yleistä "minua syrjittiin ja haukuttiin" -tyyppistä ylimalkaista juttua)?

2. Milloin, miksi ja missä sitä tapahtui?

3. Miten kiusaaminen on vaikuttanut myöhempään elämään?

4. Miten yritit selvitä/selvisit kiusaamisesta?

5. Miten kiusaaminen saatiin loppumaan vai saatiinko?

6. Kostitko kiusaajille? Millaisia tunteita kiusaajat sinussa herättävät?

7. Oliko kukaan sinun puolellasi? Jos oli, niin kuka ja miten hän auttoi/yritti auttaa?

Ja muihinkin aiheeseen liittyvistä kysymyksistä sopii kirjoittaa. Toivoisin, että kokemuksia tulisi eri aikakausilta, erilaisilta ihmisiltä ja kuten jo sanoin, mahdollisimman tarkkoina kuvauksina. Voitte kertoa kiusaamisesta joko tähän viestiketjuun tai laittaa minulle sähköposti osoitteeseen hilunautti@gmail.com. Tarkoitus siis todellakin olisi kirjoittaa näytelmä, joka saisi ensi-iltansa ensi keväänä (lukiolaiset esittävät sen) ja apu on tervetullutta, jotten joudu hyödyntämään vain omia kokemuksiani tai keksimään juttuja.

Hopsansaa. Kokemuksia otetaan vastaan. Jotain olen nyt jo netistä löytänytkin, mutta jos on hyviä linkkivinkkejä, niin niitäkin saa laittaa aiheen tiimoilta.

Yhteistyössä