Kokemuksia kiinasta tilatuista hääpuvuista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja low budjet bride
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

low budjet bride

Vieras
Meillä on häät ensi kesänä, ja mun pitäis alkaa valitsemaan itselleni pukua. Oon katsellut myös noita kiinasta tilattavia "mittatilaus"-pukuja. Kiinnostaisi tavallaan hintansa puolesta, mutta toisaalta mulla ei oo sitten varaa ostaa toistakaan pukua jos sieltä tulisikin joku ihan kamala kuvatus. Toinen vaihtoehto on käytetyn puvun ostaminen esim huutiksesta, mutta sielläkään harvoin on juuri sitä oikeanlaista pukua oikeassa koossa...

Eli jos täällä sattuu olemaan ketään jolla ois kokemuksia noista kiinan puvuista niin ottaisin mielelläni sekä positiivisia että negatiivisiä kokemuksia vastaan. Kuvat ois ihan loistavia myös jos joku raaskii laittaa, ja varsinkin jos voitte mainita mistä liikkeestä teillä on kokemuksia, olisin enemmän kuin kiitollinen. :)

Oma puku oli ranskasta, joten siltä osin ei kokemusta, mutta noin muuten olisin aika skeptinen, koska kokemukseni mukaan esim. kiinalaiset halpajuhla-asut ovat kyllä kuvan mukaiset, mutta luonnossa huomaa kyllä ettei kangas todellakaan ole paljoa maksanut.

Se on niin omista kriteereistä kiinni...Ja muista tarkistaa onko kuvassa extrajuttuja, jotka eivät sisälly hintaan, usein ne alushameet ja korsetit ovat ihan must, jotta puku näyttäisi hyvältä!

[QUOTE="vieras";24973023]Oma puku oli ranskasta, joten siltä osin ei kokemusta, mutta noin muuten olisin aika skeptinen, koska kokemukseni mukaan esim. kiinalaiset halpajuhla-asut ovat kyllä kuvan mukaiset, mutta luonnossa huomaa kyllä ettei kangas todellakaan ole paljoa maksanut.

Se on niin omista kriteereistä kiinni...Ja muista tarkistaa onko kuvassa extrajuttuja, jotka eivät sisälly hintaan, usein ne alushameet ja korsetit ovat ihan must, jotta puku näyttäisi hyvältä![/QUOTE]

Tietenkin alus-/vannehameen ja korsetin olen ostamassa erikseen. Minkälainen puku sinulle tuli ranskasta, ja oliko se halvempi kuin suomessa, vai tilasitko sen sieltä muista syistä?

Mun siskolla oli puku kiinasta. Kyllähän kankaasta eron huomasi omaan pukuuni verrattuna. Ja sisko joutui teettään hieman muutoksia ompelijalla Suomessa. Mutta kaiken kaikkiaan tosi kaunis puku, hienosti hoiti asiansa, ja sisko tais myydessään sen saada suunnilleen tuplahinnan takaisin.

Itse tilasin Kanaccalta, en tiiä onko sitä enää olemassakaan. Puku ei ollut ihan sellainen ku kuvassa, eikä myöskään näyttänyt mun päällä hyvältä. Niinhän voi käydä koska vaan ku sovittamatta ostaa. Istui kyllä tosi hyvin päälle, eli sen puoleen ei valittamista. Vein sitten puvun ompelijalle, joka tekitarvittavat muutokset, lisättiin vähän juttuja(vyö ja niskalenkki) jonka jälkeen pukuni oli täydellinen :) Täysin erilainen mitä olin alunperin ajatellut, mutta ihana. En oo sellanen paniikkityyppi et oisin antanu seikan häiritä, kun puku oli kuitenki tosi kaunis ja lopuksi persoonallinen ja sai tosi paljon kehuja. Kokonaishinnaksi kaiken tän jälkeen jäi alle 400€. Ei paha. Suosittelen siis jos et oo bridezillatyyppiä, ja oot valmistautunut realistisilla odotuksilla :)

Minä ostin hääpukuni suomalaisen yrityksen kautta, joka tilasi myymänsä puvut kiinasta.
Hintaa tuli jokunen kymppi lisää, mutta minusta se kannatti maksaa, koska jos puvussa olisi ollut jokin virhe tai muu ongelma, olisi ollut paljon helpompaa selvittää asia ja korjauttaa puku suomessa ja suomen kielellä, ilman mitään kuluja.

Itse häiden alla luin paljon esim. naimisiin.infon keskusteluja ja kyllä niiden kiinan pukujen kanssa aika paljon oli epävarmuutta ja säätämistä.
Lopppujen lopuksi suurimmalle osalle kävi hyvin ja olivat tyytyväisiä, mutta joillekin tuli puku väärän värisenä tai vastaavaa, eikä sitten enää saanutkaan ketään kiinni sieltä kiinan päästä ja ihan sitten vaan kiinalaisten kehnon englannin vuoksi tuli paljon väärinkäsityksiä.

En tiedä onko sitä firmaa enää olemassa, mistä omani tilasin, mutta olin kyllä tosi tyytyväinen. Hintaa puvulle taisi tulla 300e joka oli ihan pilkkahinta verrattuna kotimaisten liikkeiden merkkipukuihin (vastaavan puvun olisi saanut vuokrata päiväksi hintaan 500e, omaksi ostettuna hinta olisi tuplaantunut).

Juu en oo bridezilla-tyyppiä, ja oonkin jo nettikeskustelujen kautta sen verran perehtynyt, että ilmeisesti on kannattavampaa jo tarkoituksella tilata puku jossa on sauma vyötärön tuntumassa, lukemani mukaan usein siinä on yksi erimielisyyksien aiheuttaja kun kuluissa säästääkseen firma tekee sauman ylä- ja alaosan välille vaikka alkuperäisessä mallissa ei sellaista olisi jne. Ajattelin myös että tilaan puvun ihan jonkun heidän oman mallinsa mukaan, eli en edes yritä saada mitään custom-pukua tai suuria muutoksia tms. niin ei ole niin paljoa vaaraa mennä mönkään. :) Ja olen myös realisti, ymmärrän että prikuulleen kuvan kaltaista pukua ei voi odottaa. :)

Se johtuu niin monesta asiasta... näin ompelijan kannalta katsottuna.

Mittatilaus kaukotavalla on aika epävarmaa hommaa- mitata pitää todella tarkasti, noudattaa saatuja mittausohjeita ja kohtia mistä mitataan ja miten mitataan- ompelijan pitää luottaa siihen että mitta on ollut kunnollinen, mittaaja osannut tms.

JA silti, sulla on tekijänä vain '2D' malli ihmisestä jolle teet 3D puvun....

Ja puvun saaja tietysti syyttää vain tekoporrasta...... ;)

Jokusen kiinassa näin tehdyn puvun olen nähnyt ja ovat olleet ihan kunnolla tehtyjä ja siistejä. Tosin silkki ei ole aina ollut silkkiä vaan polyesteria, mutta..... :D

Viimeksi muokattu:
Mulla on iltapuku 1Luckybridelta. Saihan sen ompelijalla käyttää(tilasin tosin vähän liian ison, en vaivautunut ottamaan mittoja vaan tilasin standardikoossa), mutta ihan hyvä puku se on :) Sivusaumat vaan turhan eessä, mutta ei se nyt haitannut käyttöä.

Hääpukua en teettäisi siellä kuitenkaan.

Yhteistyössä