kokemuksia kierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaks kuukautta ollu ja koko ajan vuotanut. Lähinnä vähemmän välillä enemmänkin. Kierukka laitettiin epäsäännöllisten ja runsaiden kuukautisten takia et pitää vaan toivoa että tuo vuoto joskus loppuu.

Söin ensin 6kk minipillereitä ja sitten laitettiin kierukka (noissa sama hormooni). 3kk kesti tiputteluvuoto (ei häirinnyt, pikkuhousunsuojilla pärjäsi) minkä jälkeen tuli kahdet säännölliset kuukautiset, sitten ei tullut vuotoja lainkaan 6 kuukauteen, sitten tuli yhdet lyhyet kuukautiset ja taas ei mitään. Kierukka oli vähän yli vuoden kunnes poistatin perheenlisäyksen toivossa (raskaaksi tulinkin nopeasti). Alussa oli myös naaman kukkimista, mutta sekin loppui parissa kuukaudessa :) haittoja toki löytyy, mutta on näppärä vehje kun ei tarvitse paljoa miettiä.

Kuparikierukka: erittäin runsaat vuodot, ei muita oireita. Hormonikierukka: ei kuukautisia, iho-ongelmia, ehkä lievästi pahentuneet pms-oireet. Hormonikierukasta tykkään enemmän.

Mulla ollut reilun vuoden. Ekat 3 viikkoa oli tiputtelua vuotoa ja vatsakipua. Sitten menkat tuli 4 viikon välein, tosi niukat n. 4 päivää ja ei kipuja (ennen aina ollut pahat menkkakivut). Nykyäänkin tulee menkat 4 viikon välein, jotka kestää 1-2 päivää ja pelkkä pikkuhousun suoja riittää ja noina parina päivänä on pientä mahan nippailua, mutta sitä ei voi kivuksi laskea.

[QUOTE="vieras";28503695]Kaks kuukautta ollu ja koko ajan vuotanut. Lähinnä vähemmän välillä enemmänkin. Kierukka laitettiin epäsäännöllisten ja runsaiden kuukautisten takia et pitää vaan toivoa että tuo vuoto joskus loppuu.[/QUOTE]

Mulla oli ihan sama juttu! No, eipä vuoto loppunut ja kierukka poistettiin muistaakseni noin 7 kk:n jälkeen. Varmaan pitäs piuhat pistää poikki kun ei pilleritkään passaa. terkkari niin kehui että sopii kaikille, pyh!

Maailman paras keksintö. Kohta 2 vuotta ollut kuparikierukka, eikä mitään valittamista. Laittamisen jälkeen vuoti enemmän ja vähemmän jatkuvasti monta viikkoa, mikä on normaalia. Kuukautiset tulee normaalisti.

Mulle laitettiin hormonikierukka viime vuoden toukokuussa. Laittaminen ei sattunut lainkaan. Ekat 2,5kk oli vuotoa, ei mitään runsasta, pikkuhousunsuojilla pärjäsi. Sen jälkeen ei ole kuukautisia ollut eikä mitään oireita. Loistava keksintö!! useimmille kierukka käy hyvin, mutta olen kuullut paljon myös huonoja kokemuksia. Yksilöllistä, ei tiedä kuin kokeilemalla.

Mulla on elämäni neljäs kuparikierukka menossa. Kuukautiset tulee ajallaan ilman tiputtelua ja ehkäisyn voi ikään kuin unohtaa. Ei valittamista. Hormonikierukasta olen kuullut sekä hyvää että huonoa, itse en ottaisi.

Eipä tunnu mulle sopivan. Kierukka on ollut mulla ihan kohta 5kk ja yhtä ongelmaa tää vaan on. Jonkunnäköistä vuotoa tulee varmaan n. 25 päivää kuukaudessa. Koskaan ei voi oikein olla ilman suojia, kun ei tiedä milloin holahtaa. Ihan järjetöntä. Vuoto myös haisee kaamealle, mutta alkuvuodesta ei ainakaan mitään tulehduksia ollut. Tällä viikolla pitäisi taas käydä labrassa tutkituttamassa onko jotain. Tänään terkkarin soittaessani sanoivat vaan, että puoli vuotta voi olla tommosta. No, reilun kuukauden jos sitten vielä katselisi. Sitten lähtee kyllä kierukka mäkeen jos ei muutu. Hankala enää itse uskoa, että tästä muuttuisi. Ehkäisyteho ainakin 100%, kun vuodon hajun takia en voisi edes kuvitella tekeväni mitään kenenkään kanssa.

mulla oli mirena 2vuotta ja koko ajan kamalat kivut, kystia(joista yksi paha ja vaati ambulanssin), turvotusta, aknea ym, poistatin sen ja en enään ikinä ota mistään hinnasta, poiston jälkeen hävisi kaikki ongelmat, tämä siis vain minun kokemukseni

mulla tänään ollu Mirena tasan kuukauden :D vuotaa, ja alkaa hermo mennä, mut kyl mä täs ny viel varmaan muutaman kuukauden kestän.. sen verran kallis vehje oli, että en hevillä luovu! Vähän naama kukkii, ja hiukset rasvoittuu nopeammin, mut mua ei finnit haittaa, ja hiukset saa pestyä :D Alavattan kipuilu loppu parisen viikkoo sitten.. aina välillä satunnaisesti tuntuu alavatsa omituiselle.. vuoto on tällä hetkellä vähenemään päin, mut saas nähä :D

toisen kerran otin kuparikierukan kun ensimmäinenkin sopi hyvin. alussa kuukautiset kestivät muutaman pvän pidempään. n.3 kk jälk. tasoittuivat ja kestävät sen 6 päivää ja ei välivuotoja. kyllähän se vähän runsauttaa vuotoa mutta ovat siedettävät ja eivät rajoita elämää. En ottaisi hormonukierukkaa sivuvaikutusten takia vaik eihän niitä kaikille tule

suosittelen kuparista jos et valmiiksi vuoda kuin saavista kaataen.

Yhteistyössä