Kokemuksia keskuspölynimurin asentamisesta valmiiseen omakotitaloon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imuriinsa kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imuriinsa kyllästynyt

Vieras
Otsikossa jo tulikin kysymys esille. Myöskin kustannukset kiinnostaisivat.

Tai kokemuksia keskuspölynimurin asentamisesta kivitaloon? Meillä on kaksikerroksinen talo, jonka alakerta ja välipohja on kiveä, yläkerta puurakenteinen. Mahtaisiko asentaminen olla mahdollista järkevään hintaan?

Allway´s (ainakin isännän mukaan, se keskusyksikkö on varastonpuolella enkä jaksa lähteä varmistamaan ;) Minäkin olin ihan innoissani että nyt on keskuspölynimuri mutta ei se niin hyvä sitten ollutkaan. Tai sitten olen vaan tottunut niin hyvään imutehoon. Matka varastosta ei ole pitkä joten senkään ei pitäisi vaikuttaa, ja pölysammio on tyhjä. Jos päätät ottaa niin toivottavasti saat tehokkaan.

Meillä saattaa jo talon rakenne tehdä hommasta melko mahdottoman. Idean keksin kun olen niin kyllästynyt pettymään tavallisiin imureihin. Viimeisin Elektroluxin pölypussiton on niin surkea, ettei sillä voi edes vesilintua heittää.. (pölypussittomuus on ok, mutta se ei, että koirankarvat ja muu isompi roska tukkii vehkeen heti, mukaanlukien suodattimet. Myöskin suutin susi ja eikä tuo varsikaan pysy kasassa kuin käsin kiinnipitämällä..).

Tahtoisin saada normaaliäänisen, imutehonsa pitävän, hajuttoman, kevytkäyttöisen imurin. Mutta toistaiseksi ei sitä ole löytynyt.

Imuteho!
Konetta lähin pistoke on ok, mutta muut on niin yhtä tyhjän kanssa :/ Tai sit vaadin liikaa :xmas:
Mut edellinen mikä meillä tavallinen oli, Philips muistaakseni, niin 10 kertaa parempi teho!

Meillä on Putzer ja olen ollut todella tyytyväinen. Imutehoa on välillä liikaakin. Kevyempiä mattoja saa jalalla pitää kiinni, että pysyy paikoillaan. Jos imuteho lakkaa, niin kannattaa tutkia ettei ole tukossa tai säiliö täynnä.

Meillä asennettiin keskari vanhaan yksitasoiseen ok:on n. 5 vuotta sitten, enkä vaihtaisi enää tavalliseen imuriin - olen siis oikein tyytyväinen omaamme! Merkki on Allaway ja teho riittää oikein hyvin pitämään nämä 100 neliötä siisteinä. Meillä on koira, joten karvaakin kertyy, samoin hiekkaa hiekkapihalta ja tavallista pölyä/roskaa. Hyvin pelittää, kaiken imee ja on tavallista imuria hiljaisempi.

meillä on allaway, 2 kerrosta, 140 neliöö, 1 imuaukko/kerros ja imuteho on aivan mainio. keskusyksikkö n. 1.5 metrin päässä ekasta imuaukosta. ihana peli, asennettiin vanhan taloon, aika paljon piti seiniä irrotella ja sattui olemaan siellä sopivan kokoinen tila putkelle.
en vaihtais ikinä vanhaan pölyä läpi puskevaan imurinrohjaan. tämä vie pölyt pois, sopii pölyallergiselle.

Siis vanhaan omakotitaloon :)
Meillä on kolme imuaukkoa ja ne piisaa hyvin.
Jos nyt hakemalla hakee huonoja puolia, niin ehkä se, että letku saattaa olla hieman sähköinen ja kerätä esim. koirankarvaa lattiaa viistäessään. Mutta tarttuuhan sitä tavallisenkin imurin letkuun...

Kiittää vastauksista. Hauska kuulla, että tyytyväisiäkin käyttäjiä löytyy. Selvittelen ensi viikolla olisiko laite meillä mahdollinen ja mitä kustantaisi. Sekä pohtia tuota imutehoasiaa: huono laitetta en todellakaan kaipaa.

Yhteistyössä