A
apua
Vieras
Kertokaa jotain käynnistyksestä, esim. kuinka kauan meni, että synnytys lähti käyntiin? huomenna on edessä. Jännittää...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vauvantilaaja:Uusimmassa Vauva-lehdestä aiheesta juttu, kannattaa lukea, ottaa vaikka mukaan sairaalaan lukemiseks!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:mulla on kyllä ollut supistuksia jo pidemmän aikaa, mutta vauva ei vaan ilmeisesti halua pihalle. toivottavasti ei kuitenkaan kestäis kauheen kauaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:Tiedät varmasti että rv:t ja kohdunkaulan tilanne usein vaikuttavat siihen kuinka nopeasti synnytys käynnistyy. Milla viikolla olet? Miksi käynnistetään?
Esikoisesta oli yliaikaiskontrolli rv 42+0, paikat auki noin 2 sormelle ja kanavaa jäljellä noin 2cm. Seuraavana aamuna rv 42+1 klo 8 menin synnytysvastaanotolle. Ensin otettiin pätkä vauvan :heart: -käyrää ja sen jälkeen sain ensimmäisen 1/4 tabletin cytotecia suun kautta. Päivällä sama juttu uudestaan: sydänkäyrää ja toinen 1/4 tbl cytotecia. Koko päivän tuli melko kivutotmia supistuksia noin 3-10 min välein. iltapäivällä alkoi jä vähän tunutmaankin, mutta hyvin pärjäs. noin klo 18 aikoihin taas :heart: -käyrää ja viimeinen 1/4 tbl cytotecia. tästä noin tunti-kaksi niin supistukset alkoivat pikku hiljaa kovenemaan. Kävelemisestä ei oikein tuntunut olevan ainakaan mulle mitään apua/nopeutusta. svo:n hoitaja ei olisi edes tutkinut mua/päivän "saldoa" jos en olisi pyytänyt. kotiin olisivat laittaneet, mutta itse arvioin etten enää pärjää siellä jos yhtään supistuksen kovenee. Tää hoitaja ei siis uskonut että synnytys on edes lähtenyt käyntiin. Menin siellä suihkuun ja yritin pärjätä lämpimillä kaurapusseilla + sain peräruiskeen. Onneksi jäin sinne, koska supparit alkoivat tuntumaan koko ajan enepi. Kohdunsuu edelleen noin 2-3cm auki ja kanavaa vähän vielä jäljellä. Kipupiikin ansioista sain nukuttua noin tunnin verran, heräten aina supistushuippuihin. Noin klo 2-3 aikoihin yöllä en enää pärjännyt joten taas sydänkäyrää ja sisätutkimus: kanava hävinnyt ja auki noin 5-6 cm =) . Siitä sitten lähdettiin synnytyssaliin. Kaikkien vaaratilanteiden/tapahtumien jälkeen tyttö syntyi rv 42+2 klo 12.02 imukupilla avustettuna. Sai syntyessään vain 4 pistettä (vai oliko se 5??), mutta onneksi nyt on terve&toukukas 1v5kk :heart:
*muoks* ja tämä siis tapahtui Taysissa 2/2008