Kokemuksia kantorepuista?

Olen harkinnut hankkia takana kannettavan kantorepun hankkimista ja kaipaisinkin nyt teidän kokemuksia repuista. Mikä merkki hyvä? Minkä hintainen? Hyviä/huonoja puolia. Minkälainen kantaa? Minkälainen laittaa lapsi siihen. Minkä ikäinen lapsi ollut kun käytössä ja miten on viihtynyt yms.
Kiittelen kovasti vastauksista jo etukäteen. =)
 
Mulla on premaxx -merkkinen kantoreppu. Siinä lapsi istuu lonkalla ja olkahihna tulee vaan toisen olkapään yli. Plussapuoli on se, että lapsi on tosi helppo nakata reppuun, miinuspuoli on se, että sillä ei kuitenkaan jaksa kantaa kauhean pitkiä aikoja. vauvat laitetaan reppuun makuuasentoon ja kun oppivat istumaan, niin sitten istuvat "lonkalla". Niin kauan voi käyttää kun lapsi mahtuu siinä istumaan ja itse jaksaa kantaa eli meillä (minä normaalivartaloinen) vielä tuo 3 vuotias 12 kiloinen menee siinä ihan kevyesti. Hintaa repulla on noin 65 euroa ja niitä saa ainakin joistakin nettikaupoista. Kannattaa googlettaa tuota merkinnimeä, niin kyllä löytyy.
 
harmaalehmu
Meillä on iän vanha Savotta. Poika on tykännyt kovin matkustaa siinä ja itse jaksoin ihan hyvin kantaa. Sit vaan tuli selkävaivoja raskauden vuoksi, joten jätin sekä kantoliinailun että rinkkailun pois.

Tuossa meidän mallissamme ei ole edes mitään tukijalkaa. Mutta ihan kätevä siihen on lapsi laittaa ja hyvin siellä pysyy. Helppo myös välillä nostaa pos selästä ja tarkistaa että asiat on hyvin jos kahdestaan oltiin liikkeellä. Mutta jos toinen nukahti kesken matkaa, niin silloin asento painui huonoksi ja pää retkotti miten sattuu. Ajoitin kävelyt niin, ettei suotta nukahtanut...
 
Suosittelen Ergoa. Se on yksinkertaisesti kantorepuista paras vaihtoehto. Uudella Ergolla pystyy kantamaan lasta sekä lantiolla että selässä (pientä edessäkin). Kannattaa tutustua www.babyidea.fi . Jälleenmyyjien kautta repun saa yleensä myös koekäyttöön ennen ostopäätöstä. Ehdoista kannattaa kysellä suoraa heiltä. :)
 

Yhteistyössä