Kokemuksia Kanta-Hämeen keskussairaalasta

Mua kiinnostaa Hämeenlinnassa synnyttäneiden kokemukset ja sairaalassa saama kohtelu. Hyvät ja huonot kokemukset ja vinkit on kaikki tervetulleita!

Itse haluaisin yrittää ainakin synnyttää ilman kivunlievitystä ja välilihan leikkausta (jos yrittäisi sitä venytellä ja lämmitellä etukäteen). Lisäksi haluaisin oman tuntemusteni mukaan valita synnytysasennon. Kamalinta olisi, jos joutuisin puoliväkisin annetuissa kipulääkkeissä synnyttämään sänkyyn "sidottuna" ja ilman, että mulle esim. kerrotaan etukäteen mahdollisesti tarpeellisesta välilihan leikkauksesta.

Synnytystä en pelkää, mutta sitä pelkään, että joutuu siinä tilassa taistelemaan oikeudestaan omaan kroppaan ja käyttämään energiaa siihen sen sijaan, että voisi rauhassa keskittyä itse synnytykseen.
 
kaks lasta sielä synnyttäny ja kumpiki meni iha hyvin. kätilöt ja muu henkilökunta oli mukavia ja sain tehdä sielä just mitä tahdoin. olla missä asennossa halusin yms. kukaan ei pakottanu tekemään mitään ja ponnistaakin sai alkaa sitten ku itsestä tuntui siltä :) suosittelen. nyt kolmatta odotan ja innolla menen samaan paikkaan synnyttämääN! ei kannata stressata, minulla ainaki ihan hyvä mieli synnytyksistä vaikka toisessa vähä sekava loppu olikin. mut osaava henkilökunta!
 

Yhteistyössä