Kokemuksia kättäriltä, kiitos!

  • Viestiketjun aloittaja paksu
  • Ensimmäinen viesti
paksu
Luinkin jo tota yhtä ketjua...Mut ois kiva kuulla kokemuksia kättärillä synnyttäneiltä.Vaikka jokainen kokee asiat eri tavalla ja vaikuttaa ketä henkilökunnasta ollu töis...Mutta muutaman viikon päästä olen menossa sinne synnyttää.Kertoilkaa!
 
Mä synnytin viime elokuussa Haikaranpesässä. En halunnut sinne varsinaisesti mut heidän puolellaan oli silloin hiljaista kun mentiin ja ottivat meidät sitten sinne.
Jäi vaan hyviä muistoja, jokaista asiaa kysyttiin et miten mä haluan ja kätilö oli aivan ihana!!
Osastolla saa kyllä sitten uudelleen synnyttäjät olla ihan itekseen, aluksi vähän ihmettelin kun ei kukaan tullut katsomaan tai kysymään vointia, mut sit tajusin et he ajattelee et uudelleen asialla olevat osaavat kysyä jos on kysyttävää. Ensikertalaisia kyllä neuvottiin lähes rautalangasta vääntäen! =)
Ei muuta kun tervemenoa ja suosittelen kyllä lämpimästi !! =)
 
Meidän tyttö syntyi alkuvuodesta kättärillä. Kokonaisuudessaan ihan hyvä kokemus mutta jotain jäi hampaankoloonkin. Lähdin sairaalaan perjantai-aamuyöstä kun vedet menivät. Pääsin osastolle odottelemaan ja käynnistys luvattiin jos mitään ei tapahdu vuorokauden kuluessa. Pe-la välisenä yönä supistuksia tuli juuri sen verran että nukutuksi en saanut. Mitään tehoa niissä ei kuitenkaan ollut. Ajattelin että onneksi saan aamulla käynnistyksen niinkuin oli luvattu.

Aamulla rupesin sitten kyselemään että joko käynnistetään. Kätilöt pyörittelivät silmiään ja lääkäriä ei kuulunut. Koko päivän tappelun jälkeen lääkäri saatiin paikalle illalla ja käynnistys tehtyä. Hermot oli tosi kireällä mutta onneksi iltavuorossa ollut kätilö oli todella ihana tapaus.

Synnytyksen jälkeen osastolla oli ihan mukavaa. Kätilöt olivat pääasiassa ystävällisiä ja kannustavia. Synnytyksessä avustanutta kätilöä en kuitenkaan enää nähnyt vaikka olin kuvitellut että synnytys käydään hänen kanssaan vielä läpi.

Siinä joitain omia kokemuksia. Voin kertoa lisääkin jos haluatte tietää jotain tiettyä.
 
Minä kävin synnyttämässä kättärillä 05/2004. Oli todella ihanat kätilöt ja muukin henkilökunta. Ennen synnytystä olin jo viettänyt osasto 4lla n.4kk raskausajasta joten aika tuttu paikka oli koko talo jo. Päästiin sitten perheosastolle miehen ja pojan kanssa jossa mies sai koko ajan olla paikalla ja koko ajan oli poika vierihoidossa. Itse en enään muualle edes halua lähteä synnyttymään! Jäi niin hyvä mieli koko paikasta ja henkilökunnasta :)
Ja kättäriltähän löytyy tämä iki ihana ja mukava mieskätilö joka minutkin otti vastaan...=)
 

Yhteistyössä