Kokemuksia istukan käsinirroituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesäsynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesäsynnyttäjä

Vieras
Synnytys oli OYS:issa. Ensimmäinen lapsi. Synnytys meni hyvin ja vauhdikkaasti, mutta synnytyksen jälkeen istukka ei irronnut ja jouduin leikkaukseen, jossa tehtiin istukan käsinirroitus. Menitin vajaa 2 litraa verta ja käsinirroituksen jälkeen sain kaksi pussia verta. Minulle tehtiin myös se kohtuontelokaavinta.
Olo oli aika väsynyt leikkauksen jälkeen. Onneksi kaikki tapahtui nukutuksessa enkä tiennyt toimenpiteestä mitään.
Muilla kokemuksia istukan käsinirroituksesta?
Onko mahdollista ettö myös seuraavassa synnytyksessä joudutaan istukka irroittamaan?

Kova vauvakuume päällä. Pikkukakkonen olisi erittäin tervetullut...

T:Kesäsynnyttäjä

mulla kätilöt yritti napanuoraa vetämällä ottaa istukkaa pois mut napanuora katkesi ja kai ne sit sen käsin otti, mulla oli ihmeteltävää tytöstä niin paljon et meni aaika paljon ohi koko homma.. :whistle: paineli kovasti mahaa toinen ja toinen oli jalkojen välissä, sattu vähäsen kyl se painelu..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 17:38 hobitt kirjoitti:
mulla kätilöt yritti napanuoraa vetämällä ottaa istukkaa pois mut napanuora katkesi ja kai ne sit sen käsin otti, mulla oli ihmeteltävää tytöstä niin paljon et meni aaika paljon ohi koko homma.. :whistle: paineli kovasti mahaa toinen ja toinen oli jalkojen välissä, sattu vähäsen kyl se painelu..
Ei ole ollut istukan käsinirrotus. Se tehdään aina nukutuksessa tai puudutuksessa ja sen tekee gynekologi

Yhteistyössä