Kokemuksia Ikean astioista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus ekaan yhteiseen kotiin ostettiin Ikean halpis-astiasto ja kyllä se ihan hyvin palveli. Ei saatu rikottua ja ei pinnatkaan kärsineet. Ja lähti sitten sukulaispojan ekaksi astiastoksi viiden käyttövuoden jälkeen ja hänestä se oli kuin uusi.
 
Kun 24h astiastoon tuli yhtäkkiä se värimuutos kesken mun keräilyn, niin vedin herneen nenään ja pistin huutikseen ne jo hankkimani.

Niillä rahoilla sain ison kasan astioita ikeasta, (mikähän toi sarja, sitä on ainakin tumman harmaana ja vaalean vihreänä...) ei tartte pelätä hajoamista ja olla varovainen, kun uusia kuppeja ja lautasia saa parilla eurolla.

Yhden lautasen olen jo pudottamalla vahingossa rikkonut, muuten on kestäneet hyvin astianpesukoneet ja käytön.

Mietin sitten joskus 10 vuoden päästä taas uudestaan jotain "parempia" kippoja, kun lapsetkin on isoja.
 
Meillä on ikean astioita ja Arabian astioita. Arabian astioihin ei ole jäänyt mitään veitsen jälkiä, mutta ikean astioihin on. Meillä kovassa käytössä olleet ja pari vuotta kestävät ilman veitsen jälkiä, joten hintansa väärttejä. Viedään sitten mökille kun on jo ihan kuluneita.
 
Tosi huonoja mun mielestä. Lasit kestää siinä missä muutkin lasit, mut lautaset, kulhot ym posliinikamat halkeaa tosi helposti.
Olleet nyt 3v käytössä ja vaihtoon lähtee heti kun mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastan:
Ei kannata sitten uuniin niitä lautasia laittaa. Halkeaa nimittäin... muuten on varmasti aivan sama että mistä sen lihakeiton yms syö.

no en mä yleensä lautasia uuniin laitaakkaan....

Lämmitin kinkkupiirakaa lautasella. Ajattelin sitten nostaa sen lautasen piirakoinen pöytään tarjolle. mutta ei sitten ollut sitä lautasta ja piirakkakin oli siellä uunin ritilällä palasina. Arabian lautasilla olen lämmitellyt sen jälkeen :)
Meillä ikeat ovat arkikäytössä ja siihen ovat loistavia. Ei ole hajonnut yhtään jos on tippunut lattialle yms. Sellainen sininen halpissarja meillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastan:
Ei kannata sitten uuniin niitä lautasia laittaa. Halkeaa nimittäin... muuten on varmasti aivan sama että mistä sen lihakeiton yms syö.

no en mä yleensä lautasia uuniin laitaakkaan....

Lämmitin kinkkupiirakaa lautasella. Ajattelin sitten nostaa sen lautasen piirakoinen pöytään tarjolle. mutta ei sitten ollut sitä lautasta ja piirakkakin oli siellä uunin ritilällä palasina. Arabian lautasilla olen lämmitellyt sen jälkeen :)
Meillä ikeat ovat arkikäytössä ja siihen ovat loistavia. Ei ole hajonnut yhtään jos on tippunut lattialle yms. Sellainen sininen halpissarja meillä.

Me ollaan kyllä paljon lämmitetty uunissa Ikean lautasilla, eikä ne oo miksikään mennyt. Paitsi nyt muutama päivä sitten vahingossa pistin 200 asteeseen, niin ihan sitä ei kestänyt. Ei mennyt rikki, mutta tuli halkeama keskelle lautasta.

 

Yhteistyössä