kokemuksia ikea-keittiöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
rakennetaan taloa ja olen harkinnut ottaa keittiön ikeasta. millaisia kokemuksia teillä on? hyvät ja huonot puolet?

kuviakin olis kiva nähdä!

onko toimitus ympäri suomea? meillä on lähin ikea 300km päässä eikä mahdollisuutta lähteä itse hakemaan. tilaaminen varmaan onnistuu kuitenkin netin kautta kauempaakin?

Meillä on nyt toiseen taloon asennettu Ikean keittiö. Ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu, oikeastaan mitään valituksen sanaa ei ole. Tai yksi juttu tulee mieleen nyt, roskakaapin hidastin reistaa ja siitä pitäisi reklamoida.

Hyviä puolia on ulkonäkö ja edullisuus. Ja nopea toimitus, kun itse haettiin ja samalla mukaan saatiin. Yksi ovi ainoastaan oli loppunut.
Hyvä puoli on myös se suunnitteluohjelma. Kotona voi suunnitella ja mennä liikkeeseen viimeistelemään sen myyjän kanssa tai antaa hänen tehdä koko työ.

Netin kautta tilaamisesta en osaa sanoa mitään.

Kuvaa ei taida olla nyt, tarkistan vielä.
:)

Kommentoin ketjussa näkyvää kuvaa
Näen ekaa kertaa suomalaisessa kodissa pyykinpesukoneen keittiössä. En tarkoita kommentillani kuitenkaan mitään pahaa. Totesin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eka kerta:
Näen ekaa kertaa suomalaisessa kodissa pyykinpesukoneen keittiössä. En tarkoita kommentillani kuitenkaan mitään pahaa. Totesin vaan.

se oli sen takia keittiössä, koska meidän kylpyhuone oli niiiiin pieni, ettei kone sinne mahtunut. eikä talonyhtiössä ollut konetta, joten keittiöön joutui pärisemään :)
onneks on hiljanen kone.

Alkuperäinen kirjoittaja Helli-Karamelli:
Alkuperäinen kirjoittaja eka kerta:

se oli sen takia keittiössä, koska meidän kylpyhuone oli niiiiin pieni, ettei kone sinne mahtunut. eikä talonyhtiössä ollut konetta, joten keittiöön joutui pärisemään :)
onneks on hiljanen kone.

Meilläkin oli edellisessä vuokrakämpässä samasta syystä pesukone keittiössä.

Reklamoitiin useaan kertaan kun ostettiin kalleimmat täyspuuovet, joita ei voinut pyyhkiä rätillä kun viimeistely niin huonoa että rätti jäi kiinni oven pinnassa oleviin 'tikkuihin'. Toimitus kesti kaikkineen 3 kuukautta.. Ekassa reklamaatiossa pyysin muistaakseni 300 euroa hinnasta pois ja olisi lopetettu se ovien vaihtorumba, mutta ilmoittivat että eivät ole koskaan maksaneet sellaisia summia reklamaatiosta.
Lopputulos oli että maksoivat loppujen lopuksi vielä enemmän ja vaihtoivat ja vaihtoivat ovia...

Meillä on vuoden vanha Ikean keittiö ja olen todella tyytyväinen. Kaikki toimii kuten pitää. Asennuksessa oli ilmeisesti jotain vaikeutta johtuen kaappien kiinnityssysteemistä, mutta näin käyttäjän näkökulmasta se ei haittaa. Asentaja tosin kirosi muutamaankin otteeseen... :D

Liesitaso ja uuni on Ikeasta, samoin tiskiallas. Hana ei ole, eikä liesituuletin ja kylmäkalusteet. Tyytyväinen olen kaikkiin. Kaappien ovissa ei ole mitään kulumaa, meillä on ne korkeakiiltoiset valkoiset ovet. Työtasot on Ikean halvinta laminaattia ja aivan uuden veroiset edelleen.

suosittelen lämpimästi, jos on asennustaitoa omasta takaa, Ikean asennuspalvelusta ei ole mitään kokemusta, joten siitä en osaa sanoa mitään.

sitä piti vielä sanoa, että toi työtaso on jotain massiivipuuta, enkä kyllä sitä suosittele keittiöön. tai ainakaan minulla se ei toiminut, koska olen melkoinen vedellä läträäjä tiskatessa. puu, siitä runsaasta vedestä, kärsii. joten siitä viisastuneena en ottaisi enää massiivipuuta työtasoksi.

Yhteistyössä