Kokemuksia hysteroskopiasta eli kohtuontelon tähystyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirpana74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pirpana74

Jäsen
13.02.2009
294
0
16
Oulu
Hei!
Onko kukaan käynyt hysteroskopiassa eli kohtuontelon tähystyksessä?
Mistä syystä teille tehtiin tähystys? Tehtiinkö se nukutuksessa ja tehtiinkö sen yhteydessä toimenpiteitä kuten kaavintaa, polyyppien tai myoomien poistoa?
Kauanko toipuminen kesti? Jouduitteko olemaan sairaalassa yötä?
Mulla takana ekan IVF:n tuoresiirto sekä yksi PAS negatiivisin tuloksin.
Lääkäri ei halua tehdä enää alkionsiirtoja ennen tähystystä koska limakalvo on liian paksu, lähes kaksi senttinen ja on epäilyä myös mahd polyypeista. Mulla on myös iso 4x4 cm myooma lähellä kohtuonteloa...
Olen menossa hysteroskopiaan 11.6. ja ymmärsin, että se tehtäisiin kevyessä nukutuksessa. Tehdään myös mahdollinen kaavinta jos on tarpeen.
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata! :flower:

Mulle on tehty nukutuksessa. Tehtiin koska munatorvien aukiolotutkimus ei onnistunut ja ultralla näytti, että kohtu saattaisi olla kaksiosainen. Samalla hiukan laajennettiin kohdunsuuta ennen olevaa mutkaa, oli turhan ahdas, instrumentteja oli vaikea saada kohdilleen.
Toimenpiteen jälkeen oli pientä menkkamaista jomotusta. Kotiin pääsee samana päivänä, kunhan herääminen on sujunut ongelmitta. Sairaslomaa sai seuraavan päivän.

Munatorvien todettiin olevan auki ja kohtukin oli ihan normaali :D Tutkimuksesta on jo muutama vuosi, mutta ei se mikään kamala tutkimus/toimenpide ollut.

Yhteistyössä