Kokemuksia hyperistä kaivataan kuumeisesti!!

Nyt kaipaisin kuumeisesti kokemuksia hyperistä!!! Viime punktion yhteydessä mulla oli 52 rakkulaa ja silloinkin olo todella tukala. Hyperiä ei kuitenkaan tullut, vaikka riski olikin suuri. Huomiseksi on varattu ultra ihan hypeririskin takia koska edellisessä ultrassa näkyi jo neljän pistospäivän jälkeen yli 20 rakkulaa. Olotilani perusteella arvelisin edelliseen verrrattuna että rakkuloita on taas paljon!!

Tänään olisi tarkoitus pistää viimeinen puregon ja huomenna sitten pregnyl.
Nyt olen ollut jo todella turpea ja kipeä. Viime yönä en enää saanut kunnolla nukuttua kun mikään asento ei tuntunut hyvältä. Kyljellä maatessakin tuntui siltä kun maha olisi edelleen painoni alla ja kipu säteili selkään. Vielä en kuitenkaan ole sairaalakunnossa vaan sinnittelen loppuun asti!!!

Pelkään kuitenkin sitä että huomenna todetaan että hoito täytyy keskeyttää. Onko kenelläkään tästä kokemusta? Luin että hyperin oireet voivat alkaa jo ennen punktiota ja pahentua sitten siitä. Haluaisin niin tuoresiirtoon enkä millään jaksaisi odottaa huomiseen. Lisäksi pelkään sitä että leikinkö tässä omalla terveydelläni. :'(

Ei oo kokemusta mulla mutta kuulostaa huolestuttavalta tuo sun tilanne!Onneksi huomenna pääset ultraukseen!Luin jonku lääkkeen selostuksesta et jos hyperi on tulossa hcg(pregnyl) pistosta ei saisi antaa vaan hoito täytyisi keskeyttää. Toivotaan ettei sinulla näin ole ja että selviäisit ilman sitä hyperiä niin ku oot viimeksikin selvinny. Valtava määrä sulla kyllä viimeksikin ollu! Voimia!!Täällä kädet ristissä sun puolesta et kaikki menis hyvin! :heart: :hug:

Kiitos draeam :heart: Pelkään just tota että tämä hoito keskeytyy ja kaikki pistokset, rahat ja tuska-ahdistus menee hukkaan!! Uuteen hoitoonkaan ei varmasti ihan heti pääse kun välissä pitäisi olla kierto ja joulukin jo kolkuttelee ovella. Etusijalla kuitenkin oma terveys!! Voihan se olla että hyperistä selviääkin, vaikka olo onkin todella tukala. :)

Hei Sebu.

Sellainenkin mahdollisuus voi olla että punktio tehdään, mutta alkiot joudutaan pakastamaan ja odotellaan että hyperin oireet lievittyy. Näin oli käydä minun viime hoidossani. Sain tahtoni läpi ja yksi alkio siirrettiin.. joskin mulla oli vain lievät oireet ja ne ilmeni vasta punktion jälkeen.

Vanilla toivottavasti päästään edes niin pitkälle. Onneksi meillä tällä kertaa pitkä viljely ja siirto vasta viisi päivää punktion jälkeen. Jospa siinä ehtisi sitten vähän palautua, jos tämä sitten hyperiksi menee. Tosin uskoni passeihin meni kyllä tämän syksyn aikana kun kolmesta passista mikään ei onnistunut. Toivoisin edelleen niin että päästäisiin tuoresiirtoon!!!

Hei Sebu,

Mulle tuli hyperi viime kerralla ja munasolut kerattiin mutta siirtoa ei tehty vaan kaikki pakastettiin. Mun laakari tekee aina nain jos tulee jotain 25 alkiota tai enemman. Han sanoo etta jos tulet sitten raskaaksi hyperin jalkeisesta tuoresiirrosta, hyperi sen kuin vain pahenee ja vaatii useimmiten sairaalahoitoa. Eli mina nain myos itse paremmaksi olla saamatta tuoresiirtoa vaikka se vahan pettymys olikin. Olin myos tiputuksessa pari kertaa punktion jalkeen jolla hyperia hoidettiin lievemmaksi. Ei hyperi varmaan viidessa paivassa kauheasti parane viela.

Tsemppia!

Hei Sebu08. Komppaan Kukkaa siinä ajatuksessa, että hyperi toisiaankin pahenee, jos tuoresiirron alkio kiinnittyy. Sinänsä kiinnittyminenhän on toivottavaa, mutta tiedän hyperihoitolaisia, jotka ovat tarvinneet tehohoitoa. Asian kassa ei siis ole leikkimistä. Itselläni oli keskivaikea hyperi vuonna 2007. Muniksia kerätiin muistaakseni 42 kpl ja tuoresiirtoon päästiin, koska tilanteeni alkoi korjaantua. Olin sairaalassa 2 vrk nesteytyksessä ja lepohoidossa. Kaikenkaikkiaan taisin olla tuona syksynä 4 vkoa sairaslomalla IVF:n takia.

Yhteistyössä