Kokemuksia Herqueles-merkkisistä rattaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaija-kotko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kaija-kotko

Uusi jäsen
05.01.2007
1
0
1
Pitkän pohdinnan tuloksena olemme päätymässä Herqueles-merkkiseen tuplarattaisiin sisarusrattaiksi. Onko muilla kokemuksia tästä tuoreesta Suomeen tuodusta merkista. Hinta ei ole kuitenkaan ihan halvimmasta päästä, mutta jos laatu hintaansa nähden huono, eipä kannata hankkia. Siskot mielipiteet kehiin !! :)

Itsellä ei ole kokemusta sisarusrattaista, mutta meillä on käytössä tavalliset yhdistelmät, razor4, jos muistan oikein. Ja olemme kyllä olleet kovin tyytyväisiä näihin. Liikkuvat sohjossa ja hiekalla todella hyvin, ja ovat todella kevyet työntää. Menevät myös pieneen tilaan kasattuna. Itse ainakin suosittelen.

Hei!
Minä olen myös vakavasti kallistunut näiden hankintaan :wave:
Mielelläni kuulisin käyttökokemuksia, jos jollain sellaisia olisi!

Esim. kuinka vanhempi sisarus mahtuu olemaan rattaissa, millaiset kankaat on käytössä, ovat tukevat jne.

Kertokaa ihmeessä kokemuksia te, joilla kyseiset rattaat ovat! :) :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 23:33 kiinnostunut kirjoitti:
Hei!
Minä olen myös vakavasti kallistunut näiden hankintaan :wave:
Mielelläni kuulisin käyttökokemuksia, jos jollain sellaisia olisi!

Esim. kuinka vanhempi sisarus mahtuu olemaan rattaissa, millaiset kankaat on käytössä, ovat tukevat jne.

Kertokaa ihmeessä kokemuksia te, joilla kyseiset rattaat ovat! :) :flower:

Itse en ostaisi ko rattaita ihan vain sen takia, että 2-vuotias ja ihan normikokoinen esikoiseni joutuisi pitämään jalkojaan koukussa...ei tuo jalkaosuuden pituus meinaan riitä. Oltiin kovalla tohinalla jo menossa niitä ostamaan mutta sitten soviteltiin lasta kärryihin ja törmättiin tuohon ongelmaan. Kangas tuntui kyllä ihan ok:lta joten muilta osin en voi sanoa niistä mitään negaa. Ja ihan tukevan oloisetkin olivat. Mutta tosiaan tuo sisarukselle varattu jalkaosuuden pituus ratkaisi meillä.

Täällä palstalta löysin jo hieman vanhentuneen kirjoituksen Phil & Tedin joggereista joihin me nyt sitten kanssa päädyimme. Helsingissä niitä myy ainakin Vaunuaitta ja sitten netin kautta saa myös tilattua.

Toivottavasti saat joltain muulta parempaa infoa noista Herqulesin rattaista.

Meillä on herqulekset ollut satunnaiskäytössä. Pikkusisarus on vielä mahassa, mutta 1,5v oma tyttö ja 2v hoitotyttö menee kyydissä hyvin.
Jalkatuki on tosiaan vähän lyhyt (ei vielä tosin pahasti), mutta muuten tytöt mahtuvat hienosti kyytiin vaikka kummallakin on haalarit.
Keväällä tuleekin sitte pienempi käyttäjä vierustoveriksi koppaan ja vaatteetkin vähenee lapsilta, tilaa onkin sitten tosi hyvin.

Kääntyviin pyöriin kestää vähän tottua, mutta nehän saa myös lukittua. Kapeammat kuin Emmaljungan tuplat, mahtuvat meillä ovista ja eteisestä vaikka on kapeaa.
Sadesuojasta en tykkää, mutta rattaisiin menee myös Emman sadesuoja.
Nyt vähän aikaa pois käytöstä, natisee vähän, mutta en ole katsonut tarkemmin.. Varmaan renkaiden kiristys riittää.
Kuomu aika pieni, mutta riittävä. Istuin osat helppo laittaa makuuasentoon, jalkatuet vähän ärsyttävällä mekanismilla (nappulat siellä jalkatuen alla vähän hankalasti), mutta tähänkin tottuu, eikä niitä niin usein tarvitse säätää.
Valjaat alkuun tosi jäykät, käyttö helpottuu kyllä ajan myötä kun löystyvät. Tavarakori tilava, mutta vähän hankala täyttää jos istuimet selkä menosuuntaan.. Joutuu nostamaan jalkatukia jos isompaa tavaraa koriin haluaa.
Kuomun taskuista plussaa!!
Suht kevyet työntää, tietysti raskaammat kun on isommat lapset kyydissä.. Ei ole mitkään maastorattaat, mutta hyvät kaupunki käyttöön :)

Ei siis pahemmin huonoa sanottavaa, edelliset meillä oli Gracon peräkkäin istuttavat, nämä voittaa ne ihan 100-0!!! :D
Hyvät rattaat perus kaupunkiajoon.. Kyllä noista sen viitisen sataa maksaisin edelleen..

Yhteistyössä