Kokemuksia Helsingin synnytyssairaaloista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AinaTäysillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AinaTäysillä

Vieras
Hei,

olen menossa ensimmäistä kertaa neuvolaan 5.12, jolloin minun pitäisi päättää jo synnytyssairaala. Nyt kaipaisinkin apuanne valinnan teossa. Olisin erittäin kiitollinen, jos voisitte kertoa kokemuksianne Naistenklinikasta sekä Kätilöopistosta.
Itselläni ei ole täällä Helsingissä kuin yksi ystävä, joka on synnyttänyt täällä, joten kaikki vinkit on tervetulleita :)
Olen lukenut myös Haikaranpesästä, joka on siis ilmeisesti yksi Kättärin osastoista? Millaset mahdollisuudet sinne olis kenties päästä?
Kiitos tuhannesti kaikille jo etukäteen avusta :huig:

Hei
Itse synnytin esikoisen Kättärin Haikaranpesässä. Sinne pitää erikseen varata paikka toisen ultran jälkeen ja on myös omat ehdot heillä, että sinne pääsee. Eli jos kaikki on kunnossa ja tilaa, niin pitäisi päästä. Soittaessa sinne ne kyselee tietoja jne. Ja kun aika koittaa, niin sitten sanotaan, että sinne on paikka varattu. Vaikka on varattu paikka, voi olla että sinne ei mahdu. On myös aika hintava, mutta todella hyvä! Isä pääsee mukaan ja ruoka siellä on todella hyvää. Heillä on myös pakollinen synnytysvalmennus, johon pitää osallistua jos sinne mielii.
Kättärin synnytyspäivystyksen puolella (mikä sen nimi nyt oli..) johon ensin mennään, niin siellä on niinä kertoina kun käynyt, niin ollut todella tympeitä akkoja tiskin takana. Muuten suosittelen :)

Kolme kertaa naistenklinikalla synnyttänyt ja TODELLA tyytyväinen olen ollut. Aina on minua kuunneltu hyvin synnytyksissä sekä olen saanut epiduraalit ajoissa joten synnytykset ovat olleet helppoja. Itse olen myös syntynyt naikkarilla.
Mukava paikka joten suosittelen. :)

Yhteistyössä