Kokemuksia hammaslääkäristä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on ollut koko ikäni hammaslääkärikammo ja tästä syystä olen aina vältellyt sinne menoa viimeiseen asti. Hampaat on raskausaikana aina lohkeilleet ja reikiintyneet todella pahasti. Nyt hampaiden erittäin huono kunto on saanut minut hyvin masentuneeksi ja stressaan asiaa 24/7. Päätin, että nyt varaan ajan ja hoidan hampaat kuntoon! Sainkin sitten peruutusajan välittömästi ja menin sinne hyvillä mielin, otettiin röntgen kuvat ja ulkomaalainen lääkäri totesi että suurin osa hampaista täytyy poistaa, oli jo rupeemassa poistamaaan mutta sanoin että en suostu siihen, sillä kävin noin 3kk sitten yksityisellä juurihoidossa ja valitin hänelle myös tätä hampaideni tilannetta, johon hän sanoi pienen tutkiskelun ja röntgenkuvan jälkeen, ettei hätää, hampaista saa vielä oikein hyvät kun laittaa nätit paikkaukset ja tekee juurihoidot. Miksi kunnallisella nyt tuomio oli ihan eri kuin yksityisellä käydessäni? Mulla meni niin fiilikset ja masentaa ja itkettää koko tilanne. Mulla ei ole varaa käydä yksityisellä kaikkia hoitamassa, mutta näköjään se on ainoa mahdollisuus kun kunnallisella vaihtoehtona vain poisto. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Masentaa :'(

No mä menin yksityiselle ja siellä täti totesi "kyllä tästä vielä kunnon hammas saadaan". Paikattiin siis. Seuraavaksi menin parin viikon kuluttua uudelleen (samalle yksityiselle) kun hammasta särki ihan vitusti. No, tehtiinpä kahteen otteeseen juurihoitoa. Sit hammas oli kutakuinkin kiltisti melkein vuoden kunnes alkoi särkeä ja sen viereen kohosi ikeneen sormenpään kokoinen patti ja jo ärsytti ajatuskin yksityisestä siinä määrin että soitin kunnallisen hätäpäivystykseen ja joku nuorimies sit poisti hampaan.

Olisin melkis tonnin varakkaampi jos olisin alunperin vaatinut hampaan poistoa.

kunnallisella puolella pojalleni sanottiin, että hammas on lohennyt niin pahasti, että se pitää poistaa ja laittaa tilalle implantti, joka maksaa useita tuhansia. poika meni yksityiselle. kaksi käyntiä ja hammastehtynä juureen, hinta 250 euroa

Yhteistyössä