Kokemuksia Graviditaksesta Helsingissä?

Onko joku käynyt Graviditas-klinkalla? Kokemuksia? Aikoja sais sinne heti... miten ne sen tekee, kun muille pitää jonottaa viikkoja? (Ei sillä, että muutama viikko tässä koko prosessissa paljon painais.)
 
Paras :heart:
Mulle IVF hoidot tehnyt lääkäri Ratsula sai mulla ainakin onnistumaan kummatkin alkioraskaudet eka kerroilla ja hän oli muutenkin joustava sekä tahdikas. Muutenkin olen pitänyt labrahenkilökunnasta nimenomaan Graviditaksessa.
Tosin eka alkioraskaus tehtiin kun Ratsula oli vielä Diacorin palveluksessa. Mutta paljon olen muualtakin kuullut kehuja.
 
On aika uusi klinikka, joten ei varmaan vielä niin tunnettu.

Olen käynyt siellä ja ollut hyvin tyytyväinen, menin tutun lääkärin (Varila) perässä. Mulla 2v tyttö ja nyt tuli keskenmeno, mutta hoidot jatkuu.
 
Kiitos rohkaisevista kommenteista. Taidamme varata sinne ajan. Nyt vaan ehti just menkat alkamaan, joten parempi kai odottaa sentään ens viikon lopulle, vaikka heti tänäänkin ois päässyt. Olis niin kiva saada asioihin jotain selvyyttä ainaisen odottamisen sijaan.
 
Suosittelen ihan hurjan lämpimästi Eero Varilaa, aivan mahtavan ihana ihminen ja Suomen parhaita lapsettomuuslääkäreitä, muutti juuri täältä Tampereelta (Väestöliitosta) sinne Helsinkiin ja varmasti iso joukko jäi häntä täällä kaipaamaan. Saimme ihan mielettömän ystävällistä, yksilöllistä, joustavaa, nopeaa ja tuloksellista hoitoa häneltä. Huomioi todellakin ammattilaisen tavoin juuri meidän tilanteemme ja todellakin räätälöi juuri meille sopivat hoidot. 3kk ensikäynnistä olinkin jo raskaana, meillä ovulaation induktio ( pillereillä ja piikeillä ) ja ensimmäinen inssi toi toivotun ja kauan kaivatun tuloksen. Suosittelen lämpimästi!
 
Yhdyn edellisiin vastaajiin!! Meilläkin Eeron Tampereella "tekemä" tyttö 1v4kk ja ihan lääkärin perässä lähdettiin Tampereelta Helsinkiin uuteen hoitoon. Meidän tammikuinen ivf siellä tosin epäonnistui mutta mä nyt olenkin niin "viallinen" että ei ihme.

Kaikki muukin henkilökunta Eeron lisäksi on aivan ihanaa, hinnat kohdallaan ja aikoja tosiaan saa hyvin. Sijainti on mitä mahtavin esim. mulle kun junalla kuljin lapsen kanssa ultrissa. Klinikka on citykäytävässä Stockaa vastapäätä.

Eeroa vielä kehuakseni.. Ei ole sellaista kysymystä mitä en kehtaisi hänelle esittää ja aina saan asiallisen vastauksen, joka perustellaan uusimmalla tutkimustiedolla. Apua ja neuvoja saa kysyä sähköpostilla tai puhelimitse koska vaan.
 
löysin tämän vanhan ketjun, ja oli ihan pakko tänne kirjoittaa vaikka alkuperäinen kirjoittaja varmaan onkin jo saannut vastauksensa kysymykseenä.
Mulla on pelkästään hyvää sanottavaa graviditaksesta! sekä lääkärit että hoitohenkilökunta ovat todella mukavia ja ystävällisiä, itse olemme käyneet Kari Ratsulan vastaanotolla ja hän on saannut inseminaatiolla minulle aikaseksi 2 raskautta (poika 1v 3kk ja rv 8+1). Kari on mielestäni todella ihana lääkäri ja olemme aina saanneet hyvää palvelua ja huomaa että on hyvin kokenut lääkäri!
 
Nyt täytyy itsekin palata kehumaan tähän itse aloittamaani ketjuun. Varasin siis ajan Graviditakseen joskus helmikuun lopulla ja nyt on käynnissä ekan ICSI-hoidon piinailu. Olen ollut erittäin tyytyväinen, lääkäri ja koko henkilökunta aivan ihania! Klinikalle on aina kiva mennä. Se on tärkeää, koska tässä on muutenkin ihan tarpeeksi kestettävää ja hoidoissa jännitettävää ilman, että tarvitsisi vielä päälle jännittää hoitohenkilökuntaa. Vain se lapsi enää puuttuu :)
 
Yhdyn kyllä edellisiin kirjoittajiin. Itseasiassa tämän ketjun rohkaisemana itse päädyin kyseiseen klinikkaan. Ajan sai samantien (soitosta seuraava päivä) ja palvelu on ollut mitä ystävällisintä sekä lääkärin (Varila) että hoitajien osalta. Sijainti on näppärä ja mielestäni paikka on mukavan pieni, en nyt sanoisi että "kodikas", mutta kuitenkin, ihan eri fiilis ku jossain Jorvissa tai NKL:lla. :) :) :) :) :)
 
Itse kävin myös hoidoissa gravitaksella johon vaihdoin fertonovasta.
Gravitaksella saa tosi hyvin aikoja esim iltapäivällä. Varila on tosi mukava lääkäri. Suosittelen lämpimästi klinikkaa kaikille.
 
Minullakin on pelkästään positiivisia kokemuksia klinikasta ja voin lämmöllä suositella kaikille!

Kaikki on sujunut joustavasti ja henkilökunta on todella ystävällistä ja mukavaa. Rahaa tietysti palaa, niin kuin aina yksityisellä, mutta ihan ilolla maksan, kun ei tarvitse julkisella jonotella, vaan asiat tapahtuvat nopeasti ja on tunne, että on hyvissä käsissä.
 
Henkilökunta on tosi ystävällistä ja tunnelma mukava, mutta itse en toistaiseksi yhdy näihin Varilan ylistyksiin.

Vaikuttaa kovin hajamieliseltä, ei ikinä muista mitä on sovittu tai mistä puhuttu eikä siis myöskään koskaan tutustu etukäteen potilaskertomukseen, vaan lueskelee sitä siinä samalla ääneen sitten kun kerron, miksi olen tullut vastaanotolle sillä kerralla.

Meille on tehty inseminaatioita, joihin muiden olen kuullut saaneen tarkkoja ohjeita ovulaatiotesteistä ja muista. Meillä on menty aina vähän sinne päin. Ekalla kerralla en saanut edes Pregnyliä ja ovulaatio tapahtui sitten paljon inseminaation jälkeen.

Ovulaation aikaansaamiseksi määrätty lääke ei tunnu tepsivän, luteaalivaihe jää liian lyhyeksi. Näihin ongelmiin on tartuttu vasta muutaman kierron jälkeen, jolloin on taas mennyt satoja euroja.

Onko kaikkien muiden kokemukset asiantuntemuksesta ja hoitojen räätälöinnistä tosiaan jotain ihan muuta? Alan epäillä, että me jostain syystä saadaan ihan eri kohtelua kuin muut. :ashamed:

Se täytyy kyllä sanoa, että aina vastaa perusteellisesti kysymyksiin, kertoo mielellään uusista tutkimustuloksista, on ystävällinen, jne. Mutta meillä nyt ensisijaisena intressinä saada homma toimimaan ja täsmähoitoa.
 
Todella hyviä kokemuksia. Kaikki aiemmat hoidot minulle on tehty Felicitaksessa, johon olen myös todella tyytyväinen yhtä yksityiskohtaa lukuunottamatta (siellä minulle kerran tehtiin siirto, eikä kerrottu etukäteen että alkiot oli liian hitaasti jakaantuneet, se kerrottiin vasta negan jälkeen. Olisi ollut kiva vähän varautua ettei homma ehkä mene putkeen niin suurella todennäköisyydellä mihin uskoin).

Hoidot, joista nyt olen raskaana, tehtiin Viron Elitessä mutta kaikki Suomen ultrat tehtiin Graviditaksessa. Eerolla kävin ja on minusta aivan mahtava ihminen ja asiantunteva. Samoin olen pitänyt Ratsulasta joka on tehnyt ultria minulle kun raskaus alkoi. Ei mitään negatiivista sanottavaa Graviditaksesta.
 
Mulla ei kokemusta Graviditaksesta, mutta meillä poika 1 v. on Diacorin/ Kari Ratsulan aikaansaannos. Ymmärtääkseni myös osa muusta hoito/labrahenkilökunnasta on Diacorista lähtöisin. Ollaan tykätty kovasti Ratsulasta, vaikka toki hänkin on välillä ns. "hajamielinen professori", mutta mielestäni mukava, asiallinen ja jopa hauska. Ja tietenkin asiansa osaava. Mulle tehtiin 3 x inssi omaan kiertoon, ja sen jälkeen ivf josta tärppäsi heti.

Kävin just viime viikolla Diacorissa Ratsulan luona ihan vaan gynetarkastuksesta. Mies ja poika olivat mukana, koska haluttiin näyttää poika lääkärillekin ns. positiivisena palautteena hänen tekemästä työstä ja samalla jo keskusteltiin mahdollisesta tulevasta hoidosta. Nyt on paperit siirretty Diacorin arkistoista Graviditakseen ja sinne mennään sitten kuin pikkukakkonen olisi ajankohtainen.
 

Yhteistyössä