kokemuksia Fragmin-hoidosta raskausaikana

itselläni on nyt viikkoja 17 ja risat, ja aiemmin sektion jälkeisen infektion seurauksena tulleen veritulpan takia luultavasti joudun aloittamaan hoidon.. SPR-hyytymistekijätutkimuksessa tukoksille altistavaa geenivirhettä ei todettu. pistäminen ei hirvitä.. mutta onko sivuvaikutuksia ja minkä hintaista ko hoito on.. miten vaikuttaa synnytykseen? kokemuksia kaipaisin
 
Itsellä vastaava klexane pistohoito raskauden ajan ja jonkin aikaa sen jälkeen, laskimotukoksen takia. Käyn verikokeissa silloin tällöin kontrollissa jossa mitataan veren hyytymistekijöitä, jotta lääkeannos saadaan pidettyä oikeana. Mitä itse raskauteen tulee, niin mulla on pari ylimäärästä ultraa alk rv 28, jossa seurataan vauvan kokoa sekä napanuoran virtauksia. Lääkkeellä ei kuulemma ole varsinaisia vaikutuksia vauvaan.
Sivuvaikutuksista ei oikeastaan muuta kuin että vatsanahka on mustelmilla ja herkkä, kannattaa pistellä hieman eri kohtiin.
Hintaa, mulla ollut ed. synnytyksen jälkeen tuo fragmin, ja muistelen, että se on samaa hintaluokkaa kuin klexane, riippuu täysin sun annostuksesta paljonko maksaa, itsellä noin 280 e /kk jää itselle maksettavaa, eli tyyristä on, mutta Suomessa on tuo kaikille sama lääkekatto, se oli noin 700 e, eli kun se summa ylittyy noissa reseptilääkkeissä yhden kalenterivuoden aikana, maksaa lääkkeet sen jälkeen noin 1,40 e/pkt.
Itse synnytykseen vaikuttaa niin, että alle 12 h sisällä pistämisestä ei voida antaa epiduraalia, ja jos on nopea synnytys niin lisää hieman tuota vuototaipuisuutta, jos on ottanut pistoksen juuri ennen, mutta meillä ainakin annetaan ohjeet erikseen synnytykseen liittyen ja käsketään olla pistämättä kun synnytys käynnistyy. Itsellä suunniteltu sektio edessä, joten aika on silloin helpompi laskea.
 

Yhteistyössä