Kokemuksia Fenestra ikkunoista?

löjöljö
meillä kanssa pohdinta fenestran ja pihlan välillä... kun ei vaan tiiä, että kumman ottais, hintaeroa ei oo kun parisataa euroa, et voipi olla, että valitaan pihla, laadukkaamman rakenteen vuoksi
 
öjöljö
lisätääs nyt, että en epäile yhtään, etteikö fenestra olis laadukas ikkuna ja siinä on yksi erityinen syy, miksi se kiinnostaa... ei ole helppo päätös laisinkaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja reiska:
Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:
Mä kanssa kaipaan infoa. Juuri talopaketti tilaukseessa ja siihen tulis nuo ikkunat.
Mikäs talopaketti ja paljonko makso? Millä toimituksella?
Meille tulee omilla piirustuksilla oleva Kastelli. Vaihtoehtoina oli Tiivi tai tuo keskustelussa oleva ikkuna. Talopaketti on alle 50 000? ulkoa valmis ja lämpö pysyy sisällä. Perustukset tulee eri kautta koska on hankala tontti.
 
Meillä oli vanhassa kodissa (kerrostalo) Fenestran ikkunat, ne vaihdettiin siihen muutamaan vuotta ennen kuin muutettiin sinne. Meillä kävi niin ikävästi, että yksi tuuletusikkunoista RÄJÄHTI rikki, siis sen sisään päin oleva lasi (3 kerrosta lasia). Siis ihan itsestään, ei oltu kotona. Jotenkin liittyi lasin jännitykseen, sanoivat että ei ole mitenkään kamalan harvinaista. Ongelmia tuli sitten kun siihen piti saada se uusi lasi. Aikaa meni nimittäin yli puoli vuotta. Ja sen ajan meillä oli ikkunassa ne terävät lasireunat vaan... Onneksi ei ollut lapsia.
 
En suosittele
... ja ovat ihan karmeassa kunnossa. Ikkunoiden sivupokiin (siis sinne sisäpinnalle lasien väliin) on tullut eräänlaisia lohkeamia pinnoitteisiin. Vika on joka ikkunassa!!! Eteläpuolen ikkunoissa pahin ja ne ovatkin menossa kohta vaihtoon. Lohkeamat ovat säteittäisiä ja maali on niisti kupruillut kasaan ja väriltään ruskeita. Ne alkavat "reiät" ovat vain säteittäisiä murtumia maalissa. Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa :) Aion soittaa Fenestralle ja kysyä mitä tehdään, takuuaikahan on ummessa, mutta jos on valmistevika, niin luulisi heidän tulevan asiassa vastaan??? Emme ole itse rakentaneet taloamme, joten jos vika on peräisin jo sieltä, niin en osaa valaista asiaa yhtään.
 
mie
Meillä reilut 5 vuotta vanhat ikkunat ja hyvin ovat pelittaneet :) Itse kävimme silloin vertamassa Fenestran, tiivin ja domuksen ikkunat ja fenestraan päätyttiin. Olivat kaikkein siistimmän näköiset, lisäksi eriväriset ulkopuitteet sai tahdashintaan. Palvelu on pelittanut, tyytyväinen olen ollut.
 
ÖÖ
Väärän kokoisia ikkunoita ja ovia. Värit väärin, tiivisteet repsottaa. Ovien karmit todella oksaset ja pihka valuu oksista. Myyjä haukkui Domuksen ja näytti valokuvia joissa Domuksen ikkunoiden karmeissa oksat näkyy ja pihkat valuu (vakuutti, että Fenestran tuotteilla ei ole tätä ongelmaa). Ennen kauppaa mielisteltiin ja oltiin niin mukavaa... Kaupan jälkeen heitä ei mitkään virheet kiinnosta. Kuluttaja-asiamiehen kanssa jouduttu vääntämään asioita. Älkää ihmeessä erehtykö.
 
huu
Mun vanhemmat rakensi 2000-2001 ja niille tuli Fenestran ikkunat. Ikkunat ovat hyvät ja lämmönpitävät jne. Pokat ovat edelleen hyvässä kunnossa. Tosin alussa oli hankaluuksia. Yksi ikkuna tuli vääränkokoisena. Lisäksi heidän asennuksen jäljiltä yksi ikkuna uusittiin ja korjausmaalilla pokia korjailtiin.
 
"Paukku"
Meillä vaihdettiin taloyhtiöön Fenestrat ja kukaan ei ole tyytyväinen!!! Ikkunoista vetää ja tuulee todella kovaa. Soitto kymmeniä kertoja Fenestraan, menee muka aina väärälle henkilölle... kukaan ei vastaa soittopyyntöihin... taloyhtiön lämpöä jouduttu nostamaan ja silti huoneissa kylmä, kun suoraa vetoa ulkoa.
Huonoin päätös ikinä oli valita Fenestra-ikkunat!
 
vierailija
Minulla on ollut fenestran ikkunat jo 12 vuotta,eikä ole mitään valittamista vieläkään.Ei huurru olipa mikä ilma ulkona hyvänsä,kaikki toimivat edelleen hyvin,ei mitään valittamista.Suosittelen muillekin.
 

Yhteistyössä