Kokemuksia enterorokosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kräm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kräm

Aktiivinen jäsen
08.01.2008
1 658
0
36
Pojalla kuumetta reilut 38, eilen todettu korvatulehdus ja lievästi suurentuneet tonsillat. Viime yönä ei auttanut Pronaxen eikä Panadol, huudon kanssa ja väkisin oli annettava lääkkeet. Suu/kurkku tuntuu olevan niin kipeä ettei suostu nielemään edes omaa kuolaansa vaan pitää suuta koko ajan auki niin, että kuola valuu pois suusta. Soitin tk:en ja sanoivat että nyt on liikkeellä enterorokkoa joka aiheuttaa suun kipeyttä ja rakkuloita suussa sekä käsissä ja jaloissa. En löytänyt kuin yhden pikkuriikkisen näppylän kynsinauhasta eli voiko olla enterorokkoa ilman rakkuloita? Muistakin enterorokko-kokemuksista olisin kiitollinen!

meillä nyt sitten kanssa se taitaa olla tytöllä.eilen täällä kirjoittelin kunj en tiennyt mikä on.

soitan terveyskeskukseen ja enteroo ne epäili.
meillä oli tortaina kuumetta, perjantaina kuumetta. siinä 38 kieppeillä.
eilen alko valittaa kun kaikki polttaa suussa.
illalla löyty rakkuloita kielestä ja sitten pakaroista.

nyt on ihan terve mutta ne rakkulat on vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
meillä nyt sitten kanssa se taitaa olla tytöllä.eilen täällä kirjoittelin kunj en tiennyt mikä on.

soitan terveyskeskukseen ja enteroo ne epäili.
meillä oli tortaina kuumetta, perjantaina kuumetta. siinä 38 kieppeillä.
eilen alko valittaa kun kaikki polttaa suussa.
illalla löyty rakkuloita kielestä ja sitten pakaroista.

nyt on ihan terve mutta ne rakkulat on vielä.

Eli aika nopeasti helpotti? Huomasitko suussa ulkonäöllisesti mitään outoa, näyttikö susta yhtään siltä kuin koko suu olisi jotenkin "turvoksissa" ? Mä en osaa selittää mut mun mielestä pojan suu ja kieli näyttävät normaalia turpeammilta, mennään takaisin tk:en muutaman tunnin päästä. Kovin kipeä on kyllä reppana :'(

Meillä on kahdella lapsella enterorokko ja mulla. Jokaisella meistä eriasteisena. Nuorimmaisellä tosi pahana. Piti hakea antibiootit kun rakot tulehtui ja tuli märkärupi, keskimmäisellä lapsella oli pari rakkoa suussa ja yksi kämmenessä ja toinen jalkapohjassa. Esikoisella ei toistaiseksi ole enteroa. Ja mulla suussa rakkoja, sekä kämmenissä ja sormissa, jalkapohjissa sellaisia tuntemuksia että on sinnekin tulossa rakot. |O |O |O

Lapsilla oli enteron aikana yhtenä päivänä kuume 40 asteessa, itsellä oli torstaina kuumetta 39 astetta.

Enterorokkohan on lastentauti, eikäö pitäis tarttua aikuisiin. Jälkitauteja ei tule ja hoitoon voi viedä kun on yksi kuumeeton päivä, vaikka tauti vielä tarttuukin. Kestää yleensä viikon. Näppylöitä suussa, kämmenissä ja jalkaterissä, ennen taidettiin taudista puhua nimellä suu ja sorkkatauti, oireiden mukaan. Meillä tytöllä oli kuumetta yhden päivän, näppyjä vielä, ne tuli kuumeen jälkeen, kurkkukipua valitti ja vähän hankala oli kävellä kun päkiässä oli kipeä näppylä. Tietääkö joku saako tähän tautiin vastustuskyvyn sen kerran sairastettuaan vai voiko tulla uudestaan? päikkärillä ollut rokkoa parisen viikkoa liikkeellä.

Yhteistyössä