Kokemuksia ennen aikasesta synnytyksestä???tai uhasta syntyä ennen aikojaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie vaan"

Vieras
Eli otsikossa se tulikin, kiinnostaisi tietää millä tavalla oireillut raskauden aikana että saattaa tulla/tulee ennen aikojaan vai oireiliko mitenkään? alkoiko supistuksilla/vesien menolla? millä rv:llä?miten kohdun suu kypsyi raskauden edetessä yms, kaikkea mitä raskauden varrella on ollut? itellä siis tilanne että saikulla olen ollut kohta kuukauden, nyt rv 25 ja kivut/paineen tunne alapäässä + supistuksia paljon, tänään jopa tuntui hieman selässäkin...toivon mukaan näistä merkeistä huolimatta pysyy vielä monta viikkoa sisällä...mites muuten muut synnytyksenne, onko joillain vain taipumista synnyttää ennen aikojaan vai onko ihan sattumaa? esikoinen syntyi vasta 42+1...

Oletko käynyt lääkärissä asian takia? Tuo voi johtua sellaisesta sinänsä harmittomasta seuralaisesta kuin streptokokki-B joka kuuluu noin kolmasosalla naisista emättimeen normaaliflooraan. Joillakin se kuitenkin raskausaikana aiheuttaa ylimääräisiä supisteluja ja voi johtaa ennenaikaiseen synnytykseen. Hoidetaan antibiooteilla.

Mulla oli tuo, jouduin vuodelepoon rv 26 noin kahdeksi kuukaudeksi yliopistosairaalan. Kun pääsin pois kaikki meni hienosti ja synnytys tapahtui vasta 37+5

Suosittelen siis ehdottomasti että käyt lääkärillä näyttäytymässä ja hän antaa tarvittaessa saikkua. Mukavampaa lepäillä kotona kuin sairaalassa, ja jos ajoissa saat saikkua voit välttyä siltä pakkolevolta.

juu lääkärissä käyty pariin otteeseen, pistivät heti saikulle ja neuvolalääkäri sanoi että pitää seurailla ettei paikat rupee avautumaan enempää, kohdun ulkosuu oli sormelle auki ja hieman pehmeä, mutta voi siis johtua siitäkin että toka raskaus kyseessä.Kaikki tulehdus yms testit otettiin sillon jo kun eka saikku alkoi ja nyt saikkua vaan on aina jatkettu...

[QUOTE="mie vaan";21939447]juu lääkärissä käyty pariin otteeseen, pistivät heti saikulle ja neuvolalääkäri sanoi että pitää seurailla ettei paikat rupee avautumaan enempää, kohdun ulkosuu oli sormelle auki ja hieman pehmeä, mutta voi siis johtua siitäkin että toka raskaus kyseessä.Kaikki tulehdus yms testit otettiin sillon jo kun eka saikku alkoi ja nyt saikkua vaan on aina jatkettu...[/QUOTE]

Tuo todellakin kuulostaa ihan normaalille.
Uudelleensynnyttäjillä on usein ulkosuu kahdelle auki,ja ihan alusta asti.

Nämä on niin neuvola/lääkäri kohtasia juttuja,,ja jotku odottajat vaan kovia enteilemään kaikkea pahaa tapahtuvaksi..liioittelevat..
Enkä tarkoita nyt sinua.

siis oikeesti ihan normaalia tässä vaiheessa että vauva ihan lähtökuopissaan,supistelee koko ajan? tää on niin inhottavaa kun nyt jo vauvan pää painaa kaikki tuolta alhaalta muussiksi ja kävely on yhtä tuskaa...esikoisen aikaankin supisteli paljon mutta ei kyllä kipua tuntunut alakerrassa...viimeks sain nauttia hyvistä voinneista ihan loppuun asti ja nyt oon sit vissiin senkin raskauden edestä kipee...lisää kokemuksia kiitos!

Mulla kaikissa raskauksissa ollut enneaikaisia supistuksia. Kivuttomia tosin, mutta joka kerta ovat vuodelepoon pistäneet. Eka tuli vko 35, toinen 37 ja kolmas 38. Joka kerta supistukset on alkaneet aina vain aikaisemmin, nyt neljännessä raskaudessa viikosta 17 alkaen. Nyt on paikat kiinteät ja kiinni, mutta aiemmissa on ruvennut aukeamaan aika aikaisin, varsinkin toista odottaessa, kun raskauksilla oli todella lyhyt väli (lasten ikäero 1v 2kk). Eli mun tapauksessa tavallaan kaikki "oireet" on alkaneet aina vain aikaisemmin, mutta vauvat ovat kuitenkin pysyneet aina hieman kauemmin sisällä. Nyt katsellaan sitten kuinka tän viimoisen kanssa käy :)

Yhteistyössä