kokemuksia enneaikaisesta käynnistyksestä ?

Eli mulla pitäisi käynnistää (taas), mutta tällä kertaa ajoissa, ettei tule isoa vauvaa. Millä viikoilla muilla on käynnistetty ja miten sujui ? Kaksi edellistä käynnistettiinn cytotecilla, joten varmaan samalla kaavalla nyttenkin.

Käynnistys kiinnostaa minuakin, sillä tätä mahdollisuutta on väläytelty. Vauva on jo nyt aika iso (3 200), vaikka raskausviikkoja on vasta 36. Lisäksi kärsin älyttömästä turvotuksesta, jolle ei ole löytynyt sen kummempaa syytä.

Mulla käynnitettiin raskausmyrkytyksen takia rv 37+5, käynnistys lopetettiin samana päivänä, mutta luonto hoiti loput: vedet meni 37+6.

Koska vauva piti saada nopeasti ulos, päädyttiin kiireelliseen sektioon.

Mulla käynnistettiin esikoinen 36+4 ja syntyi vuorokauden kuluttua eli 36+5 ihana poika :heart: Eli 36+2 meni lapsvetet ja ei lähtenyt itellään tulemaan. Paikat täysin kiinni ja kohdunkaula ei ollut lyhentynyt joten sillon tilanne hirvitti! mut yks puolikas tabletti suun kautta (en tiedä mikä) ja sit alkoi illalla omat supistukset ja seuraavana päivänä oli synnytys ohi! Eli ihan hienosti meni ennen aikainen käynnistys! Tosin yliaikainen vauva (toinen meni siis 5 päivää yli lasketun ajan) oli paljon mukavampi saada, koska oli "valmiimpi" ja siten oli helpompi tapaus. Mitään keskoshoitoa ei esikoinen toki tarvinnut (jotkut tarvitsee vielä noin pienillä viikoilla) mutta keltaisuuden vuoksi oltiin 1,5viikkoa sairaalassa... Toisesta kun pääsin heti 3 vrk:n jälkeen kotiin :)

äitee80
rv 36+2 meni lapsivedet ja seuraavana pvnä laittoivat kohdunsuulle niitä tabuja mut eivät vaikuttaneet mitenkään. sitte rv 36+4 laittoivat sen tipan ja kerkesin olla siinä 2 h ja alko kauheet supparit ja siitä 3 tuntia niin poika oli maailmassa.
Oltiin vielä tuon jälkeen 7 pv sairaalassa koska verensokerit oli sekaisin ja keltaisuutta tuli.

laitetaan vähän toisenlainen tarina: käynnistys alkoi myrkytyksen vuoksi 36+0 ja poika syntyi 37+0, eli viikko meni popsiessa pillereitä ja kärvistellessä supistusten kanssa. alko olla hermo jo aikas kireellä...

mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 11:02 vieras kirjoitti:
Käynnistys kiinnostaa minuakin, sillä tätä mahdollisuutta on väläytelty. Vauva on jo nyt aika iso (3 200), vaikka raskausviikkoja on vasta 36. Lisäksi kärsin älyttömästä turvotuksesta, jolle ei ole löytynyt sen kummempaa syytä.
Tuo 3200 ei kyllä ole vielä iso... (jos ei ole "ahtaat paikat") Mulla oli 37 viikolla 3500g eikä sillä perusteella kyllä mitään käynnistellä jos turvotuksellekaan ei ole kummempia syitä (oli sitäkin, just ja just meni kengät jalkaan). Tyttö syntyi sitte 40+5 ja painoi 3800g ja risat

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 13:18 humbe kirjoitti:
laitetaan vähän toisenlainen tarina: käynnistys alkoi myrkytyksen vuoksi 36+0 ja poika syntyi 37+0, eli viikko meni popsiessa pillereitä ja kärvistellessä supistusten kanssa. alko olla hermo jo aikas kireellä...
Täällä kans vähän suuntainen tarina. Vauvan ison koon vuoksi käynnisteltiin lähes 2 vko kunnes alkoi tapahtumaan. Sitten lähes 30h supistuksia ja lopuksi kiireellinen sektio. Käynnistys siis alkoi viikolla 36.

-Tiina

sassa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 15:15 mammammaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 11:02 vieras kirjoitti:
Tuo 3200 ei kyllä ole vielä iso... (jos ei ole "ahtaat paikat") Mulla oli 37 viikolla 3500g eikä sillä perusteella kyllä mitään käynnistellä jos turvotuksellekaan ei ole kummempia syitä (oli sitäkin, just ja just meni kengät jalkaan). Tyttö syntyi sitte 40+5 ja painoi 3800g ja risat
Joo meijän poika syntyi käynnistyksellä rv37 ja oli 3600grammaa. Käynnistyis ei kyllä liittynyt mitenkään kokoon vaan siihen kun lapsivettä rupesi tihkumaan eikä itestään sit lähtenyt kunnolla käyntin. Puhkastiin kalvot ja sain tipan. Siitä meni päälle 12tuntia pojan syntymään.

minä 82
mulla on kolme lasta joista 2 käynnistetty..ensimmäinen käynnistys viikoilla 38+4 koska oli 3 pvää supistellu yötä päivää ja olin synnytyspelkonen jne.niin päätettiin vähän vauhditella etten sekois :LOL: alotettiin aamulla sytotec 1/4 tabletilla,sain sen kolme kertaa mutta mitään ei tapahtunu..seuraavana aamuna klo 7 heräsin ja olin tosi kipeenä..kaheksalta siirrettiin saliin ja yheksältä syntyi tyttö..synnytys oli kauhea kokemus,tod.raju jne..lapseltakin murtui solisluu kun tuli ylhäältä alas niin vauhdilla..ajattelin myöhemmin että ois pitäny luonnon antaa hoitaa tehtävänsä. :/ kolmas lapsi sitten syntyi myöskin käynnistyksellä mutta silloin viikkoja oli vaan 36 +5.se käynnistettiin sillon koska oli kohdunsuu 4 cm auki ja sairaalaan 100km matka ja toinenkin syntyi hyvin nopeesti.sytotecia ei enään käytetty koska se toisesta aiheutti niin kauheet supistukset,niissä ei ollu mitään taukoa..tässä tapauksessa mulla siis puhkastiin kalvot ja oli sitten tarkotus laittaa se joku tippa mutta ei tarvinnukkaan kun n.tunnin päästä vauva oli jo syntynyt..koko synnytyksen kesto oli 1h20min...en sitten tiedä oliko toinen synnytys semmonen niitten lääkkeitten takia(sitä lääkärit sanoivat silloin ettei se sytotec oikeen sopinu mulle)no nopeasti tuo kolmaskin tuli vaikka ei mitään lääkkeitä ees käytetty..

Yhteistyössä