Kokemuksia Emmaljungan City Cross tai Cerox-tuplarattaista?

Meille on tulossa toinen lapsi syksyllä :heart:
Ja hieman oon jo uskaltautunu näitä vaunujuttuja kattelemaan, joo olen aikasessa :D
Haluaisin et olis käännettävä istuinosa tai heittoaisa ja en ole juurikaan muita tuplia löytäny ku nuo emmaljungat... :whistle:

Muitakin saa toki ehottaa mutta erityisesti kiinnostas kuulla miten nää kyseiset tuplarattaat on pelittäny :wave:
 
Mulla ei oo noista kokemusta, mutta itse ostin mieluummin semmoset, joissa ei istuta vierekkäin. Siksi, että nuo on käytännössä tosi leveät ja koin ne hankalaksi.

Lisäksi meillä olis ollu hankalaa, jos molemmilla on yhteinen kuomu. Esikoinen ei anna kuomun enää olla paikoillaan ja toisaalta vauva sen vielä tarvii... Niin ja onko noissa heittoaisa? En oo perehtynyt, koska ei muuten vastanneet meidän tarpeita, mutta ainakaa meidän yksöscity crosseissa ei ollu.

Semmosia tuplia, joissa istutaan vierekkäin, mutta ei ole yhteinen kuomu ja istuimen saa käännettyä on esim. easywalkerilla ja carenalla. :) (mä ostin meille lopulta Babyjoggerin city elitet sisaristuimella.)
 
Ceroxeissa on heittoaisa ja city crosseissa käännettävä istuinosa :)
Mulla on lenkillä koiran mukana niin koen ne peräkkäin istuttavat hankalaks ja ku ainakaan phil&tedseissä ei saa molempia selkänojia makuuasentoonkaan.

Noissa carenoissa ainakaan ei ole heittoaisaa tai käännettävää istuinosaa niin ne on poissa laskuista...
 
Öh, miks ne perättäin istuttavat on koiran kanssa hankalat? :rolleys: Siis nehän on yhtä isot kuin mitkä tahansa yksösvaunut eli sinänsä luulisin päinvastoin, että ovat koiran kanssa helpommat. :D

Ja joo, ei saa molempia makuuasentoon. Paitsi yhdet oon nähnyt, joissa saa (Janen joku malli).
 
kello
Meillä oli muutama vuosi sitten twin ceroxit. Käytäntö osoitti, että olivat ainakin meille liian leveät ja muutenkin isot. Asutaan pikkukaupungissa ja täällä oli yksi ruokakauppa, jonka porteista vaunuilla esim. mahtui. Jälkeenpäin ajatellen minusta olisi ollut parempi jos lapsilla olisi ollut omat kuomu ja mahdollisuus jossa ratasosa on kasvot menosuuntaan ja vaunuosa toisinpäin. Lisäksi minua harmitti se kuulemani mukaan yleinen vaiva emmaljungissa eli kuomu ei pysynyt kunnolla ylhäällä vaan valui alaspäin joka töyssystä. Meillä tätä "vikaa" korjattiin ostoliikkeessäkin, mutta apu oli aina tilapäistä. Jos olisin nyt ostamassa tuplia, niin hankkisin ehdottomasti peräkkäin istuttavat.
 
Emmä tiiä oon kuullu vain paljon etteivät oikeen koiran kanssa ole kovin tukevat mut tiiä sitten ku ei omaa kokemusta ole...
Mä en vain noihin peräkkäin istuttaviin ole niin ihastunu ja ku epäilen miten lapset viihtyy kun ei sieltä takaa näe kunnolla...
 
Nää heittoaisalliset tai sitten käännettävällä istuinosalla olevat tuplat tuntuu olevan aika harvassa. Nyt kattelin niin briolla näyttäs kans olevan jotkut.. Mut onko niitä muita?
Noissa peräkkäin istuttavissa malleissa ei muuten taija heittoaisaa olla?
 
Meillä on Cerox 360 tuplat (eli kääntyvillä eturenkailla) ja ovat kyllä tosi tukevat ja hyvät työntää, olen tykännyt. Mä en ihan tarkoituksella käytä niitä muuten kuin ulkona pallotessa, eli kun mennään lenkille tai leikkipuistoon. Niissä on muuten sekä heittoaisa että käännettävä istuinosa, en tiedä onko normi Ceroxeissa, noissa kun on tarkoitus että pystyy kääntämään istuinosan niin että pikkurenkaat on silti edessä.

Kuomuongelmia ei ole meillä ollut ja tykkään kun ei tarvitse kumeja pumpata. Meidän vanhoissa yksöis Ceroxeissa on paljon lörpömpi kuomu, mutta sekin pysyy ylhäällä töyssyissä kun vain on ylös saakka vedetty, sitten jos jää pykälään saattaa lerpahtaa. Ei ole korjailtu eikä kiristelty koska toimii kuitenkin ihan passelisti. Ja nämä rattaa jostain vuodelta 2004 joten käytön jälkeä olettaa jo olevankin ;)

Ketterämpää liikkumista varten löytyy myös P&T Sportit ja ne on kyllä sellaiset etten ainakaan meidän äkkiliikkeitä tekevien rakkien kanssa lähtis lenkille koska en tosiaan luota siihen etteikö ne voisi kaatua jos sopivassa kulmassa kiskaisee vaikka muuten aika tukevat ja hyvät rattaat ovatkin. Tytöt on myös tykänneet kovasti istua niissä vaikka ovat peräkkäin tai jopa vähän allekkain. Välillä tulee taistelu siitä kumpi pääsee vauvan paikalle alakoriin :D

Monissa peräkkäinistuttavissa huomasin puuttuvan jousituksen kun itse tutkailin vaihtoehtoja, minkä takia asvaltin ulkopuolella liikkuminen voi olla aikamoista pomppimista kyytiläisille, sama ongelma meidän P&T:ssä, siksi niillä ei kauheasti liikutakaan epätasaisella. Jykevämmät yhdistelmät on paremmat maastorattaat, meilläkin Ceroxit vaikka pikkurenkaat välillä hankaloittaa menoa kivikossa jne.
 
tykkään
Meillä ceroxit ja tykkään tosi paljoan. Lapsilla pieni ikäero ja nyt kun ovat 1,5v ja 2,5v tuntuis aika kummalta työnnellä heitä rattaissa joissa toinen istuu toien seläntakana eikä nää oikein mitään. Vauvana sellaset olis mennyt mutta ei olis kovin pitkäikäiset ollut, ainakaan meitin käytössä.

Olen tykännyt tosi paljon kun ovat jämerät rakenteeltaan. Kärrytellään paljon ja vallan maasto-olosuhteissa. Kulkevat hyvin karkeammallakin soralla kun etupyörät vaan lukitsee suoraan. Totta se että nuo ei ole shoppailu-kärryt, ainakaan missään pikku putiikeissa. Isoissa marketeissa ja ostoskeskuksissa toimii kyllä.

Mä en kokenut ongelmaksi sitä että lapset kulki naama menosuuntaa "isomman tahdon mukaan". Vauva kun nukahti alta aikayksikön kun lähdettiin kävelemään. Ja taas kuomun kurkistusluukusta kyllä kokoajan pystyi seuraamaan vaavia jos tarves vaati, pysäyttämättä menoa sen enempää =)

Heittoaisa noissa aivan turha, koska rungon pitää olla aina niin päin että pyörivät pyörät on edessä. Koppaa kääntämällä voi suunnan muuttaa. Toki joskus kesken matkan (aurinko paistoi suoraan silmiin) heitin aisan "väärälle" puolelle kun lapsi-lastia en viitsiny tienvarteen purkaa jotta saisin kopan irti ja käännettyä =). Hetken matkaa kyllä kulki näinkin, mutta ne kääntyvät pyörät takana ei ole kovin hyvät...
 
Niin teillä
Alkuperäinen kirjoittaja tykkään;23750765:
Meillä ceroxit ja tykkään tosi paljoan. Lapsilla pieni ikäero ja nyt kun ovat 1,5v ja 2,5v tuntuis aika kummalta työnnellä heitä rattaissa joissa toinen istuu toien seläntakana eikä nää oikein mitään. Vauvana sellaset olis mennyt mutta ei olis kovin pitkäikäiset ollut, ainakaan meitin käytössä.

Olen tykännyt tosi paljon kun ovat jämerät rakenteeltaan. Kärrytellään paljon ja vallan maasto-olosuhteissa. Kulkevat hyvin karkeammallakin soralla kun etupyörät vaan lukitsee suoraan. Totta se että nuo ei ole shoppailu-kärryt, ainakaan missään pikku putiikeissa. Isoissa marketeissa ja ostoskeskuksissa toimii kyllä.

Mä en kokenut ongelmaksi sitä että lapset kulki naama menosuuntaa "isomman tahdon mukaan". Vauva kun nukahti alta aikayksikön kun lähdettiin kävelemään. Ja taas kuomun kurkistusluukusta kyllä kokoajan pystyi seuraamaan vaavia jos tarves vaati, pysäyttämättä menoa sen enempää =)

Heittoaisa noissa aivan turha, koska rungon pitää olla aina niin päin että pyörivät pyörät on edessä. Koppaa kääntämällä voi suunnan muuttaa. Toki joskus kesken matkan (aurinko paistoi suoraan silmiin) heitin aisan "väärälle" puolelle kun lapsi-lastia en viitsiny tienvarteen purkaa jotta saisin kopan irti ja käännettyä =). Hetken matkaa kyllä kulki näinkin, mutta ne kääntyvät pyörät takana ei ole kovin hyvät...
tuplarattaat?


Tuohon hintaan... Onko 400e paljon?
 
tykkään
Alkuperäinen kirjoittaja Niin teillä;23750867:
tuplarattaat?


Tuohon hintaan... Onko 400e paljon?
Joo, 360 Cerox tuplathan ne.

Tai maksaa uutena 650-700€ jos en nyt väärin muista. Ostettu vuonna 2009. Riippuu varmaan vaunujen kunnosta, itse olen miettinyt että pyytäisin noista juurikin ton 400€. Myyntiin vaan eivät ole vielä tänä kesänä lähdössä, syksyllä luultavammin pistän markkinoille.
 
"Hei"
itse kans etsiskellyt tuplia joissa se olisi tai sitten kääntö istuinosa.
Laitan sulle tähän linkit joita itse olen löytänyt. Kannattaa vilkaista myös näitä :)

Teutonia Team Cosmo (tästä vanhempi malli muistaakseni Team Alu S4)
Näissä on tuo käännettävä istuinosa ja löytyy näköjään kääntyvät eturenkaat jotka ainakin tuossa vanhemmassa mallissa saa lukittua... Tietääkö joku saako tuossa uudemmassakin?
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=569
 
"Hei"
kiinnostaisi nuo teutoniat. Niissä kun olisi nuo kääntyvät eturenkaatkin! Ja ne oli isotkin :)
Mutta miten noissa tuo paino kun sitä on melko paljon enemmän ku esimerkiksi city crosseissa, onko raskaat työntää?
 
[QUOTE="Hei";23755374]kiinnostaisi nuo teutoniat. Niissä kun olisi nuo kääntyvät eturenkaatkin! Ja ne oli isotkin :)
Mutta miten noissa tuo paino kun sitä on melko paljon enemmän ku esimerkiksi city crosseissa, onko raskaat työntää?[/QUOTE]

Meillä on edelleen käytössä nuo Teutonian Team Alu S4, ja olen tykännyt tosi paljon. Pyörii kevyesti vaikka hieman loskaisemmassakin maassa. Etupyörien lukitus on hyvä, pyörät pysyy paikallaan kunnes avaa lukituksen.

Ainoa miinus, ehkä liittyy kuitenkin kaikkiin tuplarattaisiin. Ne vie tuhottomasti tilaa auton takakontissa :) Niin ja näissä jotenkin tuntuu etteivät "lukitu" kiinni, eli kun laittaa kasaan niin sitten kun nostaa takakonttiin tarttee hyvin kattoa mistä ottaa kiinni ettei paketti avaudu! Tai sitten me ei vaan osata pakata niitä oikein....
 
"Hei"
Meillä on edelleen käytössä nuo Teutonian Team Alu S4, ja olen tykännyt tosi paljon. Pyörii kevyesti vaikka hieman loskaisemmassakin maassa. Etupyörien lukitus on hyvä, pyörät pysyy paikallaan kunnes avaa lukituksen.

Ainoa miinus, ehkä liittyy kuitenkin kaikkiin tuplarattaisiin. Ne vie tuhottomasti tilaa auton takakontissa :) Niin ja näissä jotenkin tuntuu etteivät "lukitu" kiinni, eli kun laittaa kasaan niin sitten kun nostaa takakonttiin tarttee hyvin kattoa mistä ottaa kiinni ettei paketti avaudu! Tai sitten me ei vaan osata pakata niitä oikein....
Eli vaikka painoa vaunuissa on jotain 24kg niin ovat silti kevyet työntää?
Tuo leveyshän se on kaikissa tuplissa ongelma. Tokihan sitä vois ostaa kapeat mutta niissä ei ole kääntömahollisuutta työntösuunnalle lainkaan ja istuinosaan ei kyllä isompi lapsi sovi...
 

Yhteistyössä