Kokemuksia Elonvasta?

Meillä pyörähti nyt toisen kerran hoidot käyntiin. Eli torstaina pistin Elonva piikin ja nyt odotellaan tiistaista lääkärikäyntiä ja orgalutran piikittelyä.

Taustaa. Sairastan endometrioosia jota leikattu 01 ja 06. 02 ensimmäinen ivf josta heti vauva kotiin. Pari seuraavaa hoitoa eivät tuottaneet kuin kyyneleitä ja lopulta ajauduimme avioeroon.
Nyt uuden onnen löydettyäni Lähdimme vuosisitten ensimmäiseen hoitoon joka ei tuottanut tulosta. ainoastaan pieni pelko jäi, koska munasolut punktoitiin vahingossa virtsarakon läpi. Ei kovin mukava kokemus ja pelottavakin.
Nyt ensimmäistä kertaa elonva käytössä, minulla vain toinen munasarja jäljellä ja sekin hiipuva. Mutta jos vielä tämän kerran jaksaisi toivoa.

aurinkoista kevättä kaikille.

mulla nyt 5 ivf menossa ja edellisessä ei päästy siirtoon ku saatiin vain 1 rakkula punktiossa ja se ei alkanu sitte jakaantumaan, silloin käytössä oli menopur. Nyt siis tässä hoidossa käytössä elonva. perjantaina kävin ultrassa ja ei näytä tästä lääkkeestäkään olevan apua minun kohdalla kun oikella näky 1 ehkä 2 rakkulaa ja vasemmalla 1, jota ei kumminkaan voida punktoida :( Tänään käyn vielä ultrassa että mikä tilanne on sitten tänään. Mulla vasen munasarja ei koskaan ole oikein rakkuloita tuottanut että oikea puoli ollut aina parempi. Amh arvo otettiin vasta ja se oli vaan 0.3 Fsh oli kumminkin normaali 3.6. Meillä siis syynä lapsettomuuteen kiinnikkeet ainakin vasemmassa munasarjassa ja hoidoissakaan ei noita rakkuloita oikein tule :( ensimmäisissä hoidoissa päästiin ihan siiroihinki ja pakkaseenkin jäi. Hyvistä alkioista huolimatta koskaan eivät kiinnittyneet :( Minun kohdallani siis elonva ei ainakaan toimi toivotulla tavalla, mutta toivotaan että toisin on sinun kohdallasi :) eihän siihen onnistumiseen välttämättä tarvita kuin se 1 alkio :) Onnea hoitohin!

Meillä ei kokemusta ole kuin yhdestä ivf/icsi hoidosta, mutta takana kylläkin pitkä lapsettomuus. Syyt lapsettomuuteen meillä erilaiset, mutta ongelmia löytyi matkan varrella monenlaisia. Meillä oli käytössä Elonva ja tuotti oikein hyvän määrän munasoluja. Tosin jouduttiin pari päivää jatkamaan vielä puregonilla. Tuolla ähkii meidän puolivuotias Elonva-vauva :) Että täällä ainakin todettu toimivaksi lääkkeeksi (olin meidän hoitopaikassa ensimmäinen Elonvaa saanut)

Yhteistyössä