Kokemuksia Citroen C3:sta? Onko kenelläkään kyseistä autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hippu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli muutaman kuukauden. Koko menopelillä oli ajettu yhteensä 34000 km kun kone leikkasi kiinni. Huollot oli tehty ajallaan. Takuun piikkiin meni korjaus, mutta meni samalla autokin vaihtoon.

Ei kyllä kannata ranskanpatonkia ostaa, kokemuksesta voin sanoa että jos et ole valmis korjailemaan sitä itse kuukauden välein tai läheiselläsi ei ole korjaamoa ei kannata ostaa.

Meillä on jo toinen C3 menossa ja olen edelleen tyytyväinen. Tosi monipuolinen vehje, kun penkkejä muuntamalla saa todella ison tavaratilan käyttöön.

Olen samaa mieltä keskustelijan kanssa, että pieni päältä ja iso sisältä. Kannattaa kokeilla. Ei ole koskaan jättänyt pulaan ei edes näillä kovilla pakkasilla eikä lumisilla teillä.

Joillakin on vain ensimmäisenä ennakkoluulo, että ei koskaan ranskalaista. Kannttaa kokeilla ja yllätyt.

En siltikään ostaisi sitä paskaa jos autoa tarvisin uutta, täysin susi ja miksi on jo toinen menossa kun teillä ei kilometrejäkään paljoa tule ja jos tulee niin sittenhän teillä olisi diesel auto?

Ei kyllä kannata ranskanpatonkia ostaa, kokemuksesta voin sanoa että jos et ole valmis korjailemaan sitä itse kuukauden välein tai läheiselläsi ei ole korjaamoa ei kannata ostaa.

Ranskalaiset vaan grillistä, ja autoa kannattaa hommata käytettynä, kun 100 000 km mittaris!!!! Uutta autoa ei kannata ostaa uutena, koska maksaa, ja saman auton saa 1/2 hintaan käytettynä, kun odottaa muutaman vuoden, ja säästää useita tuhansia euroja. Hommakkaa -90 luvun corolla!!!

Takuu meni umpeen (5v) pamahti etujousi. vuosi sitten hajos startti moottori. Sähkövikoja ollu(luonnollista ranskalaisis ja uusis autos ylipäätänsä) ja auto ollu nyt 8v. Ajettavuus hyvä, tosin bensakoneella ei mikään tehopommi. Diesel koneesta en tierä. Kulutus on autos n. 5 l/100km maantieajos. 5 paikkainen, sopivat tavara/istuintilas jossei autoon ei rupea tunkemaan lastenrattaita tai vastaavaa. Ei oo mitään ylimmääräästä sähköikkunoita lukuunottamatta.

Loistava peli <3 Meillä ollut vuoden 2004 malli nyt 4 vuotta eikä mitään ole tarvinnut korjata. Huoltoa ja ajoa vaan. Naapurin uudempi Touran tuntuu sen sijaan olevan jatkuvasti korjaamolla...

Aluksi pari tärkeää lukua Citroën C3:sta: Ensinnäkin tätä ranskalaista pikkuautoa on myyty kaikkiaan jo yli 4,5 miljoonaa kappaletta sitten ensimmäisen version markkinoille tulon jälkeen, vuonna 2002. Ja toiseksi, näistä kaikkiaan yli 750000 kappaletta on löytänyt omistajansa sitten viimeisimmän, kolmannen sukupolven vuoden 2016 esittelyn jälkeen. Myyntitahti on siis C3:n osalta ollut kiristyvää ja luvut vallan komeita.

Citroenin hinta laskee tunnetusti nopeammin kuin monen muun automerkin. Paljon myyty ja jo useamman malliversion läpikäynyt automalli on yleensä hyvä ostos. Lastentaudit on korjattu ja käyttäjäkokemus muokattu palautteen mukaan. Osia on helposti ja edullisesti saatavissa ja huoltamoilla on kokemusta juuri ko. mallista. Tältä pohjalta sanoisin, että käytetty C3 on varmaan ihan harkitsemisen arvoinen ostos.

Yhteistyössä