Kokemuksia chromebookista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys..

Vieras
Onko jollain käytössä tuollainen Chromebook-läppäri? Meillä entinen läppäri sanoi (taas) sopimuksensa irti ja uusi pitäisi hankkia. Ainoa miinuspuoli taitaa olla noiden windows ohjelmien puuttuminen, mutta ne voisin hoitaa työläppärillä. Lähinnä netissä selailuun olisi tarkoitus käyttää.

Kokemuksia :)

Mä myös kaipaan käyttökokemuksia! Joskus kävin gigantissa kyseleen tuosta koneesta, ja mielestäni myyjä sanoi, että officeohjelmat on saatavilla siihen myös :o mutta kertokaa joku joka tietää! Itse olen hakinnut chromebookkia opiskelukoneeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minämyös;28932360:
Mä myös kaipaan käyttökokemuksia! Joskus kävin gigantissa kyseleen tuosta koneesta, ja mielestäni myyjä sanoi, että officeohjelmat on saatavilla siihen myös :o mutta kertokaa joku joka tietää! Itse olen hakinnut chromebookkia opiskelukoneeksi.

Nettiselailuun chromebook on mainio. Jos taas opiskeluut aioit niin ongelma on juuri tuo ohjelmien puute.
Toki "koneeseen" saa kaikki ohjelmat, mutta ne eivät ole koneessa vaan nykymuotoisesti pilvipalveluna. Eli voidaksesi käyttää esim. Wordia pitää sinun aina olla kytkeytyneenä nettiin jotta ohjelma toimii. Et voi siis tehdä kirjoitustyötä, tallentaa sitä koneellesi ja jatkaa sitten myöhemmin. Tuo kun ei tallennu omalle koneelle vaan pilveen.

Eli mun mielestä ei kovinkaan käyttökelpoinen. Eikä loppupeleissä ihan niin halpakaan.

Yhteistyössä