Kokemuksia Cerazette- pillereistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J

Vieras
Eli onko jollain kokemuksia kyseisistä ehkäisy pillereistä? Itselläni avaamaton paketti odottamassa. En ole uskaltanut aloittaa kun luin ne mahdolliset sivuvaikutukset! Eli onko tullut väsymystä, aknea, haluttomuutta...??? Kaikkia niitä kolmea löytyy itselläni jo nyt riittämiin, joten eipä huvittaisi saada enää lisää oireita! Lisäksi olen ennen menkkoja ja niiden aikana TODELLA väsynyt, hermostunut, masentunut, itkuinen...joten ajattelin josko nämä pillerit kuitenkin tepsisivät kyseisiin vaivoihin?

eikös kaikissa ehkäisymuodoissa ole nuo samat sivuoireet :) Mä söin 4 vuotta cerazetteä ja voin sanoa että tyytyväinen käyttäjä. Ei mitään sivuoireilua, normaalit yhdistelmäpillerit aiheutti limakalvojen kuivuutta josta seurasi hiivakierre, cerazettejen kanssa ei kyllä ole ollut ongelmaa kuivuuden kanssa. Seksielämäkin parani huomattavasti kun oli kosteus kohdillaan :)

Menkat jäi periaatteessa kokonaan pois, tai no mitä nyt kerran-pari vuodessa tuli sellaista ruskeaa tiputteluvuotoa. Nyt synnytyksen jälkeen aloitin uudelleen Cerazettejen kanssa.

niin ja nehän pitää ottaa muistaakseni 3(4) tunnin marginaalilla, eli jos otat joka aamu pillerin klo 9, pitää seuraava ottaa viimeistään seuraavana aamuna klo 12 mennessä, muuten ehkäisyteho laskee huomattavasti. Tosin terkkari sanoi mulle että tuo 3 tunnin "sääntö" on EU-direktiivin tuomaa. Sveitsissä samaisen pilleripaketin ohjeissa lukee marginaaliksi 12 tuntia...mene ja tiedä...

Tästä oli hiljattain toinenkin keskustelu mutta vastataan nyt tähänkin. Mulla oli nuo käytössä synnytyksen jälkeen (menkat oli silloin jo alkaneet, noita pillereitä käytin koska kuparikierukka tuli itekseen ulos). Mulla oireet olivat erittäin voimakkaat ja oireina olivat haluttomuus, kiukkukohtaukset (ihan siis kamalat), olin kuiva kun saharn autiomaa. Menkat tulivat aluksi miten sattui ja sitten jäivät kokonaan pois. Lopetin pillerit ja heti 2vkon päästä olin kuin eri ihminen. Mä raivostuin alle 1v lapsellenikin mitä ihmeellisimmistä asioista, se oli kyllä ihan kamalaa.

Mutta nää on niin yksilöllisiä juttuja. Ystäväni käytti samoja pillereitä vuosia ja ne sopi hänelle hyvin. Nyt kun hän synnytti niin eivät sopineetkaan enää. Eli kokeile niin tiedät.

Pinna oli kireellä ku viulun kieli niitä syödessä! Tosin meillä oli sillon muitakin ongelmia parisuhteessa. Lopetin muutaman kuukauden käytön jälkeen ja normalisoidun omaksi ihanaksi itsekseni ;) Käytettiin kumia ja nyt alkais olee haaveena pikkukakkonen =)

Mulla alkoi noista pillereistä naama kukkia ihan valtavasti. En sitten syönyt niitä kuin muutaman kuukauden ja menkkoja ei tuona aikana tullut (imetin kyllä vielä).

Tokihan siis oireet ovat todellakin yksilölliset, joten ehdottomasti kannattaa koittaa. Ne on ne sivuoireet monen sivun mittaisia lähes kaikissa hormonituotteissa, pitää vaan löytää omansa. Enemmän olen kuitenkin kyseisestä merkistä kuullut huonoa kuin hyvää, ystäväpiirissä jo kolme joutunut vaihtamaan merkkiä juuri haluttomuuden ja sen takia, että kun haluja sitten joskus olisi niin paikat kuivat eikä mistään tule mitään..

Noita pillereitähän syödään usein nimenomaan synnytyksen jälkeen ekana ehkäisykeinona, joten aika vaikea sanoa mikä oireista menee normaalin vauva-ajan ja mikä pillerien piikkiin :) Itse syön noita myös ja todella haluaisin tietää minkälainen olisin ilman niitä (pitää varmaan ottaa riski ja lopettaa...). Mitään erityisiä sivuvaikutuksia en ole huomannut mutta mistäs sen koskaan tietää vaikka olisin aurinkoisempi ilman.

Söin kolme paketillista ja ne eivät sopineet mulle. Tuli aivan mieletön akne. Se oli jotain aivan uskomatonta, ei ollut teininäkään sellaista vaikka silloinkin oli ihan kiitettävä akne (lue: iho on taipuvainen akneen). Koko tuon ajan oli epämääräistä tiputteluvuotoa ja menkatkin tuli tuplana. Haluttomuutta ja kuivat paikat oli myös, johtuiko sitten pillereistä vai mistä. Synnytyksestä oli tuossa vaiheessa kun pillerit aloitin jo 7kk ja imetys lopuillaan. Lopetin pillerit tosiaan kolmen paketin jälkeen ja vaihdoin yhdistelmäpillereihin. Kaikki yo. oireet katosivat aikalailla pian.

Moikka!
Minulle tuli "finnejä" päänahka täyteen ja tukka lähti päästä. Käytin noita pillereitä kahden laatan verran ja sitten loperin... "finnit" häipyi päänahasta ja tukkakin tullut takaisin... tukan lähtö johtui myös varmasti synnytyksestä ja imetyksestä. Nyt syön mini-pil-pillereitä ja kaikki ihan ok.

Aloin käyttään kun menkat alko eli n 8 kk synnytyksestä. Oli tosi hyvät 5 kk, kunnes aloin vuotaan, vuosin 2 vkoa (välillä enemmän ja välillä vähemmän). Kun lopetin, loppu vuoto heti ja nyt yritetään pikkukakkosta =). 5 kuukauteen ei ollu menkkoja ja kaikki ok, kunnes..

Mulla alkoi menkat n.kk synnytyksestä, vaikka imetin koko ajan...
Olen ollut tosi tyytyväinen ko. pillereihin, menkkoja ei ole näkynyt sen jälkeen kun aloitin ne...ja hyvä niin (kukapa niitä kaipaisi) ;)
Aluksi pelkäsin että on jatkuvat vuodot, koska monilla kuulemma tulee jatkuvaa välivuotoa.
Nyt olen käyttänyt sen 6kk:n ilmaisen paketin jonka neuvolasta sain ja aion mennä ottaa näihin pillereihin reseptin. Ennen raskautta söin Minuletteja, ei niissäkään mitään vikaa ollut, mutta, mutta...jos saa valita niin ei menkkoja kiitos!!!
En myöskään ole huomannut mitään muitakaan sivuvaikutuksia mitä niistä olisi pitänyt/voinut tulla.

cerazettesta ja menkoista:
itse aloin syödä noita ennen kun menkat alkoi ja olen nyt syönyt 9kk, ei menkkoja vieläkään. Lääkäriltä kysyin heti alkuun että vaikuttaako nuo kiertoon, ts tuovatko ne kuukautiset takaisin ja tekevätkö jotain rytmille. Ei kuulemma pitäisi vaikuttaa siihen mitenkään, eli noiden pillereiden takia menkat ei ole pois. Tai mistä sitä koskaan tietää. itse uskon että yöimetys vaikuttaa siihen että kiertoa ei vielä ole.

Hei, vaihdoin cerazetteen, koska ns. tavallisia estrogeenia sisältäviä yhdistelmäpillereitä ei saa nykyisten suositusten mukaan käyttää, jos on todettu aurallinen migreeni.
Mulla tuli sivuvaikutuksena lievä akne, mikä on harmillista... mutta siedettävää. Samoin paino on noussut vuodessa 7kg... Päänsärkyjä ei ole kuten entisillä pillereillä (Yasmin ja Diane Nova) eikä myöskään kiusallista ihon ja limakalvojen kuivamista jotka vaivasivat entisten pillereiden aikaan. Mielialakin on nyt parempi, mistä se sitten johtuukaan.
Pohdin kuitenkin sitä, että kun ei ole ollut kuukautisia lähes vuoteen, kuinka pian pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiset tulevat ja voin tulla raskaaksi ? Onko kokemusta?

Mulle tuntuu cerazetet sopivan. Ehkä vähän tulee enemmän näppyjä kuin ennen pillereitä, mutta muuten ei mitään haittaa niistä tunnu olevan. Yksiäkään menkkoja ei nyt kolmen cerazette listan aikana ole tullut.

Toisaalta ois kivaa että ne menkat tulisi, oon niin vainoharhainen että ajattelen "mitä jos raskaudun ja en huomaakkaan sitä?!"... Eihän sitä pitäisi vahinkoa sattua jos muistaa syödä pillerit ajallaan, ja unohdusten sattuessa käyttää kortsua, mutta silti huomaan jossittelevani... Meinaan sitä että voivatkohan nuo pillerit sikiötä vaurioittaa...? Argh. Ahdistava ajatus :/

Jenni, itselleni kävi niin että kahdet menkat ja raskaaksi. Menkat tuli muutaman viikon jälkeen, kun olin jättänyt siis cerazetet pois. Kaverilleni tuli yhdet menkat ja sitten raskaaksi...

Mun täytyi viime syksynä lopettaa yhdistelmäpillerit juuri aurallisen migreenin takia, sain tilalle cerazettea. Ensimmäinen kuukausi meni ihan hyvin menkat tuli ja meni, olo oli hyvä. Sitten pääsikin eräänlainen piru irti! Hillittömiä itku ja raivokohtauksia oli koko ajan ja ihan mitä tahansa mies tekikin sai mut suuttumaan. Paino nousi 3kk 7 kg ja koko ajan oli vetämätön olo. Päätä särki ja oksentelin, vaikka monta raskaus testiä tehtiin ja asiaa tutkittiin ei mitään "vikaa" löytynyt. Sitten ne menkat, niitä rupesi tulemaan 2 viikon välein ja ne kesti 9 päivää.. Ennen kuin lopetin pillerit 2viikkoa sitten, vuotoa oli jatkunut lähes 2 kuukautta joka päivä! Finnejä tuli naama ja rinta täyteen, erityisesti hiusraja oli aivan täynnä näppylöitä! Nyt kun olen kaksi viikkoa ollut syömättä näitä hormonihirviöitä, olo on ollut aivan mahtava! Kasvojen iho on alkanut taas paranemaan, vuodot loppuivat ja mieskin on ollut taas rakastettava! Hän sanoikin mulle,että on mukavaa kun on saanut taas mut takaisin! Olo ei ole pitkään aikaan ollut näin tasapainoinen! Lääkäreiden on turha sanoa enään, ettei ne kiukku kohtaukset johdu pillereistä, kyllä ne johtui! Seksikin on alkanut jälleen maistua, vaikka nyt joudutaankin kumia käyttämään. Eikä tarvinnut vaihtaa miestä, kuten eräällä keskustelupalstalla kehoitettiin... Kaikille ei vaan nämä pillerit sovi, yksilöitä kun ollaan. Mutta ei myöskään ole reilua kenenkään väittää (lääkärin tai toisen käyttäjän) että vika on mielikuvituksessa, jos olo on oikeasti huono..! Käyttäköön ne jotka pystyy, mulle vaan on parempi ilman pillereitä!

Mulle ei tullut sivuoireita, vaikka kaikista muista pillereistä joita oon kokeillut tulee. Menkat jäi pois kunnes lopetin Cerazetten, sitten menkat palasi heti ja kaksien menkkojen jälkeen tulin raskaaksi uudestaan. Ei siis haittavaikutuksia täällä. Sanoisin, että kandee ainakin kokeilla. Mä haluan ainakin Cerazetten seuraavalla kerrallakin, kun ehkäisyä tarviin.

En ole koskaan ollut raskaana ja vaihdoin cerazetteen migreenien vuoksi. Eli olen kokeillut lähes kaikkia markkinoilla olevia pillereitä, mutta mikään ei sopinut. Vihdoin jäivät migreenit pois ja menkatkin...mukavaa...
MUTTA: aivan mieletön akne! Hiusten seassa on finnejä, tukka rasvoittuu alle päivässä, finnejä on olkapäissä, kaulassa, vatsan aluella, jopa korvalehdissä!!! Olen kuin armeijaan lähdössä oleva nuorimies! Nyt lopetan nämä ja ja sitten on pilleri-tie kuljettu loppuun. Kondomit käyttöön ja hormoonit saa jäädä.Tulipa niitä jo 22 vuotta syötyäkin...

Mun lääkäri sano ettei sais syödä näitä jos on raskaana, vaikka ei ne mitään vauvalle teekään vaikka olisikin raskaana. Sanoi että on vain suositus, mutta kai niitä pitää totella..?

hei kaikki kirjoitelkaa vielä lisää kokemuksia please! itsellä toka liuska menossa ja arveluttaa että pitäisikö lopettaa, finnejä on ruvennut tulemaan, tai niitä alkoi synnytyksen jälkeen jo ennen pillereitä ilmestymään mutta nyt paljon enemmän yhtäkkiä. samaten olen kuin persiiseen ammuttu karhu koko ajan ja edellisiä lukiessani huomaan myös että iho on samalla myös todella kuiva vaikka näppyjäkin, selkään on ilmestynyt hilseilevä kuiva läntti ja kasvot kihelmöi. en ollut varma johtuuko nää nyt sitte pillereistä vai muuten vaan hormooniheittelyjä kun synnytyksestä kuitenkin vaan 4kk aikaa. onko kokemuksia vaihdosta muuhun minipillerimerkkiin?

Söin ko. pillereitä paketillisen ja oireet oli mieletön akne (pahempi kuin teininä), kiukkuisuutta ja haluttomuutta. Vaihdoin sitten yhdistelmäpillereihin (imetys loppui joten oli mahdollista vaihtaa) ja oireet katosivat. Olin ajatellut vaihtaa hormoonikierukkaan mutta lääkäri ei suositellut kun sanoi että Cerazetten oireista voi päätellä mitkä on oireet kiurakankin kanssa - kiitos ei.

Viikko pillereiden aloittamisesta tuli "menkat," kahden viikon jälkeen alkoi naama kukkia ja tuntui että cerazetten ehkäisyteho perustuu siihen että kaikki miehessä ainoastaan ärsyttää niiden voimasta. Siinä vaiheessa melkein lopetin niiden syömisen, mutta jatkoin kuitenkin kun kolme liuskaa niitä sain. Mieliala on hieman tasoittunut (nyt toinen liuska lopuillaan) ja kun ihonhoitoon on kiinnittänyt huomiota aamuin illoin niin ihokin on silottunut. Mainittakoon että räjähdysalttius ei johtunut pelkästään pillereistä, kyllä ukkokullallakin oli iso osuus asiaan.

Mäkin ajattelin hormonikierukkaa, mutta jos sekin aiheuttaa raivohulluutta, niin täytynee jättää väliin. Saan esim. kaupassa raivareita jos joku tulee tielle tai muuta kamalaa...huudan tuntemattomille ihmisille naama punaisena, mietin vaan koska saan ekan kerran pataan...Cerazetten syöminen on kyllä lopetettava.

Ilman pillereitä menkkakivut ovat sietämättömät, mutta ikä alkaa olla esteenä niiden syömiselle. Mikähän muu veis kivut pois? Tää alkaa olla jo stressinaihe..!

Yhteistyössä